Hoppa till innehåll

Räv valpar 2015


19Henke94

Recommended Posts

kompisen sköt nr 5 vid 21:45, han har haft lite flyt nu. Har själv inte haft samma tur men inte helt lottlös än så länge iaf , röjde ett nytt pass idag som jag tror kan vara riktigt giftigt, är det bara rätt vind så skall det invigas inom kort  :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En valp på en av åtlarna, mitt på dagen när vi skulle fylla på foder. Så där stod man grannt med lång näsa och inget muskedunder med sig....  :wallbash:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser rävvalpar nästan dagligen nu dock mestadels på jobbet men tycker det skiljer mycket i storlek på dom, en del är för årstiden normalstora men en hel del är också väldigt små tycker jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte sett en valp iår XD verkar som de gömmer sig för mig. Är endå ute och åker väldigt mycket i bra rävtider. De är nog någon som inte vill att jag ska få mig en räv ;)

//Simon. Fint skare va serru

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kommer Simon! Satsar du på åteln iår eller?

Hoppas de. Japp, har varit iväg med vildmark idag o rekat plats. Ska pröva att åtla där o få se om de försvinner. Gör det de så blir de mer mat och en vakkoja o åtelkamera mm :D

//Simon. Fint skare va serru

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det vart en valp i går kväll. Vädret har varit lite knepigt tidigare men nu slör grannarna sina gärden i rasande fart. Så det blri väl ut i kväll igen. 

http://lipoptena.blogspot.se/2015/07/nyslagna-vallar-pa-nyarsafton.html

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick en valp ikväll. Kom på muspip kl 20.37, satt kvar en dryg timme till men det kom ingen mer.

Tycker den var hyfsat stor.

DSC_0429.md.jpg

Skickat från min D6503 via Tapatalk

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

en av gubbarna på finmarken muttrade om grillegris. satte ut honom i närheten av ett gryt och snart kom tiken med fyra valpar och valparna blev kvar på plats. strax därefter kom grisarna så grillgrisen vart nöjd så samtliga parter vart nöjda. uppskattar när gubbarna är medgörliga  :biggrin:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sett mycket valpar nu det senaste. men trots det så har vi gått tomt dom 2 senaste sittningarna. Bra väder och vind och riktigt heta ställen, men ibland börjar man undra om dom har ett schema över var vi sitter..  :wallbash:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag vart det riktigt lyckat. Såg 4 valpar och en större räv. Hade med mig en kompis så han fick skjuta. Jag filmade och lockade och tillslut kom den på muspip efter att inte ha brytt sig ett bra tag. Får se om man fixar ladda upp filmen här eller på Youtube och länka. Första gången jag har med kamera och provar att filma :)

post-5306-0-63838800-1436303829_thumb.jp

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul, grattis!

Var också ute en kort sväng ikväll men det kändes knappast lönt i blåsten som var.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul, grattis!

Var också ute en kort sväng ikväll men det kändes knappast lönt i blåsten som var.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Här kommer det oväder inatt så det kanske var därför så många var ute. Då vet jag vart jag ska jaga mer :) såg också en fin 6 taggare och en 4 taggare. Hoppas de är kvar till den 16e

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då vet jag vart jag ska jaga mer :)

Ja de håller sig nog i någorlunda små områden ett tag till :-) Det ska vara ett gryt inte alltför långt ifrån där jag sköt valpen förra veckan (och där jag satt på pass idag) som jag ska försöka hitta..

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg 2 valpar ikväll på samma plats som jag såg de 4 valparna igår. Lite för långt håll tyckte jag så det får bli fler försök :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Valp nr. 3 av en föryngring om 4 fick igår bita i gräset, hade fyran framme också en halvtimme efter det att trean dog men klantade mig rejält och dängde den lite långa pipan på 1640'n i metallen på griskojan så den varsnade mig. Ja, ja, den kommer väl tillbaka...

Svårt å se valparna nu när de kommer, nå'n slags gräs som växer på hygget har laxrosa fröställningar som gömmer de lite solblekta rävvalparna väl nu.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev en valp till igår :smile:  , i det sista ljuset. kom ut på 250 och kom in på 100-120 meter men trots musande och lockpipor ville den inte närmre. helt klart den minsta valpen iår som jag skjutit.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...