Hoppa till innehåll

Vinter Fiske


Nobbe

Recommended Posts

3 plus grader klar blå himmel vindstilla och 4 gäddor...

[emoji41][emoji41][emoji41]

Edit:

Dagar som denna gör det inget om det inte nappar så bra... [emoji41][emoji39]

Det kan inte bli annat än underbara dagar när det är så gott väder. :cool:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 plus grader klar blå himmel vindstilla och 4 gäddor...

[emoji41][emoji41][emoji41]

Edit:

faaaff7807bbcd2345e1c74639942d92.jpg

Dagar som denna gör det inget om det inte nappar så bra... [emoji41][emoji39]

 

Fy  fan vad orättvist. Här är det tre dm lössnö på isen och därefter ett par cm is precis så det inte håller att gå på och därefter tre dm flödvatten innan riktiga isen. :sad::sweat:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mja...

Nu var det ca 7 cm när vi började fiska för att ha blivit ca 4-5 cm när vi tog upp... [emoji15]

Så lite svettigt var det allt att fara omkring på isen med typ 100 kg när allt skulle med hem... [emoji6][emoji12]

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Trodde för en stund att jag hade mitt livs abborre. Tog på mormyshka och 0,22 i lina. Spännande en stund.attachicon.gifIMG_20160321_122146.jpg

 

Hehe! Kul när det smäller på. :thumbsup:

 

Det var som på en metetävling söder ut för många år sedan när kompisen fick en gädda på drygt 5 kg o 0,15 mm lina o en jäkla liten ynklig krok i stl 18-22.

Det var så att han hade fått en mört/sarv först som han höll på att veva in o på vägen in så kommer gäddan o klipper över mört/sarv o hänge på hela vägen in till land. :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gissar att han vann om det var på vikt. :thumbsup:  Finnarna häruppe brukar kasta finliret i backen och dra någon finsk svordom när Svensson drar en storlake på pimpel och vinner. :tongue:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gissar att han vann om det var på vikt. :thumbsup:  Finnarna häruppe brukar kasta finliret i backen och dra någon finsk svordom när Svensson drar en storlake på pimpel och vinner. :tongue:

 

Nej, det var det inte men han vann ändå för ingen kom i närheten av hans poäng. :smile:

Ja, jag har hört det från Bondersbyn/Kamlunge då dom körde VM i Lakafiske. :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jo men det blev en herre här på forumet som fick dem i byte mot en rullstukare för hagelpatroner. Resten förutom en middag ska jag ge till en bekant för vidarebefordran åt två rullstolsbundna åldringar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Silver sa:

Jäkligt fina borrar du fått Nils, men du verkar ha riktigt bra vatten runt Gällivare vilket så klart underlättar när man ska leta stor fisk.

 

Abborre fnyser ju folk åt häruppe. Det finns bra vatten överallt för fin abborre. Däremot så kanske man inte får förvänta att det blir något svenskt rekord. Den storleken är förbehållen för åarna längst ner i södra Sverige. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag som fjällbo fiskar hellre borre än prickig fisk här nere vid kusten, god och roligt fiske, till skillnad från inplanterad fisk som smakar pellets och myrvatten :)

Vi har många fina vatten som släpper fisk över kilot årligen och något enstaka där 2 kilos gränsen passerats så det finns fint fiske även i skogslandet i Västerbotten.
Hade tänkt fiska lite när jag var i Gällivare på jobb i augusti men det slutade med att vi nötte på rätt hårt och åkte hem istället.
 

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Silver sa:

Jo jag som fjällbo fiskar hellre borre än prickig fisk här nere vid kusten, god och roligt fiske, till skillnad från inplanterad fisk som smakar pellets och myrvatten :)

Vi har många fina vatten som släpper fisk över kilot årligen och något enstaka där 2 kilos gränsen passerats så det finns fint fiske även i skogslandet i Västerbotten.
Hade tänkt fiska lite när jag var i Gällivare på jobb i augusti men det slutade med att vi nötte på rätt hårt och åkte hem istället.
 

 

Landar du här igen så bor jag i kullen. Bara höra av dig så ska jag valla in dig i mygghelvetet och visa några kul ställen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Nils l sa:

Landar du här igen så bor jag i kullen. Bara höra av dig så ska jag valla in dig i mygghelvetet och visa några kul ställen.

Det var ett trevligt erbjudande, jag hoppas jag kan nyttja. Fick du förresten julkortet på mobilen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ansluter mig till tråden. Min första säsong seriöst vinterfiske. Tagit två 9+ på tre första passen, så det får kallas godkänt. Söker fortfarande en större abborre. Kanske kommer i helgen!

IMG_0611.JPG

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Silver sa:

Det var ett trevligt erbjudande, jag hoppas jag kan nyttja. Fick du förresten julkortet på mobilen?

Nej

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett till  abborrfiske igår med två vänner. Jag fick 31 och mina vänner 7 och 6. Allt är som det ska. Fick bjuda på stekt panerad abborrfile med romans.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...