Hoppa till innehåll

Blaser beställs, vilken kaliber som förstakaliber?


marcus.söderlund

Recommended Posts

Tumhålskolven går o ladda om snabbt med. Bara man har lärt sig tekniken ;)

Men nu är ju inte jag en drevjaktsmänniska som alla redan vet om så jag kör blasern för den är trevlig. Inte för jag ska skjuta snabbt som fan. Mao tumhålskolven är inte långt bort i fantasin. Dock kostar de andra bygget på i pengaväg nu så d3n kolven får vänta lite. Den vanliga ska ju ä en bli kvar efter den är införskaffad så :)

Sidelock: just därför jag gillar dessa kolvar. Mina korta fingrar behöver nära till avtryckaren för de ska gå vägen ;) vart kan man köpa dasspapper med blaserloggan på??? Måste ha NU!!! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.blaser.de/index.php?id=1369&L=4

denna är väl inte så ful?

Host harkel...i mina ögon, jo. Men smaken är som baken och tur är väl det...annars blev det nog tråkigt :thumbsup:

Denna är riktigt snygg tycker jag. Skulle bli mitt Blaserval för ordinär svensk jakt (alternativt en helt vanligt R8 Prof med mörkbrun syntetstock typ 'Jaktia edition') :smile:

http://www.blaser.de/index.php?id=1642&L=4

Och denna helt Ok om man föredrar syntetstock. Skulle bli mitt val om jag skulle köpa Blaser för Afrikajakt :cool:

http://www.blaser.de/index.php?id=1332&L=4

Men skulle jag ut med pengar i den magnituden bidde det nog en Dakota 76 Professional Hunter :yes:

http://dakotaarms.com/model76.html#ph

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Näää... Håller med Turbo; tumhålsstocken är snyggare - alla kategorier!

 

Våga vägra en anglofilstock i traditionell design av ädelträ - rena 80-tals Mercan, privatimporterad dessutom!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur de gick till undrar jag än. Tyckte ju inte den kändes lång. Alla andra grepp har jag dock problem med ;)

Jag vet du har gått o kollat på blaser i affären sidelock, du behöver inte skämmas. Kom ut ur garderoben nu o frigör dig :D

Nä tumhålskolven skulle i så fall vara den "vanliga" utan läderinlägg. Ty jag är inte gjord av pengar :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara för jag vet du går igång på snygga kolvar Dr Krall så lägger jag upp bild på senaste inköpet bara för dina våta drömmars skull ;)

post-3905-0-09349300-1417960577_thumb.jp

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja men det där är en helt annan sak...snygg på ett funkis sätt...utseendet är baserat på funktion :cool:  Blaser tumhål helstock syntet med läderinlägg...det är enbart vulgärt...ungefär som den här mercan (som btw vunnit ett tyskt designpris...'i rest my case') :tongue::wink:

 

post-8252-0-10407500-1417961100_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja men det där är en helt annan sak...snygg på ett funkis sätt...utseendet är baserat på funktion :cool:  Blaser tumhål helstock syntet med läderinlägg...det är enbart vulgärt...ungefär som den här mercan (som btw vunnit ett tyskt designpris...'i rest my case') :tongue::wink:

 

attachicon.gifMercedes-Ener-G-Force-fotoshowBigImage-295ec66b-644308.jpg

Shit va snygg merca
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade dom gett fan i domdär gräsliga fälgarna på alla bilar nu för tiden så visst. Men nä dedär förstörde hela bilen ( om än att den kanske inte va spec snygg från början ;) )

att kalla AICS kolven snygg vore fel. Tycker den är ganska ful faktiskt. Liksom chassikolvar överlag. Men förhoppningsvis är dom trevliga att skjuta med!

Blaser monzakolven är riktigt jävla snygg :D den skulle jag vilja ha!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade dom gett fan i domdär gräsliga fälgarna på alla bilar nu för tiden så visst. Men nä dedär förstörde hela bilen ( om än att den kanske inte va spec snygg från början ;) )

att kalla AICS kolven snygg vore fel. Tycker den är ganska ful faktiskt. Liksom chassikolvar överlag. Men förhoppningsvis är dom trevliga att skjuta med!

Blaser monzakolven är riktigt jävla snygg :D den skulle jag vilja ha!!

valde mellan monza o läder och monzan gick inte få med kolvkamshöjning så valet var lätt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä de är klart trist. Monzan är dock sjukt snygg. Skulle aldrig ha en själv sålänge ekonomin är för en vanligt knegande dödlig. Men sjukt snygg iaf!

De får räcka med den vanliga tumhålskolven sen när de väl blir dags :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderade också på en Monza när jag köpte min.

Vågade dock inte riktigt lita på läderinlägg på en bössa.

Speciellt inte med klimatet vi har här uppe.

Hur ser den ut efter ett par år i regn och hög kyla?

Inga större problem att skjuta snabbt med tummhålskolven heller, gäller bara att öva.

Min pang. Ljuddämparen är på avkylning, jäkla mirage...

LÄNKTEXT

/Baner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg en sån på Fäviken med flutad pipa , tyckte den såg förjävligt ful snygg ut på samma gång :) skulle lätt kunna tänka mig en sån bara för att den såg så udda ut att folk skulle störa sig på den så fort dom såg den hahaha , synd att man inte kan montera ljuddämpare på den bara på ett snyggt sätt

http://www.blaser.de/index.php?id=1369&L=4

 

denna är väl inte så ful?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg en sån på Fäviken med flutad pipa , tyckte den såg förjävligt ful snygg ut på samma gång :) skulle lätt kunna tänka mig en sån bara för att den såg så udda ut att folk skulle störa sig på den så fort dom såg den hahaha , synd att man inte kan montera ljuddämpare på den bara på ett snyggt sätt

 

såg du om dom fanns i både 52cm och 58cm pipa?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej , pipan på denna var kort 50-52cm nånstans , men dessa använder sig väl av vanliga pipor så du kan väl sätta dit vad du vill ,har ingen aning om det finns olika längder på stockarna dock

såg du om dom fanns i både 52cm och 58cm pipa?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Veltstocken är väl sådär. Då ska de va k95 stutzen om de ska va helstock o blaser.

versa pod fästet kom hem idag! Känns riktigt bra. Får hoppas de efter testskjutningen i helgen likaså!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jävligt bra fråga. Som jag inte kan svaret nu på rak arm. Missminner jag mig inte helt så går lödret över där det borde sitta annars? Versa-pod får du dit där org rembygelfästet sitter framtill på kolven iaf. I de fästet sitter även rembygelfäste så man är god to go så att säga :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...