Hoppa till innehåll

Trafik älg, 20150127


N S

Recommended Posts

Rätt bökigt. . Skulle va en älg. Visade sig vara tre... 

vi höll på att gå på fel löpa, två älgar i språng väster ut tänkte vi gå på först..

Men efter att vi kollat även andra sidan och försökt reda ut röran av löpor fick vi fatt i rätt löpa. 

Hittade benmärg 50m in. Inga tecken innan dess...Sen började det blöda efter 80m. Efter tredje legan släppte vi Stella. 

Blev fel älg på nått konstigt vis... Gissningsvis stod frisk älg mitt på löpan. Vi kollade spåren där Stella hade älg framför sig men det va inget konstigt med dem.

Jacob visslade in tiken från 250m under fullt ståndskall. 

Åkte tillbaka och letade upp rätt löpa igen och fortsatte spåra.

Efter ytterligare 3 legor där den sista va mindre blod efter att den gått upp släppte vi ställa igen och knallade på.

Såg på pejlen att hon nu skulle passera löpan efter den friska älgen... bara hon inte byter...

Men hon passerade och det blev fast en 800m bort.

Vi tog oss fram till den passerande löpan bara för att kolla så det blev rätt, vilket det blivit.

Där skiljdes vi åt och jag fick nöjet att hämta bilen och Jacob gick vidare för att avsluta.

Den lilla kvigan eller om det är en stor kalv.... fälldes 2,2 km fågelvägen från olycksplatsen. 

Lite snö på marken är rätt behändigt. 

Utan den hade vi fått hämta Blackie   :wink:

 

Tur hade jag också. rätt jävligt att gå rakt i mörker med GPS hjälp... av någon underlig anledning drar jag alltid hårt åt vänster när jag ska gå rakt...

Kom fram till en väg som syntes GPSens karta men inte fan syntes den i skogen... efter nått hundratal meter satte jag i alla fall fötterna i ett traktorspår.

Då dog pannlampan... 

post-348-0-39898700-1422436760_thumb.jpg

post-348-0-74170900-1422436750_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...