Hoppa till innehåll

Val av rödpunkts sikte


Hunting4life

Recommended Posts

Hej. Är det någon som kan tipsa om ett hyffsat rödpunktsikte något liknande aimpoint fast till lite billigare pengar. Siktet skall vara skott fast och vara monterad på en blaser R8 9.3x62. Bästa är om siktet är liknande aimpoints Micro. Men funkar med modeller som typ 9000L också.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns en del att välja på, även billigare 

Vortex Sparc

Eller

Delta

Eller

Athlon BTR

 Till Blasern tror jag dock det kan bli kämpigt med montage till "mindre kända" märken som dessa.

Men det mest förståniga till en Blaser med begränsad budget bör vara ett begagnat 9000L (2-2500kr) och ett montage. 

Mvh Joacim 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago Hunting4life sa:

Visste intr Delta så små sikten också joacim

 

Titta på Deltas spegelsikte - borde gå att anpassa för Blasermontage/platta för Docter eller Trijicon RMR

http://m.skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.747.4416/delta-optical-delta-mini-dot-med-montage-for-6-14mm-skena

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Hunting4life sa:

Ja det tycker man ju att de borde gå 

Annars kan ju du som har ställbar kolvkam köpa en skena likt denna http://m.skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.1619.10129/jtc-tactical-blaser-picatinny-skena-nya-modellen-260mm till ett orginal sadelmontage och sedan klämma på vilket av ovan nämnda sikten som helst :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 hours ago Hunting4life sa:

 

Hej. Är det någon som kan tipsa om ett hyffsat rödpunktsikte något liknande aimpoint fast till lite billigare pengar. Siktet skall vara skott fast och vara monterad på en blaser R8 9.3x62.

 

Varför ett billigt sikte på en dyr bössa? Helt ologiskt. Som att köpa en Ferrari och stoppa i en gräsklipparmotor.

Jag är ruskigt nöjd med min aimpoint H1. Ruskigt nöjd.

16 hours ago Hunting4life sa:

Tyvärr är aimpoint ute ur leken då jag haft med de att göra innan och inte blev speciellt  bra bemött

 

Det är en sinister värld vi lever i, full av otrevliga svin, siktet blir inte sämre för det. :)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt men jag vill ha något som liknar ett doctor sikte då jag upplever de lite lättare att skjuta genom tv rutan än genom sikthål

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Trijicon RMR har jag titta genom men inte skjutit. Känns riktigt m bra. Finns med blaser enpunktsfäste. Kostar nog som ett aimpoint. Cry once...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 hours ago Hunting4life sa:

Hur upplever du ditt meosight doenitz. Kvalité och punkt och om du fick välja mellan något annat vad skulle du satsat på i Så fall

Jag har inget att klaga på hittills, för pengarna tycker jag att det är nog så bra som Docter..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

MagnusN min far har ett trijicon rmr på sin kombi. Men minsta punkten är 7 moa tror jag det var och det är lite för stort för mig. Men i övrigt kan jag skarp rekommendera det siktet för det är riktigt grymt. Använder själv trijicon fast ett 1-4x22( Tror jag det är )med kors i. Hade med triangel innan men det kunde jag inte skjuta med Så fick byta. Då jag känner de på venatio i Halmstad som är leverantör av trijicon så har jag pratat med dem om rmr kommer med mindre punkt men jänkarna vill inte svara på det så därför funderar jag på meopeta i stället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vanligast på militära vapen. Projicerande riktmedel med samma princip som stridspiloter har. Märklig men frän känsla då man upplever det som att riktmedlet ser ut att "lysa" på målet som en laser... :)

Enda nackdelen med dessa är att de kan bli lite högt men de vänjer man sig snabbt vid. Ringen använder man vid snabba skott å den lilla punkten i mitten på endast 1 moa ger precisa skott om man ha mer tid på sig...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...