Hoppa till innehåll

Miroku hagelbock - min första hagelbössa!


Frank69

Recommended Posts

Då har du borrning halv och trekvart. I halvpipan kan du absolut skjuta stål men när det gäller den andra låter jag det vara osagt.

 

Har dock själv skjutit stål i trekvart upp till 28gr vilket aldrig felat men det behöver ju inte betyda någonting. Dock borde haglens storlek ha en inverkan...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då har du borrning halv och trekvart. I halvpipan kan du absolut skjuta stål men när det gäller den andra låter jag det vara osagt.

 

Har dock själv skjutit stål i trekvart upp till 28gr vilket aldrig felat men det behöver ju inte betyda någonting. Dock borde haglens storlek ha en inverkan...

Tackar så mycket för svaret!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Råkade ramla över en Miroku 3000 i Lördags 2000kr ink koffert. Har inte sett den live ännu bara på bild men det ser ut som Att det hamnar en Beretta 682 gold på auktionen om ingen kommer med ett vettigt bud.

Vad ligger en sådan beretta på i pengar ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Råkade ramla över en Miroku 3000 i Lördags 2000kr ink koffert. Har inte sett den live ännu bara på bild

Det var ju intressant!

Bjuder du på nån bild när du får tillfälle till det? thumbup.gif

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då det vara lite skriverier om märkning av trångborrning tidigare i tråden så tänkte jag dela med mig av vad jag fått fram i mina efterforskningar gällande Miroku (även Browning?):

 

*   = Full (1/1)

*-   = Improved Modified (3/4)

**   = Modified (1/2)

**-   = Improved Cylinder (1/4)

**$ (alt **S-)   = Skeet

***   = Cylinder

 

ha'de

Tony

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bössor med fast borrning är ju döda på marknaden då folk inte förstår bättre så fyndlägen finns vilket Ken1 bevisat! Grattis till en fin bössa :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med Mackan. Farbrorn som säljer bössan är 83år och tyckte det va dax att sluta jaga, hans son va inte interesserad av bössan.

Talade om för honom att jag tyckte han säljer bössan för billigt, kommentaren jag fick va. Det är vad jag gav och vad ska jag med pengar till.

Skön gubbe.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Igår damp så licensen ner :-)

I helgen som va kunde jag inte hålla mej så jag testade lilla Mi på compaken bara kärlek.

21-22-22 tycker jag inte skäms för sig. Hon är fint balanserad kanske lite lätt men hon ska iförsta hand vara en jaktpang så allt är kanon.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Har ett litet problem med min Miroku 3800.

Den låser sig ibland i öppet läge...

Har jag snålat på fettet eller skall den bara slitas in?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då och då så fastnar den i öppet läge... går då inte att stänga normalt.

Utan då behöver den en halvhård knuff för att släppa och stänga igen.

Vet inte om det är för att jag öppnar vapnet lite hastigt och det hamnar i sitt maximala öppningsbara läge lite hårt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förmodligen något i förstycket som trycker lite om den går i botten men den kan vara torr med. Lämna in den för en genomgång och rensning.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 6/7/2016 at 13:56 Frank69 sa:

Tackar för svaret! thanks-2.gif

Enligt denna rengörings guiden så står det att man skall ta lite fett på ytan där förstycket löper emot baskylen...

http://vapenvardsbutiken.se/vapenvardsguide.html

Kan hända att jag var lite väl snål med fett... :)

Det är nog omöjligt att ta för lite fett eller olja för en svensk jägare...... Jag tycker man ser aldrig annat än indränkta vapen numera.....

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago pmt sa:

Det är nog omöjligt att ta för lite fett eller olja för en svensk jägare...... Jag tycker man ser aldrig annat än indränkta vapen numera.....

/T

He, he... det kanske stämmer... :)

Så här ser det ut innan rengöring och återfettning:

006a.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Ny här!

Väntar också på licensen på en Miroku hagelbock. Jag har tyvärr inte lyckats ta reda på modell eller årgång. Serienummret innehåller t.ex. inga bokstäver för att  bestämma årgången.

Kan nån hjälpa mig på traven?

 

/Magnus

5F53A550-FB05-4643-BD34-F5A23C67FE16.jpeg

B7EF834D-1BE8-44FD-836D-D3FCBF5B62EB.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...