Hoppa till innehåll

IOR Tactical 6-24x56 SF FFP digital IR MIL/MIL SH-1 nu med bilder


furiren

Recommended Posts

Testade en US optik vs min fd zeiss x72 och den var oförskämt bra. Skulle säga mer prisvärd/mer sikte per krona än vad zeissen var!

där vart man glatt överaskad :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Något i den lite dyrare klassen som kan vara intressant är ju Tangent Theta 5-25x56 Model TT525P

Helt klart, ser fram mot lite utlåtanden på dom när dom första ramlat in i landet. Vikten var lite hög för mig så dom är inte intressanta för mig precis.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns bland annat hos targetoptics och astro. Som jag förstått det är Tangent theta efterträdaren till Premier reticle så skulle tro att de är väldigt bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

japp det gick kanon bra .  den är beställd nu . hälsa george  att en bild kommer när den är monterad . ..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant, är herremannen intresserad av att titta i "storzeissen" som de så fint benämnt den tidigare? Jag är intresserad av en liten jämföring!

 

En vän till mig skall bygga bössa i sommar och jag föreslog som snabbast just IOR, Kahles eller Zeiss inom budgetramen av ca 20 000-25 000kr. Han skulle väl bygga på ett T3-lås eller liknande och geväret lär användas för både jakt som skytte. Lite intresserad av IOR själv. Har vi någon ägare av ett IOR här eller om någon vet lite mer än det lilla jag vet om kikarsiktena kan svara på frågan om de är passande för vakjakt, skulle det uppskattas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina ior kikare jag ägt har inte imponerat i skymning. Dock har inte stor-zeissen gjort det heller då jag hade större förväntningar på den. Det us optics jag hade var den kikare jag tittat i som imponerat mest i skymning kontra pris.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina ior kikare jag ägt har inte imponerat i skymning. Dock har inte stor-zeissen gjort det heller då jag hade större förväntningar på den. Det us optics jag hade var den kikare jag tittat i som imponerat mest i skymning kontra pris.

 

 

Tacksam för svaret!

 

Jag är inte imponerad av mitt Zeiss till priset sett heller. Jag köpte min för 2 600€, hade jag köpt den begagnad för låt säga 1800 - 2000€ hade jag nog varit nöjd. Jag upplever den extremt bra i mörker, men har lite problem med justermånen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina ior kikare jag ägt har inte imponerat i skymning. Dock har inte stor-zeissen gjort det heller då jag hade större förväntningar på den. Det us optics jag hade var den kikare jag tittat i som imponerat mest i skymning kontra pris.

vilka ior har du haft då ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klockrent vad är intrycket hitintills ? :)

 

 

Mvh. 

har ej hunnit titta i den under dags ljus . men satan vad den är stor och brutal . var tvungen att beställa en recknagel skena till den .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skena tycker jag alla borde använda oavsett för när man en gång har sett en tub böja sig (finns slo-mo klipp på youtube) när man skjuter så börjar man snabbt förstå varför kinajunk borde förbjudas...

 

Hoppas du blir nöjd för jag gjorde lite efterforskningar om IOR efter jag såg denna tråden första gången och de verkar ha bra prylar nuförtiden!

 

Sen i egenskap av admin tycker jag det borde vara KRAV på foton direkt när man köpt nya prylar men jag låter det passera denna gången då...  :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu kommer det lite bilder på underverket . på min super delux stenroos bygge kaliber 22-250 rem. IOR Tactical 6-24x56 SF FFP digital IR MIL/MIL SH-1 , ringar iors egna 35 mm medium höga .

pipa lw 1-9 stigning. 23 mm i mynningen . ljuddämpare ase ultra sl 5 . 1-18 gänga.

låda win 70 . timny trycke. bell and carlsson glasfiber stock , recknagel 0 moa skena . harris 6-9 benstöd . 

vikt 7,2 kg . inget för klena killar :thumbsup::tongue:

post-5660-0-85010800-1417541816_thumb.jp

post-5660-0-64822700-1417541850_thumb.jp

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...