Hoppa till innehåll

Hva 1640


Erik Sundberg

Recommended Posts

Hej gubbar.

Jag har fått en sjukdom som gör att jag vill ha mer och mer :D

Skämt å sido. Jag har en gammal 1640 som jag funderar på att hotta upp lite med en Hoguestock från jaktbutiken.se och en stalon w110. Tänkte då kapa pipan strax bakom kornfästet för att få en slät yta att gänga på. Trivs inte riktigt med orginalkolven så där börjar mina tankar..

Min fråga är.

Är det värt detta, eller ska jag köpa en modernare puffra där syntetstocken och dämpare redan är monterade, typ Win xpr??

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testa känn lite på dom bössorna kolla upp pris vad kostar det att modifiera din nuvarande. Vad får du på dom nya bössorna som du inte får på din gammla. Jag kan garantera att win xpr inte är något unikt vapen det kostar under 450 dollar i staterna förvänta dig inget under i kvalite som du kan göra på din hva. Tycker du borde modifiera ditt nuvarande så har du nånting du kan vara nöjd över som är personligt och ingen billig rapplig bössa från staterna där man inte ens kan bygga ett vapen säkert hur mycket design tror du resten av bössan har fått.

http://bulletin.accurateshooter.com/2015/12/winchester-xpr-rifle-safety-notice-and-recall/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Erik Sundberg sa:

 

Min fråga är.

Är det värt detta, eller ska jag köpa en modernare puffra där syntetstocken och dämpare redan är monterade, typ Win xpr??

 

Ekonomiskt, nej egentligen inte, du får aldrig tillbaka pengarna för investeringen. Men du får en funkis bruksbössa med byggkvalitet en amerikansk lågprisbössa aldrig kan matcha. 1640 är en välbyggd mekanism, den enda egentliga svagheten är väl utkastaren, som inte är helt säker när det gäller att hålla kvar slutstycket om du går runt i skogen med öppet slutstycke. Annars är det mest en fråga om tycke och smak, om man gillar kontrollerad matning kontra knökmatning etc. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hydrodippad Hogue kolv klar att plastbäddas kan du köpa av mig 3000 kr. Hör av dig, kan plastbäddas även om du vill men då måste jag höramed smeden vad han vill ha.

 

 

18921967_305766476538177_5001165459914110072_n.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 hours ago Finnspets sa:

Hydrodippad Hogue kolv klar att plastbäddas kan du köpa av mig 3000 kr. Hör av dig, kan plastbäddas även om du vill men då måste jag höramed smeden vad han vill ha.

 

 

18921967_305766476538177_5001165459914110072_n.jpg

Tack men nej tack. Dom säljer ju färdig stock för 3890:- på Jaktbutiken.se och den är svart. har lite svårt för konstiga kamoflagefärger på bössan :;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köp av Lars-Erik på Jaktbutiken.se vi sammarbetar och han som plastar stocken om du vill ha den färdigbäddad är Stefan Mella. En duktig smed likväl som Lars-Erik i butiken. Svart är svart det är som Henry Ford sa: Den finna i alla fäger men bara svart.

 

Lycka till frank

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
20 hours ago Freiman sa:

Köpte du en "färdig" stock? Och hur passade den?

Den satt som en smäck!! fick justera kikaren lite men det var klart på sammanlagt 30 minuter och blev en helt ny bössa att skjuta med..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...