Hoppa till innehåll

Rosa Zodiac?


Hipshot

Recommended Posts

Begriper mej inte på kvinnor ibland..

 

Vi har Icom burkar som fungerar utmärkt, haft dem bra många år nu känns det som och de bara funkar typ. Man får byta monofon och hörsnäckor.. eller nu har jag fixat via jobbet så de lär nog hålla... men grejerna fungerar utmärkt iaf trots tidvis rätt blöta äventyr i sjö och hav.

 

Nu har hustrun spanat in en rosa jaktradio.. som ska vara vattentät.. ja menar våra befintliga har ju badat hur många gånger som helst och är uppenbarligen vattentäta för de överlever ju!?

 

Iaf.. denna Zodiak var ju rosa då..

 

Och den vill hon ha i julklapp.. Känns lite som att visst, Zodiak är säkert bra osv men de burkar vi har håller jag för snäppet bättre. Hon vill alltså ha en lite "sämre" radio bara för att den är rosa?

 

Någon med den här Pro modellen som vet vad det är för kontakter? Blir det till att fixa ny monofon eller?

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det bara färgen hon vill åt så lämna in hennes gamla till någon lackerare? Kanske kan få till nåt fräsigt motiv, rosa bandet, samtidigt?

En personlig och rosa radio borde väl smälla högre kan jag tycka och 100-lappen till bröstcancerfonden kan du ju skänka vid sidan av.

/M

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inge haft sönder min rosa radio än trots att den varit med i över ett år nu. Tycker den är riktigt enkel o bra. Jag har aldrig behövt öppna instruktionsboken o ändå har jag fått de till o fungera!

Du lär få byta monofon/mic/öronmussla kontakt till den nya radion.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

zodiac tkr jag är den som hörs bäst, 4st i laget har zodiac easyhunt, några har laffayette, och icom,, och nån har ett kinamärke som jag inte vet va det heter men den e jävligt bra,, men när folk pratar så knastrar det o brusar, men inte i zodiakerna där är det alltid klart o fint ljud,, bara va jag upplevt har sj en zodiac, om det har någon betydelse vet jag inte,, altså zodiac till zodiac blir bra?

 

men klart hon skall få en rosa :D låt dom få va dom vill ha damerna

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:biggrin:  :biggrin:

 

Men jag blir bara så trött.. Det är ju ett ganska rejält hål i julklappsbudgeten och det är helt meningslöst.. Det enda som ev skulle kunna motivera detta är att den gamla radion nu har bra många år på nacken, den borde rimligen närma sig bäst före datum?

 

Suck..

 

Får kika på detta i natt igen..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte förstå kvinnor, bara göra det man kan för att hålla dem på bra humör. Köp den, krångla inte till det med en massa rationell logik som kvinnor i sin tur inte förstår.

 

(duckar nu för evt  kommentarer från kvinnliga forumvänner)

 

:wink:

Helt rätt. Julhelgen kan bli lång, mycket lång och ensam (under köksbordet).  :biggrin:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:biggrin::biggrin:

Men jag blir bara så trött.. Det är ju ett ganska rejält hål i julklappsbudgeten och det är helt meningslöst.. Det enda som ev skulle kunna motivera detta är att den gamla radion nu har bra många år på nacken, den borde rimligen närma sig bäst före datum?

Suck..

Får kika på detta i natt igen..

Meningslöst är det inte för då hade hon inte önskat sig det - eller hur?

Meningslöst i hennes ögon är kanske ett av dina bössbyten eller ammobyten ... Men det är de ju inte ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...