Hoppa till innehåll

Reservdelar winchester 70


marcus.söderlund

Recommended Posts

Lyckan må då vara kortvarig. Testade att ladda min "nya" winchester 70 i 6.5x55.

 

Utan patron som ska matas in går den som den ska. Med patron så får man ta i märkbart för att det ska gå att få ner slutstycket.

Utdragaren där den möter hylsan ser märkbart påverkad ut av någon. Antagligen filad på ena sidan sen allmänt sleten ut.

 

Vart beställer jag lättast/snabbast en ny? Hade hoppats på o få börja skjuta på direkten men vill ha dedär fixat innan jag ger mig på de roliga. Känns sådär när man ska lappa till slutstycket för att de ska stängas?

20180627_073451.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det fabriksladdat du stoppade i eller var det handladdat? Svårt att stänga kan va en patron som är lite för lång för patronläget också (hrrrrmpf, har väl hänt... host host)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago TekDr sa:

Är det fabriksladdat du stoppade i eller var det handladdat? Svårt att stänga kan va en patron som är lite för lång för patronläget också (hrrrrmpf, har väl hänt... host host)

Det är både fabriks o hemknackat så tyvärr va de inte en så enkel anledning ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now marcus.söderlund sa:

Det är både fabriks o hemknackat så tyvärr va de inte en så enkel anledning ?

Nä då är det ju inte det iallafall, men värt att ställa frågan så man börjar med de enklaste anledningarna innan man börja slita isär och byta.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago TekDr sa:

Nä då är det ju inte det iallafall, men värt att ställa frågan så man börjar med de enklaste anledningarna innan man börja slita isär och byta.

 

Absolut är det så. Jag är inte sämre man än att jag kan erkänna mina eventuella brister så de va de första jag prövade??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

24 minutes ago Dansken sa:

Kolla med Lennart Hoppe i Eskilstuna.

Har du något nr till herren? :)

 

löste sig ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Dansken sa:

Jag ser du har en del vana av att vara på nätet och du borde då känna till både google och eniro ?

Hittade?

 

Nr var inte aktivt längre sa telefonsvararen bara

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 minutes ago Dansken sa:

Toppen. Eftersom även gamla gubbar som jag kan googla behöver jag inte ha alla nummer i huvet förstår du ?

Nr va inte aktivt så tror inte han är så aktiv längre ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-06-27 at 08:31 marcus.söderlund sa:

Det är både fabriks o hemknackat så tyvärr va de inte en så enkel anledning ?

Min 70 ( frugans) slutade det med att jag kontrollerade att hylsorna gick i innan jag laddade, man fick vara väldigt noga när man "formade" dom , verkar vara extrem passform. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago simonarvestrand sa:

Min 70 ( frugans) slutade det med att jag kontrollerade att hylsorna gick i innan jag laddade, man fick vara väldigt noga när man "formade" dom , verkar vara extrem passform. 

Även köpeammo både övning o jakt från norma beter sig tyvärr likadant. Skickar bössan till smeden idag?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
På 2018-07-04 at 14:53 marcus.söderlund sa:

Även köpeammo både övning o jakt från norma beter sig tyvärr likadant. Skickar bössan till smeden idag?

Hur har det gått då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago Dahla sa:

Hur har det gått då?

Utdragaren är nog skräp med all sannolikhet. Men inge jag orkar rodda i. Hon får vackert fixa de på nå sätt själv ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago marcus.söderlund sa:

Utdragaren är nog skräp med all sannolikhet. Men inge jag orkar rodda i. Hon får vackert fixa de på nå sätt själv ?

Hon? Var det inte sin bössa? ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Dahla sa:

Hon? Var det inte sin bössa? ?

Hon "tog över" den så då får hon vackert fixa den.

Gick o köpte mig en blaser istället?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...