Hoppa till innehåll

Joni

Recommended Posts

Hej Alla,

Har en 12 veckor gammal hanvalp med mamma plotthund och pappan östsibirisk laika.

Finns det nån här med erfarenhet av denna blandning som jakthund? Valpen är väldigt trevlig och lättlärd ... =-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte just av den blandningen exakt. Men av grå/plott och jämte/plott.

Brukar bli rätt roliga hundar att jaga med om man får till det men det jag kan säga om alla plott/spets blandningar jag jagat med är att de är extremt markkrävande och ofta jagar lääänge utan särskilt bra kontakt med förare.

Kanske inget problem uppe i norrland men skulle inte säga att de passar särskilt bra på markerna nere i söder. Gäller såklart inte för alla individer men för de jag träffat och hört talas om är det så.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en 15 veckors tikvalp även den med Plottmamma och Laikapappa. Hämtade henne i Uppsala för några veckor sen. Hoppas att jag ska få till det med kontakt mm så att hon inte jagar över för stora marker men vi får väl se. Kommer att pröva med lite "spaniel"-träning för att få till kontakten med mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter som en kanon hund i Skåne.....Du kommer att lära känna mycket folk i krokarna runt där du jagar...!!:D

Skämt åsido.....tror att du påverkar både sök och förföljande ganska mycket.....men tror nog det kommer att bli lite roligt att läsa din dagbok framöver! ;)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...