Hoppa till innehåll

Hagelförladdningar för Tätare laddningar


Drilling

Recommended Posts

Vet att du har mycket erfarenheter Culot.

Kanske andra som också har erfarenhet av koppar som håller ihop.( I de flesta fall är det omvänt

att svärmen skall bli större.)

Min tanke är. Håller Stålhagelkoppar ihop bättre!?  I så fall skulle man kunna använda sådana för bly?

Har en gång öppnat min Drillings H-pipa och det funkar perfekt.

Dock skulle jag i vissa fall vilja ladda lite "tätare" för Räv,Rådjur m.m. Laddar nästan uteslutande 32 G laddningar  20/70

(20/76 är Pase!)

Drilling

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Drilling sa:

Vet att du har mycket erfarenheter Culot.

Kanske andra som också har erfarenhet av koppar som håller ihop.( I de flesta fall är det omvänt

att svärmen skall bli större.)

Min tanke är. Håller Stålhagelkoppar ihop bättre!?  I så fall skulle man kunna använda sådana för bly?

Har en gång öppnat min Drillings H-pipa och det funkar perfekt.

Dock skulle jag i vissa fall vilja ladda lite "tätare" för Räv,Rådjur m.m. Laddar nästan uteslutande 32 G laddningar  20/70

(20/76 är Pase!)

Drilling

Teoretiskt gör dom det men man får labba med saxen ,  dock ökar dom trycket med ca 120 bar i 12 och troligen ännu mer i kal 20 . 

Jag tror du ska tråla på Ballistic products , dom har en bank med data där och jag vet att dom labbar med stålförladdningar, kanske att dom även gör det med 20 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På 2019-01-11 at 16:27 Drilling sa:

Culot!

Då vet du inga förladdningar som generellt håller ihop bra?

Trevlig helg!

Drilling

Troligen inte som du vill ha dom, och har du en full choke och inte allt för snabba patroner brukar det vara stört tätt.

Ballistic products  som sagt var.

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nja Culot har öppnat pipan en gång till ca.1/4 så det är till den jag vid några tillfällen vill ladda lite tätare.

 

Har varit i kontakt med BP!

De verkar inte ha så mycket på kal.20.

Lite tips dock .Från Richard Oftedal  BP. Non-slits Wads och klippa eller skära själv . D.v.s. testa.(som du också rekommenderade)

ex. CSD Series 20Ga 2-3/4 unslit wad eller  TPS 20 Ga 2-3/4 unslit wad

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

17 minutes ago Drilling sa:

Nja Culot har öppnat pipan en gång till ca.1/4 så det är till den jag vid några tillfällen vill ladda lite tätare.

 

Har varit i kontakt med BP!

De verkar inte ha så mycket på kal.20.

Lite tips dock .Från Richard Oftedal  BP. Non-slits Wads och klippa eller skära själv . D.v.s. testa.(som du också rekommenderade)

ex. CSD Series 20Ga 2-3/4 unslit wad eller  TPS 20 Ga 2-3/4 unslit wad

 

 

NU vart jag jävligt nyfiken !  Har jag öppnat en kal 20 ?  Mig veterligen har jag endast öppnat EN Drilling och det var en 12:a   Jobbar eller jobbade du på SL  , och sköt på HJK ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en italiensk kompis som ifrån en ide' från Gianni PACI  gjorde en kal 12 

22gr patron med just PACI stukning , 77% med halv borrning @ 420ms  , kanske man kan få det att fungera med Stjärnstukat..

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant, 

återkom gärna med spec, eller per PM om du löser det med stjärnstukat. En 22 grams IT 7 kommer vara perfekt för kajorna. /C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Christian N sa:

Intressant, 

återkom gärna med spec, eller per PM om du löser det med stjärnstukat. En 22 grams IT 7 kommer vara perfekt för kajorna. /C

Grejen var att han plockade ner knipor på 35+ med 6:or  då täckningen är löjligt bra 

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago Christian N sa:

Som sagt, återkom vääääääldigt gärna med recept. /C

Jag lär få göra exprimenten själv då han bara kör PACI , jag har inte hittat den tråden på PDC  ännu 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago Drilling sa:

Culot du missuppfattade mej där!

Du har inte öppnat pipan på min drilling . Det skulle  ha varit Jag har öppnat......

 

Drilling

Ja ärligt talat så skriver du lite lattjo så jag läste det som du skrev,  men jag ska forska mer i  om det går att göra dessa lätta laddningar med stjärnstukat, för dom går tätt.

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Drilling sa:

Hej igen!

Blir det tätare träffbilder generellt med Stjärnstukat än med Rullstukat?

Har inte testat i närheten av vad du har erfarenhet av så.....?

Drilling

Ja det stämmer , sen ger Sg tätare kärna än z2m , låg fart skjuter tätare , trögt dubbelbaskrut skjuter tätare ,  men sen som du ser med den 23g jag gjorde är ju åxå ett sätt.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...