Hoppa till innehåll

5,6x52r laddningar. vilket krut o vilka kulor kör folket med?


marcus.söderlund

Recommended Posts

Söker info som annars är ganska sparsamt med ( även vitt bälte i google så där finner jag fan inte så mkt ) om laddningar till 5.6x52r patronen. Norma listan både 202 och 203-b samt något mer krut. Jag tänkte främst 203-b pga smidigheten då jag har det i 8x57IRS patronen.

Kommer troligen köra med hornadys 70gr sp kula då jag fick med 40st i köp av verktygen samt så verkar den finnas i området så man kan köra och hämta/köpa.

fsbriksammo med fmj har jag så jag klarar iaf dom 2 närmsta årens skytte. Sp fsbriksplugg har jag nog 40-45st kvqr sv men dom går nog i vallen. Vill ha en och samma kula hela tiden.

så vilket krut kör ni med? Vilken är er favoritladdning för om möjligt få samskjutning med fmj fabriksplugg?

några andra tips?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Söker info som annars är ganska sparsamt med ( även vitt bälte i google så där finner jag fan inte så mkt ) om laddningar till 5.6x52r patronen. Norma listan både 202 och 203-b samt något mer krut. Jag tänkte främst 203-b pga smidigheten då jag har det i 8x57IRS patronen.

Kommer troligen köra med hornadys 70gr sp kula då jag fick med 40st i köp av verktygen samt så verkar den finnas i området så man kan köra och hämta/köpa.

fsbriksammo med fmj har jag så jag klarar iaf dom 2 närmsta årens skytte. Sp fsbriksplugg har jag nog 40-45st kvqr sv men dom går nog i vallen. Vill ha en och samma kula hela tiden.

så vilket krut kör ni med? Vilken är er favoritladdning för om möjligt få samskjutning med fmj fabriksplugg?

några andra tips?

Vihtavuor n140, 25 gr. Rws fmj och sp kulor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Norma 202, 24 grains till såväl Norma blyspets och S&B helmantel. Suverän precision och ca 800 m/s Vo, vilket är perfekt för trädskällarjakten :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bjorn: vet du vad din laddning ger för hastighet? Rws kulor kan jag nog glömma. Snarare hornady eller s&b om jag ska köra samma märke på framtida fmj och sp kulorna.

dr krall: samskjuter dina patroner. Jag vet att det inte behöver göra det i min bössa men alltid intressant att höra. Verkar generellt sett vara vanligt med samskjutning i denna kaliber. Dels beror det väl på dom lika kulvikterna och laddningarna såklart.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanon. Får hoppas jag lyckas med samma. Nog för det bara sitter ett aimpoint micro på den men tanken är att ha den till allt möjligt klass 2 o neråt :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...