Hoppa till innehåll

XXL registrerar köpare av ammunition


Maniac

Recommended Posts

När dom frågar efter personnr och telefonnr så säg att du har skyddad identitet och inte får lämna ut dom uppgifterna enl personskyddsgruppen hos polisen, då blir dom långa i trynet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago hofboss sa:

När dom frågar efter personnr och telefonnr så säg att du har skyddad identitet och inte får lämna ut dom uppgifterna enl personskyddsgruppen hos polisen, då blir dom långa i trynet.

Tack för det tipset!

10.jpg.7669a12cf9b3a1f4029413d7abc34f0d.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago hofboss sa:

När dom frågar efter personnr och telefonnr så säg att du har skyddad identitet och inte får lämna ut dom uppgifterna enl personskyddsgruppen hos polisen, då blir dom långa i trynet.

Dom behöver inte fråga, betalar du med kort löser serberna det hur lätt som helst innan vare sig polisen, xxl eller msb börjat fundera på vem du är.....

Polisens register ligger ju numera på cd-ROM enligt uppgift.

T

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Twinn sa:

Annars räcker det att ringa skatteverket så får du personnummer på vem som helst.

Hur då? Ska man peka ut den genom telefonen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

29 minutes ago strävhår sa:

Hur då? Ska man peka ut den genom telefonen?

Har inte du en pekfånB).

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 7/23/2017 at 15:47 aasenheim sa:

Ursäkta men på vilket sätt menar du med regnbågspersoner.? Du vill alltså rensa riksdagen från alla som inte är heterosexuella? Förutom det fördomsfulla i det så undrar jag på vilket sätt det skulle påverka ditt vapenägande? 

 

Det handlar om avstånd.

I mina ögon så är Pridfestivalfolket i storstaden bland de som står längst ifrån och vårt ursprung, dvs jägarfolket.

Jag har inte skrivit "rensa", däremot kan man ju rösta.

Miljöpartiet och Vänsterpartiet kan ju vara en bra start att rösta bort.

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago strävhår sa:

Hur då? Ska man peka ut den genom telefonen?

Har du namn och adress på personen så får du ut personnummer.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago Järven sa:

Det handlar om avstånd.

I mina ögon så är Pridfestivalfolket i storstaden bland de som står längst ifrån och vårt ursprung, dvs jägarfolket.

Jag har inte skrivit "rensa", däremot kan man ju rösta.

Miljöpartiet och Vänsterpartiet kan ju vara en bra start att rösta bort.

 

 

 

Då tycker jag du uttrycker dig väldigt klumpigt. Att det du kallar regnbågsfolk bara finns i storstan är ju fel. Hbt-människor finns överallt. Att de skulle vara mer jaktmotståndare än andra ställer jag mig också frågande till. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter en gratis registrering på upplysning.se kan du ta fram personnummer på valfri person. Våra uppgifter är inte särskilt skyddade i sig. Sedan hjälper myndigheterna till på traven. Snart finns hela Sveriges befolkning, bilinnehav, med mera på piratebay. Polisens vapenregister ligger nog inte långt efter om man skall vara lite pessimistisk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago aasenheim sa:

Då tycker jag du uttrycker dig väldigt klumpigt. Att det du kallar regnbågsfolk bara finns i storstan är ju fel. Hbt-människor finns överallt. Att de skulle vara mer jaktmotståndare än andra ställer jag mig också frågande till. 

Klumpigt eller inte beror på perspektivet.... 

Regnbågsfolket = GAL dvs Grön/Alternativ/Liberal. 

Grön försöker jag vara - efter förmåga, eftersom jag är bekymrad över miljöproblemen. 

Liberal i klassisk mening är jag då jag tror på människan och människans förmåga att få forma sitt liv. Inkluderande med vem och hur andra människor knullar. Inte riktigt samma sak som dagens talibanliberaler är..... 

Alternativ är jag dock icke då det tycks vara hemvist för all värdens knäppgökar och förvirrade stolpskott. Är man psykiskt sjuk går man i terapi, äter valium /eller vad nu deras piller heter/ men man projicerar inte sina neuroser på resten av samhället eller inbillar sig att alla andra ska dansa efter deras förvirrade fantasier. Då är det faktiskt bättre de förorena ett vattendrag..... Att vara psykiskt sjuk är att vara sjuk, det kan inte vara vare sig normalt eller en fördel. Någonsin. 

Så jo - Regnbågsfolket kan vi med fördel rösta bort tills de insett att de måste hålla psykfallen och dårarna borta. Eller på institution. 

T

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago pmt sa:

Så jo - Regnbågsfolket kan vi med fördel rösta bort tills de insett att de måste hålla psykfallen och dårarna borta. Eller på institution. 

T

Institution?! men är det inte det vi har Riksdagshuset till... numera :rolleyes:

jag menar råkar man zappa in på en riksdagsdebatt i TVn så är det rena rama... d*rhuset

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago pmt sa:

Klumpigt eller inte beror på perspektivet.... 

Regnbågsfolket = GAL dvs Grön/Alternativ/Liberal. 

Grön försöker jag vara - efter förmåga, eftersom jag är bekymrad över miljöproblemen. 

Liberal i klassisk mening är jag då jag tror på människan och människans förmåga att få forma sitt liv. Inkluderande med vem och hur andra människor knullar. Inte riktigt samma sak som dagens talibanliberaler är..... 

Alternativ är jag dock icke då det tycks vara hemvist för all värdens knäppgökar och förvirrade stolpskott. Är man psykiskt sjuk går man i terapi, äter valium /eller vad nu deras piller heter/ men man projicerar inte sina neuroser på resten av samhället eller inbillar sig att alla andra ska dansa efter deras förvirrade fantasier. Då är det faktiskt bättre de förorena ett vattendrag..... Att vara psykiskt sjuk är att vara sjuk, det kan inte vara vare sig normalt eller en fördel. Någonsin. 

Så jo - Regnbågsfolket kan vi med fördel rösta bort tills de insett att de måste hålla psykfallen och dårarna borta. Eller på institution. 

T

Jag har aldrig stött på den definitionen av ordet regnbågsfolk. Jag skulle dessutom vilja påstå att regnbågsmänniskor brukar syfta på hbtq-personer och då tycker jag inlägget är både klumpigt och fördomsfullt. 

Altrernativ är väl den som avviker från normen. I Sverige finns ca 10 miljoner människor och vi är väl om jag minns rätt ca 300 000 jägare. 

Ur den aspekten är det ju vi som är alternativa.

Och att hävda att människor med andra åsikter för att vara psykiskt sjuka tycker jag är väl magstarkt.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

33 minutes ago aasenheim sa:

Och att hävda att människor med andra åsikter för att vara psykiskt sjuka tycker jag är väl magstarkt.

Inte människor med andra åsikter - för det hör till en demokrati. 

Men människor med gravt defekt verklighetsuppfattning däremot. För det är själva definitionen på sinnessjukdom: att man inte förstår och kan se verkligheten. Det är den "alternativa rörelsens" akilleshäl - att de helt enkelt bara älskar alla anser sig vara annorlunda. Inkluderande rena knäppskallar med gravt defekt verklighetsuppfattning..... Och de ger dem tom makt att påverka och styra. 

Okunskap eller sinnessjukdom är ofrånkomliga delar av mänskligheten. Men det betyder inte att vi ska låta dem styra. Sorry med det gör det verkligen INTE. Och det är nu långt, jävligt långt till och med, från att hävda att alla andra som inte delar min syn på utrikespolitik, skattetryck eller utbildningspolitik är knäppskallar. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago pmt sa:

Inte människor med andra åsikter - för det hör till en demokrati. 

Men människor med gravt defekt verklighetsuppfattning däremot. För det är själva definitionen på sinnessjukdom: att man inte förstår och kan se verkligheten. Det är den "alternativa rörelsens" akilleshäl - att de helt enkelt bara älskar alla anser sig vara annorlunda. Inkluderande rena knäppskallar med gravt defekt verklighetsuppfattning..... Och de ger dem tom makt att påverka och styra. 

Okunskap eller sinnessjukdom är ofrånkomliga delar av mänskligheten. Men det betyder inte att vi ska låta dem styra. Sorry med det gör det verkligen INTE. Och det är nu långt, jävligt långt till och med, från att hävda att alla andra som inte delar min syn på utrikespolitik, skattetryck eller utbildningspolitik är knäppskallar. 

T

Men vilka är då de här sinnesslöa människorna som du kallar alternativa?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago aasenheim sa:

Men vilka är då de här sinnesslöa människorna som du kallar alternativa?

Läs motionerna som las till MPs årsmöte. 20% i runda tal är uppenbart skrivna av folk som antingen är gravt okunniga (på en nivå det blir svårt att se vad den svenska grundskolan sysslat med i deras fall) eller helt enkelt saknar all kontakt med verkligheten. 

Verkligheten är ibland ytterst obehaglig: resurser är inte oändliga, människor dör, människor lider för det har de alltid gjort och kommer alltid att göra. Det hör till livet och evolutionen. Och inte minst - viljan att göra väl är alltid underordnad verklighetens krassa förmåga att göra väl. 

Är man seriöst okunnig eller sinnessjuk ska man lämpligen låta andra ta hand om en..... Det gäller även ministrar och transportstyrelser.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago pmt sa:

Läs motionerna som las till MPs årsmöte. 20% i runda tal är uppenbart skrivna av folk som antingen är gravt okunniga (på en nivå det blir svårt att se vad den svenska grundskolan sysslat med i deras fall) eller helt enkelt saknar all kontakt med verkligheten. 

Verkligheten är ibland ytterst obehaglig: resurser är inte oändliga, människor dör, människor lider för det har de alltid gjort och kommer alltid att göra. Det hör till livet och evolutionen. Och inte minst - viljan att göra väl är alltid underordnad verklighetens krassa förmåga att göra väl. 

Är man seriöst okunnig eller sinnessjuk ska man lämpligen låta andra ta hand om en..... Det gäller även ministrar och transportstyrelser.

Det är inte bara förslag, ofta är det även beslut, åtminstone när maskrosvinet har flödat.

Att leva som indianer :

Till kongressen 2001 hade MP-profilen Laszlo Gönczi motionerat om att man inte skulle få tjäna pengar på aktier och obligationer i ett grönt samhälle. Och att alla skulle leva som indianer. Till de flestas stora förvåning vann förslaget. När partiledningen insåg vad som hade hänt anordnade man ett krismöte och tvingade fram en ny omröstning – där förslaget föll. 

– Det var fest i går och folk var lite trötta i morse. Alla skäms nu alldeles förfärligt, sa Helen Uliczka, som var nominerad till partistyrelsen.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Tazswe sa:

Det är inte bara förslag, ofta är det även beslut, åtminstone när maskrosvinet har flödat.

Att leva som indianer :

Till kongressen 2001 hade MP-profilen Laszlo Gönczi motionerat om att man inte skulle få tjäna pengar på aktier och obligationer i ett grönt samhälle. Och att alla skulle leva som indianer. Till de flestas stora förvåning vann förslaget. När partiledningen insåg vad som hade hänt anordnade man ett krismöte och tvingade fram en ny omröstning – där förslaget föll. 

– Det var fest i går och folk var lite trötta i morse. Alla skäms nu alldeles förfärligt, sa Helen Uliczka, som var nominerad till partistyrelsen.

 

Allvarligt?!!! ... tur de inte har något att säga till om i Regeringen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Tazswe sa:

Det är inte bara förslag, ofta är det även beslut, åtminstone när maskrosvinet har flödat.

Det är problemet med dagens ska vi kalla det "personliga verkligheter" - en sak är att man vill leva med ett annat fokus, men problemet är att med den tillvaron är att man inte ser knäppgökarna förrän det är för sent. 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en ask 22 i går och frågade varför de ville ha telefonnummer. Han sa att de gör lika på alla ordrar som levereras ut från varje avdelning på butiken oavsett om det är tält, en dyr ryggsäck, kajak eller ammo. Det hamnar bara i deras eget system och rapporteras inte vidare till någon. Så funkar deras system helt enkelt. Det enda som registreras och i sin tur sänds vidare är köp av krut som sedan något datum skall in till MSB.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Edsvalla sa:

Nu har vi rengbågsfolk och transportstyrelsen med i denna tråd.

Jösses det blir värre och värre

Äh, jag antar att det är mig du menar. Jag är vare sig homosexuell eller jobbar på Transportstyrelsen. Men visst kan det vara jobbig att få mothugg och sin verklighetsuppfattning satt på prov. Själv tycker jag att det är ett fundament i demokratin att så sker faktiskt. Vart vill du komma med din kommentar Edsvall? varför skriver du den?

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...