Hoppa till innehåll

culot

Recommended Posts

http://egun.de/market/item.php?id=6653498

6653498.644768294.jpg

3.6653498.173757607.jpg

Den här kan gå billigt då Super Light ( alu låda )  inte är heta i Tyskland, dessutom en kapad stock ( endast kosmetika ) ej matchande trä .

Det som i mina ögon är plus  är just Alu låda och den fina ventilerade spången samt det lite brantare pistolgreppet

 om nån köper  den och tycker det är fult så kan vi byta mot en okapad " Round knob "  stock då jag inte har så stora händer.

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://egun.de/market/item.php?id=6581678

 

6581678.489752708.jpg

En  Super Light 16/70  i kanonskick  vad det ser ut som, och dom kallas även Ultra Light av jänkarna 

Då den är ännu Lättare än min  16 Super Light med spång , för övrigt lika med samma urfräsningar i lådan som Sweet Sixteen har.

Det står att den har 3/4 choke  men det gjorde det på annonsen  för min åxå,  Det är en ruskigt fin balans i dom och om nån köper 

och vill ha mörkare trä  + runt pistolgrepp samt  kindstöd så kan jag gärna byta + lägga lite i mellan. 

/ P

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Waffen fleur i ansbach har på egun.de en juste 16/70 i hyfsat bruksskick , det som gör den intressant är att den har orginal ** stämplad pipa dvs MOD  istället för den mycket vanligare * = full pipan , ingen spång tyvärr men det är en smaksak , och heller ingen 

2-delad patronhiss ( speed load) , det senare går att bygga om för den som vill.

jag ska fixa en direktlänk när jag är på en riktig dator 

/P

 

L1190561.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det finns en 12:a. Grade 3  på walter borg auktionen med utropspris 3-4000kr 

fruktansvärt vacker bössa och jag hade vart på den som en pundare på gratis heroin om den hade haft ventilerad spång och kryssbultsäkring , det sistnämnda är lätt att byta .

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
1 hour ago culot sa:

En Sweet  Sixteen som ser hyffsat oskruvad  och hel ut fastän Nött yttre.

Ventilerad spång och kryssbult säkring är plus  ............. hmmm !  kanske att frugan behöver en 16 till B)

http://egun.de/market/item.php?id=6756786

Vilket charmtroll till bössa :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago MarkusR sa:

Vilket charmtroll till bössa :wub:

Lite mer sliten än min -62:a och tyvärr är kolven kapad för de utan kindstöd är bekvämare ( för mig ) dock drar det oftast ner priset.

Jag har mailat säljaren för att fråga om det är speed load, om det är  så kan jag tänka mig byta ut -62:an B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago culot sa:

Hans uppskattade värde är väldigt högt, för att vara i Norge. Jag fick min -68 från Norge och den värderades till nästan ingenting där, mycket pga deras blyförbud. Den ser fin ut, men inte upp mot 10000kr fin.   

 

Edit : Norge hade en period endast tillåtet 1+1 skott i hagelhalvisar, värt att kolla hur magget är spärrat innan köp. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom får ha pinne i röret, dock bara 1+1 så den måste plombas på svenskt vis 

innan . Jag vet att den är fin som fanen lika fin som min -69:a 

10000 är dyrare än för min äkta graverade Sweet sixteen, den har alla attributen en sweet har förutom gravyren, öppnar man den till 5/10 4/10 så kan man ha glädje av den på lerduvor.,

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago MarkusR sa:

Hans uppskattade värde är väldigt högt, för att vara i Norge. Jag fick min -68 från Norge och den värderades till nästan ingenting där, mycket pga deras blyförbud. Den ser fin ut, men inte upp mot 10000kr fin.   

 

Edit : Norge hade en period endast tillåtet 1+1 skott i hagelhalvisar, värt att kolla hur magget är spärrat innan köp. 

Kan så vara att lättningar i blyförbudet gjort att priser gått upp i Norge ? Jag tyckte min Sweet var dyr och den landade på 

nästan 8000 hemma ( 7771:- )  men allting är relativt, och 16 i det skicket duggar inte tätt ens i tyskland och defenitivt inte här.

Dock vet jag inte hur meckigt det är att handla fr Norge,  Jag bad dock Hakapiken att lägga upp den här då jag gärna ser den bössan 

i Sverige sen  74cm pipa med sweet 16 vikt är åxå lite coolt .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago culot sa:

Kan så vara att lättningar i blyförbudet gjort att priser gått upp i Norge ? Jag tyckte min Sweet var dyr och den landade på 

nästan 8000 hemma ( 7771:- )  men allting är relativt, och 16 i det skicket duggar inte tätt ens i tyskland och defenitivt inte här.

Dock vet jag inte hur meckigt det är att handla fr Norge,  Jag bad dock Hakapiken att lägga upp den här då jag gärna ser den bössan 

i Sverige sen  74cm pipa med sweet 16 vikt är åxå lite coolt .

Min är en vanlig 12a, en 16 borde såklart vara värd lite mer. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago MarkusR sa:

Min är en vanlig 12a, en 16 borde såklart vara värd lite mer. 

Det tycker jag åxå,  slitna ex av 16  dock väl fungerande står som spön i backen på tex   egun.de  men den här e fin 

Blåneringen är sjukt fin på dessa och jag jämför med min -69:a som är min absoluta favorit numera, och jag tror den har minimalt 

med skador på lacken om den nu har några alls.  

/ P

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är inget stort fan av motivgravyr i vanliga fall men den bössan var riktigt fin. Fasen, måste skaffa mig en A5. Svingade en i kaliber 16 på Walterborg för ett tag sen och 12:an som gick på auktionen och bättre halvautomat har och kommer väl aldrig göras. Frågan är vad man tvingas göra sig av med. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Givdul sa:

Är inget stort fan av motivgravyr i vanliga fall men den bössan var riktigt fin. Fasen, måste skaffa mig en A5. Svingade en i kaliber 16 på Walterborg för ett tag sen och 12:an som gick på auktionen och bättre halvautomat har och kommer väl aldrig göras. Frågan är vad man tvingas göra sig av med. 

16 på WB ??? Hur länge sen då ? 

Det var inte en 12:a m alulåda ? Kommer du ihåg vad dom begärde för den ? 

Ja 12:an på auktionen visar hur undervärderade Auto 5 är , jag har dock snöat i på ventilerad spång annars så hade jag åkt ända i taket för den 12:an 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

59 minutes ago culot sa:

16 på WB ??? Hur länge sen då ? 

Det var inte en 12:a m alulåda ? Kommer du ihåg vad dom begärde för den ? 

Ja 12:an på auktionen visar hur undervärderade Auto 5 är , jag har dock snöat i på ventilerad spång annars så hade jag åkt ända i taket för den 12:an 

Den var inte till försäljning utan hade varit till vapensmed eftersom kunden ville ha patronläget ändrat till 16/70, vilket inte gick enligt smeden då patronerna blir för långa för att fungera i mekanismen eller vad dem sa. Det var i somras eller så tror jag. Vet att det var en 16 och med stållåda, utan både spång och speedload. Vet dock att dem hade en 12:a med alulåda där förut, har nämligen klämt på den också.

 

Ja den på auktionen var trevlig, ogillar dock starkt den tidiga typen av säkring så jag lät bli den. Ventilerad spång är trevligt men tycker att det funkar utan. Speedload Känns också bökigt att konvertera till också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Givdul sa:

Den var inte till försäljning utan hade varit till vapensmed eftersom kunden ville ha patronläget ändrat till 16/70, vilket inte gick enligt smeden då patronerna blir för långa för att fungera i mekanismen eller vad dem sa. Det var i somras eller så tror jag. Vet att det var en 16 och med stållåda, utan både spång och speedload. Vet dock att dem hade en 12:a med alulåda där förut, har nämligen klämt på den också.

 

Ja den på auktionen var trevlig, ogillar dock starkt den tidiga typen av säkring så jag lät bli den. Ventilerad spång är trevligt men tycker att det funkar utan. Speedload Känns också bökigt att konvertera till också.

Speed load är sketalätt att byta om man får tag på delarna,  säkringen  är heller ingen favvo men går att bygga om lätt 

Dock kan det ju se lite muggit ut m en helt slät varbygel då allt är graverat, ja förutsatt att man kommer använda den .

En jänkare skulle aldrig skjuta den eller byta nånting, men hade  det  vart Spång hade jag vart på den och sedan hade jag byggt om den.

A5 nörd är jag men ingen samlare ..  Alu 12:an var jag sugen på att köpa dock gjorde jag och Kumpe så bra reklam för den så nån knep den veckan innan jag var där.   16/65 måste det till lite med mods än patronläget, eller skjuta 16/67  vilket brukar funka.

 /P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På 12 oktober 2017 at 09:10 culot sa:

http://egun.de/market/item.php?id=6581678

 

6581678.489752708.jpg

En  Super Light 16/70  i kanonskick  vad det ser ut som, och dom kallas även Ultra Light av jänkarna 

Då den är ännu Lättare än min  16 Super Light med spång , för övrigt lika med samma urfräsningar i lådan som Sweet Sixteen har.

Det står att den har 3/4 choke  men det gjorde det på annonsen  för min åxå,  Det är en ruskigt fin balans i dom och om nån köper 

och vill ha mörkare trä  + runt pistolgrepp samt  kindstöd så kan jag gärna byta + lägga lite i mellan. 

/ P

 

Den här ligger kvar då av nån anledning 16 m frostad  och troligen stållåda inte 

är heta i Tyskland , köp nu pris på 298€   Är billigare än lök ! 

en å annan ding i lacken men en grym 16 , speed load och ljüst fint trä  

och det enda som hindrat mig att köpa den är att jag snöat in på A5 med  ventilerad spång .

http://egun.de/market/item.php?id=6581678

 

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago sidelock sa:

Ingår fru av thai-typ eller motsvarande inkl jägarexamen så tar jag den ty skåpet är fullt. :rolleyes:

Du menar att du tröttnat på leta fru i bakluckorna på Big meet i Rättvik ? 

Näru ! Har man fyllt skåpet med massa räfflat junk får man skylla sig själv :P

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...