Hoppa till innehåll

Utställning och smärtlindrande?


ozzian

Recommended Posts

  • 1 month later...

hmm, två veckor funkar, men varför är inte veterinären inne när man behöver honom :thumbsup:

 

kanske vet min egen veterinär men, fler svar är säkrare.

 

min tysk söker inte ut som hon brukar och 3 sista jakterna har hon inte fått upp, gissar att på 50 jakter så är det kanske 5 ggr totalt utan drev!

 

nu har dessa 3 jakter utan drev varit eftermiddagar och det är snustoort hos oss!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar

 

dåhar jag ett bra alternativ iallafall!

 

alltså spruta innanför skinnet inte droppar på skinnet!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min vet sa också 0 i karens, så nu har hon fått sprutan.

 

jag blev extra säker på att nått är galet imorse, hon drev rådjur 15 min sen bröt och kom hem sen 20 min bröt och kom hem, så har hon inte fått en smäll av nått rådjur så är det noskvalster.

 

men inför provet så kanske man skulle köpa lite noskvalster då hon vill jaga 60 min + :wallbash:

 

edit återkommer i morgon om sprutan funkade.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag var hon som vanlig

bra sök(för att vara en Tysk, ca 250m)

 

tog kalla slag efter ko, kalv, upptag efter 10 min, drev 45 min och sen återgång, så jävla nöjd.

 

och ett helt annat ös på skallet

 

Nu blir det att anmäla till Jaktprovet den 8 November :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En sak som kanske inte är bra för prov är att hon skallar en gång när hon hittar kalla spår, hon vill liksom säga att hon hittat något?

 

om det skallet räknas in i drevtiden så kanske det blir över en timme!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med så snabb effekt är jag lite skeptisk att det var noskvalster. Placeboeffekt hos husse?? ;-) Medicinen 'trollar ju inte bort' kvalstren. De vuxna kvalstren (adulterna) dör i drivor och blir liggande för kroppen att städa upp. Larver och ägg överlever men tas av nästa spruta. Ganska många hundar som verkligen har noskvalster får MER symtom efter första behandlingen. Så jag är lite skeptisk. Det är en ganska påtaglig 'överdiagnostik' av noskvalster ute bland hundägare. Är min ödmjuka uppfattning efter 15 år i yrket ;-)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du kanske har rätt men hon jobbade mycket bättre iallafall.

 

men dom jägarna jag pratat med säger att det tar mindre än ett dygn för effekt.

 

och bara hon jagar som idag i fortsättningen så får det ha varit vad som helst innan,;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo, snackade med kompisen som hade noskvalster i onsdags och sprutade på kvällen, hunden har gått bättre och bättre i tre dagar nu, så du har nog rätt men man kanske kan se en viss skillnad redan efter dag 1!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JPA, skitsnack.

 

 min hund har jagat ca 50-60 dagar och 5 gånger har hon gått tom, de 4 senaste innan sprutan var: o-0-0- och knappt halva drevtiden på 2 drev den 4e dagen

 

efter sprutan så drev hon med mycket mer glädje, skallet rungade och hon drev 45 minuter,, dubbelt så länge och hon sökte dubbelt så långt ut än innan sprutan, ursäkta min surhet men du trampade på fel tå!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ordet ironi är inget du är bekant med? Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag trampa på din tå!

inga problem JPA, var mest inne på vår duktiga doktor som skrev liknande,, ingen av er behöver ta illa upp, jag tackar för era synpunkter!

med andra ord så är det jag som ber om ursäkt, förlåt!

 

ibland så tror man att man vet bäst själv ,sorry!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...