Hoppa till innehåll

GTG - Gun to go.


Mad Mike

Recommended Posts

2 hours ago Mad Mike sa:

Nej tyvärr, mitt fokus har alltid varit kulvapen och ammunition från usa:lol:

Man kan inte fresta med något ur en Rugerkatalog:P

/Mike

20180121_095952.jpg

Ha ha vill inte ha mer surr i pannbenet

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan nämna att jag var in på fritid och vildmarksliv på lunchen idag och klämde på en Sako 85 black bear som de har inne i 308 win.

Satans jävla behändig och smutt vill ja lova!

öppna riktmedel av drevjaktstyp (men då ju går ljuddämpare bort)

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago dptrapper sa:

Kan nämna att jag var in på fritid och vildmarksliv på lunchen idag och klämde på en Sako 85 black bear som de har inne i 308 win.

Satans jävla behändig och smutt vill ja lova!

öppna riktmedel av drevjaktstyp (men då ju går ljuddämpare bort)

 

Björnseriens riktmedel är syvveräna! Jäkligt fina vid snabba skott på lite närmre håll.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev sugen själv men de ville ha 6000:- mellan om jag bytte in min nyköpta Finnlight (med ljuddämpare) och med 40 skott genom pipan och då får det vara.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Holz sa:

8000:- är klart för dyrt för det paketet, nu har jag ju också lagt den modellen åt sidan eftersom den är så komplicerad att man inte kan ta isär den själv.

Just nu är jag totalt insnöad på en Ruger M77 RSI....är liksom det enda jag vill ha:wub:

/Mike

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Mad Mike sa:

8000:- är klart för dyrt för det paketet, nu har jag ju också lagt den modellen åt sidan eftersom den är så komplicerad att man inte kan ta isär den själv.

Just nu är jag totalt insnöad på en Ruger M77 RSI....är liksom det enda jag vill ha:wub:

/Mike

Vilket ”någon” föreslog 10min efter trådstart så vad dessa 8 sidor skulle vara bra för begriper jag ej. :biggrin: 

Dessutom, någon måste utföra inslitningen på den korta m77 som blir min nästa 358win när skröpel-Mike 88år har gått över till kipplauf för att orka med. :biggrin: 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago sidelock sa:

Vilket ”någon” föreslog 10min efter trådstart så vad dessa 8 sidor skulle vara bra för begriper jag ej. :biggrin: 

Dessutom, någon måste utföra inslitningen på den korta m77 som blir min nästa 358win när skröpel-Mike 88år har gått över till kipplauf för att orka med. :biggrin: 

När jag är 88 bast så förutsätter jag att jag inte behöver gå ut i skogen för att hämta kött,det kommer levereras av dig:P du får använda M77:an så mycket du vill då!

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago sidelock sa:

 

Dessutom, någon måste utföra inslitningen på den korta m77 som blir min nästa 358win när skröpel-Mike 88år har gått över till kipplauf för att orka med. :biggrin: 

Kan riktigt se det framför mig:wub: mike 88 år...eldar i spisen...dricker rom...laddar skott till sidelock och diskar stekpannan:D

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

53 minutes ago Mad Mike sa:

8000:- är klart för dyrt för det paketet, nu har jag ju också lagt den modellen åt sidan eftersom den är så komplicerad att man inte kan ta isär den själv.

Just nu är jag totalt insnöad på en Ruger M77 RSI....är liksom det enda jag vill ha:wub:

/Mike

Ja fan nu får du sluta tjata om den o köpa en ... du göder tankarna om ny bössa hos mig med....

Fan köpte min RSI NY  på gamla JG VAPEN ... ringar medföljde då 1" 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

41 minutes ago Mad Mike sa:

Kan riktigt se det framför mig:wub: mike 88 år...eldar i spisen...dricker rom...laddar skott till sidelock och diskar stekpannan:D

/Mike

:wub:

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago andershermansson7 sa:

Ja fan nu får du sluta tjata om den o köpa en ... du göder tankarna om ny bössa hos mig med....

Fan köpte min RSI NY  på gamla JG VAPEN ... ringar medföljde då 1" 

:lol: jag jobbar på det för fullt! Har hittat två...den ena saknade bakre siktet och det verkar omöjligt att köpa....den andra hade någon förvirrad mentalpatient sågat sönder kolven på.....jag jobbar vidare:D

/Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago sidelock sa:

Vilket ”någon” föreslog 10min efter trådstart så vad dessa 8 sidor skulle vara bra för begriper jag ej. :biggrin: 

 

Det är mycket du inte begriper B)

2 hours ago Mad Mike sa:

Jag ville väl prova på att göra en "Hipshot":lol:

/Mike

Light skulle jag vilja säga.. snudd på patetisk men det är en början i alla fall :wub:

2 hours ago MarkusR sa:

Ojojoj, du är inte i närheten, det krävs mååånga sidor till... :ph34r:

Mmm han har iofs inte gjort ngn muntlig/skriftlig överenskommelse med någon skum dealer ännu så kanske.. fram i juni?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Hipshot sa:

Det är mycket du inte begriper B)

:lol: Var fick du luft ifrån:lol: Låt mig bara fråga vem....alltså vem ringer vem när han inte hajjar något:P

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mike.. jag vet att detta är svårt att ta till dej men jag vet att jag är din gud.. se bara på hur du konsumerat kalibrar..

Jag hade 243.. du skaffade 243.. jag skaffade 7 mm du skaffade 7 mm.. jag skaffade Quad.. du skaffade Quad.. Jag skaffade luftgevär.. DU skaffade luftgevär.. Jag skaffade 223.. du skaffade 223.

Så lägg ned nu är du snäll, det är ok att avguda mej :whistling:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago Hipshot sa:

Mike.. jag vet att detta är svårt att ta till dej men jag vet att jag är din gud.. se bara på hur du konsumerat kalibrar..

Jag hade 243.. du skaffade 243.. jag skaffade 7 mm du skaffade 7 mm.. jag skaffade Quad.. du skaffade Quad.. Jag skaffade luftgevär.. DU skaffade luftgevär.. Jag skaffade 223.. du skaffade 223.

Så lägg ned nu är du snäll, det är ok att avguda mej :whistling:

7mm ??  men för övrigt så måste jag motvilligt ge dig en poäng fast min 223 blev rätt på en gång:D

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Hipshot sa:

Mike.. jag vet att detta är svårt att ta till dej men jag vet att jag är din gud.. se bara på hur du konsumerat kalibrar..

Jag hade 243.. du skaffade 243.. jag skaffade 7 mm du skaffade 7 mm.. jag skaffade Quad.. du skaffade Quad.. Jag skaffade luftgevär.. DU skaffade luftgevär.. Jag skaffade 223.. du skaffade 223.

Så lägg ned nu är du snäll, det är ok att avguda mej :whistling:

Nä fan! som den ansvarsfulle vuxne jag är så ska jag sluta vika ner mig eftersom du aldrig ger dig annars :D

Jag skaffade 243 men 243 30 imp efter att ha läst på om 6mm kulornas grymma ballistik således ingen 243:P

Den här 223:an är min tredje 223! jag hade 223 när du sög på napp och hade vällingflaska:P

270wsm har ingenting med 270 win att göra:P

Quad....var det enda fabrikatet som överhuvudtaget gick att få i 17 mach 2,kalibern var bra-bössan skit:P

Och sist luftgevär...ja okej på den da den får du:P

/Mike

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago Mad Mike sa:

Nä fan! som den ansvarsfulle vuxne jag är så ska jag sluta vika ner mig eftersom du aldrig ger dig annars :D

Jag skaffade 243 men 243 30 imp efter att ha läst på om 6mm kulornas grymma ballistik således ingen 243:P

Den här 223:an är min tredje 223! jag hade 223 när du sög på napp och hade vällingflaska:P

270wsm har ingenting med 270 win att göra:P

Quad....var det enda fabrikatet som överhuvudtaget gick att få i 17 mach 2,kalibern var bra-bössan skit:P

Och sist luftgevär...ja okej på den da den får du:P

/Mike

 

 

"... så ska jag sluta vika ner mig eftersom du aldrig ger dig annars :D"

Alltså att jag kommit så långt att du faktiskt vikt ned dej tillfälligt.. det är stort.. väldigt väldigt stort B)

Tänk.. jag hade avverkat tre olika 243:or och golvat tresiffrigt med rådjur medans du själv plaskade runt i det enl dej senare förhatliga 224-träsket..  och detta utan att läsa på en endaste rad B)  

Helt klart var det min 30-sidors tråd om 223:ans förträfflighet som fick dej att senare åter välja Sakon där.. jag förstår det. Jag hintade inledningsvis att jag skulle köra på 204 mest för att trigga ditt intresse och få dej att gå i mål igen med kalibern. My work here is don!

Vad sa du, blev det en Remmy .308 denna gången eller? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago Mad Mike sa:

7mm ??  men för övrigt så måste jag motvilligt ge dig en poäng fast min 223 blev rätt på en gång:D

/Mike

En notering här.. jag har haft hur många bössor i .223? Du hade haft.. hur många? Mer tredje/fjärde gången gillt va? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Hipshot sa:

"... så ska jag sluta vika ner mig eftersom du aldrig ger dig annars :D"

Alltså att jag kommit så långt att du faktiskt vikt ned dej tillfälligt.. det är stort.. väldigt väldigt stort B)

Tänk.. jag hade avverkat tre olika 243:or och golvat tresiffrigt med rådjur medans du själv plaskade runt i det enl dej senare förhatliga 224-träsket..  och detta utan att läsa på en endaste rad B)  

Helt klart var det min 30-sidors tråd om 223:ans förträfflighet som fick dej att senare åter välja Sakon där.. jag förstår det. Jag hintade inledningsvis att jag skulle köra på 204 mest för att trigga ditt intresse och få dej att gå i mål igen med kalibern. My work here is don!

Vad sa du, blev det en Remmy .308 denna gången eller? 

"medans du själv plaskade runt i det enl dej senare förhatliga 224-träsket.."

PLASKADE...nä nu dj..:D

Jag har skjutit mer rådjur med kal 224 än vad du kommer komma upp i totalt under din levnadstid,jag har aldrig sagt ett ont ord om kalibern då den passat mig ypperligt men för vissa av oss som utvecklas här i livet så prövar vi gärna på nya utmaningar vilket kräver nya verktyg:D och vad det gäller min ena 223 så fick jag inte behålla den tyckte din arbetsgivare...remember;)

För övrigt har jag en mycket klar minnesbild av våra telefonsamtal där jag tillslut bönade och bad dig att INTE köpa en 204 utan en 223 istället för du kommer bli mycket mer nöjd över dess mångsidighet kontra 204...remember;)

Alltså ditt minne är ju läskigt på riktigt....du måste lida av höggradig selektivism förträngnikus:D

Hmmm Remmy 308 ja vem vet:P

/Mike

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...