Hoppa till innehåll

Elmia Game Fair skåne 27-28aug


Vestjakt

Recommended Posts

Eftersom jag tillfälligt är placerad i Malmö pga jobb planerar jag att ta mig dit. Kan nog vara rätt trevligt har jag fått för mig. Dock får jag förlita mig på Skånetrafiken eftersom jag saknar bil här i söder!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tanken är att jag ska dit, vilken av dagarn är oklart än!

Om udda datum vet jag inte, sista helgen i Augusti har alltid Bosjökloster haft mässa. Ville väl konkurrera med dem, och de ställde ju in sin mässa i år pga detta!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart man ska dit. 

Tycker det är bra att dom jävlas lite med bosjökloster för de senaste åren har det bara blivit sämre och sämre

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var där en sväng i dag - tycker arrangörerna ska ha credd för en jäkligt bra organisation. Det flöt på överallt och inte till närmelse lika trångt och köigt som det alltid var på Bosjökloster. Rikligt med bark på gångarna redan innan mässan uppenbarligen. 

Sedan var det väl si och så med mässerbjundandena, men det är väl mer utställarna som är njugga än arrangören som får svara på det.

Mycket skytte och det är ju kul.

Maten var välbesvikelsen i sammanhanget, det gick inte att hitta vettigt kaffe på hela området!  Jävla värdelöst zoegablask kan man lämpligen kränga till andra.....

2018 kan det bli en jäkla bra mässa.

/T

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mässerbjudanden beror förvisso på utställarna, men arrangörens priser för att få ställa ut kan också ha viss påverkan.

Köpte Soundscope för egen del, fick dryga tusingen i avdrag samt en radioslinga.

Bössorna var som jag minns det oftast uppdukade på Bosjö kloster, här var betydligt fler av dem fastlåsta. Saknade friheten att pilla.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var där igår och allt kändes mer luftigt än Bosjö, men det var väldigt stängt i många hundtält tyvärr. 

Mycket skytte?? Två hagelstationer på fältet bortom hundtältet, vad missade jag PMT??

Annars en trevlig mässa med mycket och kika på, fann en hel del små trevliga mässerbjudande som var trevliga. Slog dock inte till på alla, men vissa var riktigt bra. Största besvikelsen var dock att det inte fanns en Miroku att kika och klämma på. Browning återförsäljaren var väl inte helt nöjd när Jaguargruppens utställare inte hade någon med sig. Han hänvisade mig till dem, men där fanns bara Akkar och Sauer, hade man ensamrätt på Miroku så borde man nog ha med sig någon tyckte han!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju 100% mer skytte än man orkade i Bosjökloster...... 

Mirokumissen hörde jag, jag fnissade lite på kanten när det blev lite "känslor" i Brownings monter. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och en polare var där igår lördag. Vädret var helt kanon för en mässa strålande solsken. har aldrig varigt på bosjökloster så jag kan inte jämföra med det. Men jag tyckte mässan var bra även som andra säger alla bössor var låsta och ville man klämma så fick man stå i kö och vänta på en säljare skulle bli "ledig". Ont om mässerbjudanden men märkte av att många priser kunde avrundas neråt (ta två för en). Tror även jag att nästa mässa kan bli en riktigt bra.

Bäst Sako TRG 10

Sämst För lite erbjudanden långa köer till mat och man fick en känsla av att många utställare ville känna på mässan och tog inte med sig överdrivet mycket prylar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago sidelock sa:

Bössorna var som jag minns det oftast uppdukade på Bosjö kloster, här var betydligt fler av dem fastlåsta. Saknade friheten att pilla.

Nu var jag visserligen inte där men jag har märkt en klar skillnad det sista året även i vapenaffärerna och det är nog tyvärr eftersom långfingrade rövhål har börjat leta sig fram till våra jakt och fiskemässor, och det tycker jag är fördjävligt! Vi har varit förskonade från detta i vårt umgänge eftersom det gör man helt enkelt inte, men nu hör man allt oftare hur kikarsikten och liknande får fötter på mässorna och det blir vi alla lidande av... :( Skulle gissa att det framöver kommer att vara ännu mer stelare på mässor och i butikerna pga detta...

Inte ens de mest långfingrade människorna jag har känt till under hela mitt liv skulle drömma om att stjäla från en vapenhandlare så något är ruttet i detta avlånga land just nu.

Hade tänkt åka en sväng till mässan jag också men yngsta grabben blev dunderförkyld i torsdags och sen tog det inte lång tid innan även jag fick skiten så det blev varken Regementets Dag i Revinge eller jaktmässa för min del.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Vestjakt sa:

Bäst Sako TRG 10

 

Jag hade funderat på att klämma på en sådan men när man ser att den kostar i runda slängar 80 papp naken så inser man att man får väldigt mycket custombössa för de pengarna... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 minutes ago Wizard sa:

Jag hade funderat på att klämma på en sådan men när man ser att den kostar i runda slängar 80 papp naken så inser man att man får väldigt mycket custombössa för de pengarna... 

Men den var lite mer tacticool än den Rigby (mauser M98)  jag först tittade på för endast 145.000:- i kjells vapen monter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Vestjakt sa:

Men den var lite mer tacticool än den Rigby (mauser M98)  jag först tittade på för endast 145.000:- i kjells vapen monter

Jo men en Rigby är tveklöst en tveklöst bättre investering om man ser till andrahandsvärdet - men den är ju inte tacticool för fem öre som du säger... :P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...