Hoppa till innehåll

Jägarstilar- vilken jägare är du?


aasenheim

Recommended Posts

1 hour ago charlie sa:

Borde inte rabatten va på Gulf eller Texaco? 😜

Sant.  :)

I alla fall en av dom lever väl fortfarande, jag vill minnas att jag svängde in mellan snöskotrarna och tankade på Gulf i Idre för något år sedan.

Sen har ju Gulf rätt färg på sin logga vilket gör det till det naturliga valet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Svenstorparn sa:

Såhär kan det se ut om vädret tillåter:

 

 

CC739561-FDED-40A3-9B05-19052D723C92_1_201_a.jpeg

Stiligt!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-05-25 at 20:57 sidelock sa:

Det är en hyfsat väl ansedd tillverkare från ferlach i österrike som fortfarande uppfyller folks customdrömmar. Min är från 70-talet, kaliber 9,3x74r och jag skjuter mest med öppna riktmedel men det finns en hakad Pecar 1,5-4x om jag för en gångs skull blir satt på annat ställe än de kärr och buskhål jag brukar få besätta.☺️ Den är egentligen reglerad med RWS 18,5g blyspets men jag skjuter med en klassiska TUG-kulan och den lämnar inget att önska.96B0751A-F08C-42DE-812E-B138FDCFF259.thumb.jpeg.fe1855bd9c62ff37d088cdfd6dd65592.jpeg

När jag ser dina fina bössor känns plastraketen, som jag lovat mig själv att hålla mig till, helt fel igen. 🤔

IMG_20210505_211718.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Pyrschjägaren sa:

När jag ser dina fina bössor känns plastraketen, som jag lovat mig själv att hålla mig till, helt fel igen. 🤔

IMG_20210505_211718.jpg

Man behöver en dubbelstudsare. Egentligen.😁

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmmm ärvda vapen 30-06.repetera och halvautomatisk. .. med moderna riktmedel 

if it works  why  fix it...

Gillar bra moderna material med merinoull under...

bra elektronik och en ”early adopter”

allmoge+mainstream+hightech+livets goda=livsnjutare 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst igenom hela tråden, med roliga inspel och motiveringar, så tappade jag bort mig helt i orienteringen av tillhörighet :blink:

Har gått från Gore-tex etc. till mer praktiska plagg. Anorak, skinnbrallor, gaiters och kängor eller gummistövlar beroende av väder. Aldrig fallit in i camo -fållan. Gillar inte camo utan förderar mer dunkla naturliga färger. Olive, dark earth, flat brown typ. Vad jag jagar med klassar kanske in i någon mer high-tech gruppering. Custom -gevär med plastkolvar. Belysta riktmedel och ett chassi -bygge (med 2st 10skotts mag, och 1st 5-skotts :lol:), med väl fyllda mag...

Suger ofta åt mig det bästa av alla världar, och skalar av. På senare år försöker jag alltid utrusta mig lätt vid jakter. Mobilen förblir i fickan, radion är oftast tyst. Det är naturen som är det viktiga :wub:

Avståndsmätaren är alltid med, förutom armbandsur är avståndsmätaren dessa de enda mojängerna som används frekvent ute i spenaten.

/M 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Maichel sa:

 förutom armbandsur 

/M 

Nu förstår jag inte...armbandsur är väl något man har 24/7-365? Sedan vilket man har är ju i högsta grad beroende på årstid och aktivitet!

Har du bara 1?😋

Mike

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

59 minutes ago Mad Mike sa:

Nu förstår jag inte...armbandsur är väl något man har 24/7-365?

Sist jag använde armbandsur var i mellanstadiet, jag har tydligen lyckats klara mig ändå på något sätt.  :)

Är inte armbandsur egentligen mest förtäckta smycken för pippinetta  herrar ?   ;) 😎

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago Järven sa:

Sist jag använde armbandsur var i mellanstadiet, jag har tydligen lyckats klara mig ändå på något sätt. 

Är inte armbandsur egentligen mest förtäckta smycken för pippinetta  herrar ?    😎

Man ska ha ett med urtavla så behöver man ingen kompass 😀

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

41 minutes ago Järven sa:

Sist jag använde armbandsur var i mellanstadiet, jag har tydligen lyckats klara mig ändå på något sätt. 

Är inte armbandsur egentligen mest förtäckta smycken för pippinetta  herrar ?   ;) 😎

Nu vet jag inte om en G-Shock eller en Luminox recon pointman kan kallas pimpinett men det överlåter jag åt andra att fundera på:tongue:

Möjligen kan min Swiss Army watch kallas det men den har jag bara på kontoret:D

Mike

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago charlie sa:

Man ska ha ett med urtavla så behöver man ingen kompass 😀

Sant, rikta 12 på klockan mot solen så är alltid Söder mellan 12 och lilla visaren. :)

Man kan såklart "tänka sig" en urtavla med om man nu inte råkar ha någon med sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Mad Mike sa:

Nu förstår jag inte...armbandsur är väl något man har 24/7-365? Sedan vilket man har är ju i högsta grad beroende på årstid och aktivitet!

Har du bara 1?😋

Mike

Faktiskt bara ett ur. Fått av hustrun då jag fyllde 30. Laddas av solljus och har väldigt bra upplysta visare som är lätta att avläsa i beckmörker, eller typ i sista skjutljuset en minut innan jakttid på vilt går ut.

Skaffade en sådan där fräsig träningsklocka. Höll i ganska precis 21-timmar sen sa klockf-n att jag var stressad och då råkade displayen gå i sönder :whistling:

(om man inte räknar in en Omega i guld som jag ärvt efter min morfar. Den är olämplig i skog och mark, och för mycket bling för mig. Men ett fint minne av en man som gillade allt som glimmar...).

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Järven sa:

Sant, rikta 12 på klockan mot solen så är alltid Söder mellan 12 och lilla visaren.

Man kan såklart "tänka sig" en urtavla med om man nu inte råkar ha någon med sig.

Inte många som vet detta idag tror jag! 😀

Synd bara att solen lyser så sällan i svedala...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...