Hoppa till innehåll

Ut med den rödgröna röran!


Dahla

Recommended Posts

Ja, att en hel del media (även Publik Service) ofta har "sin värdegrund" går hand i hand med V och MP:s är ju  inte direkt en nyhet.

Finns undersökningar som bekräftar detta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, att en hel del media (även Publik Service) ofta har "sin värdegrund" går hand i hand med V och MP:s är ju  inte direkt en nyhet.

Finns undersökningar som bekräftar detta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ett märkligt fenomen, politiker dras som flugor till en sockerbit till Skärholmen för att beklaga det tragiska mordet som skedde där. Det verkar tyda på en total brist på självinsikt. För det första har dom ju ett stort ansvar för att sådant här förekommer genom politiken man har fört. Sedan har dom ju även ansvar för att man år efter år säger att man ska ta tag i detta utan att det händer något. Är det någon som tycker det har blivit bättre på sista tiden även om Strömmer står i TV var och varannan dag och viskar att regeringen gör stora ansträngningar att komma tillrätta med gängvåldet? Om jag vore politiker skulle jag skämmas ögon ur mig i stället för att posera med den drabbades familj och gråta krokodiltårar inför TV-kamerorna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Svågern till den mördade var inget imponerat över detta på TV4's morgonprogram: han nämnde hur dom kom med sina livvakter (Magda och Pinocchio) och såg till att bli fotograferat så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt och skyndade sig från platsen- utan att beklaga sorgen till någon anhörig eller säga något vettigt- bara det vanliga trams. Och Götblad säger vi ska fortsätta "visa civilkurage"

Inte fan ska jag bli skjuten medan dom som skulle ta hand om det äter munkar  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Luger6 sa:

Det är ett märkligt fenomen, politiker dras som flugor till en sockerbit till Skärholmen för att beklaga det tragiska mordet som skedde där. Det verkar tyda på en total brist på självinsikt. För det första har dom ju ett stort ansvar för att sådant här förekommer genom politiken man har fört. Sedan har dom ju även ansvar för att man år efter år säger att man ska ta tag i detta utan att det händer något. Är det någon som tycker det har blivit bättre på sista tiden även om Strömmer står i TV var och varannan dag och viskar att regeringen gör stora ansträngningar att komma tillrätta med gängvåldet? Om jag vore politiker skulle jag skämmas ögon ur mig i stället för att posera med den drabbades familj och gråta krokodiltårar inför TV-kamerorna.

Var det inte någon polis, Strömmer el. Kristersson som sa att dom hade avvärjt runt 40 försök till mord? Häktat många gängmedlemmar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago lsjonsson sa:

Var det inte någon polis, Strömmer el. Kristersson som sa att dom hade avvärjt runt 40 försök till mord? Häktat många gängmedlemmar.

Jag tänker att det kunde ha varit 40 döda gängmedlemmar, självsanering är bra !!!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oppositionen röstade f ö nej till visitationszoner i veckan. Själv vet jag inte om det ger någon effekt med visitationszoner men det kan väl inte inte skada att prova? Tror inte att de kommer att fånga så mycket skurkar men effekten borde vara att skurkarna håller sig någon annanstans.

Har mest varit snack om diskriminering i visitationszoner istället för fokus på det som kan vara positivt. Jag skulle vara glad för en visitationszon och alla försök till upprensning om jag bodde i ett område med hög skurkaktighet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag bor mitt i skiten, det kunde lika gärna varit jag då jag också heter Mikael och går genom samma tunnel.jag ser dom här gängen varje gång jag är där och det är tydligt att dom äger centrumen.

Vi behöver inte visitationszoner utan inpasseringszoner för alla oavsett hudfärg, ålder eller kön i skärholmen, bredäng, vårberg och sätra, vi behöver uniformerad patrullerande polis dygnet runt och militärpolis dygnet runt, det här är enda sättet att driva ut dom kriminella svinen!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är grymt besviken på polisen, det är väl känt för oss boende var packet hänger på kvällar och nätter men vi ser aldrig någonsin rondering från polisen under dessa tider, ser man en polisbil är det mitt på dagen,inte utan att det känns som om vi får klara oss bäst vi kan efter 16:00.....

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago faxe sa:

Jag tänker att det kunde ha varit 40 döda gängmedlemmar, självsanering är bra !!!

Tänk den dagen polisen skjuter en mörkhyad ungdom i självförsvar....

Då kommer Expressen och Aftonbladet att kalla dom barnarmördare och ifrågasätta om det var nödvändigt- och om dom inte alla kunde "hålla handen" och sjunga "we shal overcome" I stället.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

47 minutes ago, Dansken said:

Tänk den dagen polisen skjuter en mörkhyad ungdom i självförsvar....

Vi är inte så långt ifrån det scenariot.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

’Det går inte att rädda dem som inte vill bli räddade.’

Rycker ett plåster.

För vi vet väll egentligen vad det beror på: Det är ett antal partiers fel och de som röstat för just detta antal partier. (ledtråd: antal partier mellan 6 och 8:a, mest troligt den heltalssiffra du inlärt först kmr att tänka på)  Nedan kallat x-klövern, för att inte någon skall känna sig utpekad och lr kränkt.

x-klövern vill ha det så här och mao de som röstat för x-klövern likaså, om än via ogenomtänkta beslut, snällt uttryckt. Jag är ej rasist (ursprung och färg)  men om man tycker illa om genuint utstuderat lr via födsel och lr utbildat dumma, syniska ljugande, verklighetsfrånvändsförnekande människor (kanske framför allt extra mot de med ansvar och i ledande position) så är jag nog rent av det iaf. Kanske.

Ansvar till och för våra barn?

Det finns en fråga jag värkligen (ja, med ä för att det gör ont), värkligen skulle vilja få svar på. Och frågan ställs till och skall svaras av Wallenberg: Förklara hur / varför är det bra att islamisera Sverige? Svar önskas. /P

(Vet att jag mest troligt ej kmr få svar på min fråga, inte ens här. Hoppas att innebörden går hem.)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago faxe sa:

Jag tänker att det kunde ha varit 40 döda gängmedlemmar, självsanering är bra !!!

Ja visst är det bra med självsanering!:thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Dansken sa:

Tänk den dagen polisen skjuter en mörkhyad ungdom i självförsvar....

Då kommer Expressen och Aftonbladet att kalla dom barnarmördare och ifrågasätta om det var nödvändigt- och om dom inte alla kunde "hålla handen" och sjunga "we shal overcome" I stället.....

Det skall inte behövas vara i självförsvar, utan det borde vara en rättighet att alla får skjuta packet rakt av.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago lsjonsson sa:

Var det inte någon polis, Strömmer el. Kristersson som sa att dom hade avvärjt runt 40 försök till mord? Häktat många gängmedlemmar.

Och jag hade kunnat skjuta 40 älgar förra året om dom bara hade kommit i pass. Sådant svammel får man ta med en nypa salt, det som inte har hänt är ju svårt att fälla någon för i synnerhet om det bara är stora ord på en chat. Annars kunde man tro att sådana uttalanden kommer från Fru Götblad. Dom har ju tillräckligt svårt att fälla någon som dom har på bild med mordvapen och offrets blod på kläderna.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det som får mig att spy, är politikernas floskler, oavsett partifärg.  Ska man ta itu med problemet, så får man börja i rätt ända, som är att få dessa individer bort ur samhället med alla medel.  Gängtillhörighet ska kunna resultera i upp till 6 månaders internering, utan rättegång, medans deras involvering utreds.  Ingen kompensering ska utgå om de bedöms oskyldiga.

De som inte har svenskt medborgarskap, ska slängas ut.  Flyg dom till deras ursprungsland och lämna dom på flygplatsen.  Sen får de klara sig så bäst det går.

Bygg ett inhägnat område på Gotska Sandön och sätt upp ett antal baracker, eller röj upp en kvadratkilometer uppe i Norrland.

Internera kräket där under tiden utredningen pågår.  Ändra lagen så svenskt medborgarskap kan återkallas.  Hittar man någon "kändis" eller "finansvalp" som har spår av kokain i kroppen, så ska de åtalas för finansiering av organiserad brottslighet.  Så länge dessa individer bara får smisk på fingrarna, så finns marknaden kvar.

Inför obligatoriska drogtester på samtliga offentliga arbetsplatser.

"Alla vet" vilka det är som är med i ett gäng.  Spontan husrannsakan och konfiskera lyxprylarna.  Kan de inte visa upp laglig inkomst och kvitto på prylarna, så åker de fast för organiserad brottslighet.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

T. o. m. miljöpartiser lämnar mp för Folklistan. Det får gärna fortsätta så, så är kanske mp ett minne blott.:whistling::P:lol:

"Det nya partiet Folklistan har presenterat namn på vilka kandidaterna blir inför EU-valet. Bland dem finns Peter Söderlund som tidigare har suttit i Miljöpartiets partistyrelse. MP:s partisekreterare Katrin Wissing skriver till Syre att hon förväntar sig att han lämnar partiet under dagen."

https://tidningensyre.se/2024/09-april-2024/tidigare-topp-miljopartist-kandiderar-for-folklistan/

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det trista med polisen är att det finns för få poliser som faktiskt orkar jobba ute.. men obegränsat antal som gärna stämplar in dagtid och hittar på en massa skit som sedan de få stackarna som faktiskt orkar vara ute ska hantera.. förutom att åka på alla jobb som vi skickar dem på.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

55 minutes ago Hipshot sa:

Det trista med polisen är att det finns för få poliser som faktiskt orkar jobba ute.. men obegränsat antal som gärna stämplar in dagtid och hittar på en massa skit som sedan de få stackarna som faktiskt orkar vara ute ska hantera.. förutom att åka på alla jobb som vi skickar dem på.

 

Det stämmer säkert då man aldrig ser någon polis i skärholmen innan det händer något, då kryllar det av dom.

Polisen känns för oss enbart reaktiv och inte proaktiv, jag har inga större förhoppningar om att visitstionszonerna kommer få någon effekt här.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej jag fattar inte alls vad man förväntar sig vinna på visitationszoner.. klientelet är ju väl känt, de går att visitera ändå vilket görs. Inte någon gång under de +20 åren inom myndigheten har jag uppfattat att brist på lagstöd för visitation är någon slags begränsning. 

De försöker jobba proaktivt.. vi har en hel stab i tre-skift som jobbar. Det är en operationsledare, und, krim, span, läge.. När något flyter upp i driften så jobbar de med detta och förser bilarna där ute med information. Idén är nog rätt ok.. men de gånger jag flaggat ärenden och ställt frågor kring personer som är aktuella så har jag inte fått några som helst svar. 

Vi hade tex en misstänkt som dragit från ett grovt brott, nätverksperson. Initialt i insatsen så har man TUSEN prylar att göra och det ska helst ha skett för 10 sekunder sedan. Det är alltså jävligt rörigt man måste lära sig att känna sig komfortabel i kaoset. Att då börja göra slagningar på folk går inte. Jag hade en person på kuten och flaggade det för den här staben, bad dem kika i registren och återkomma pronto med vilka fordon som han kontrollerats i tidigare. Dessa fordon är hyperintressanta när man skulle jaga tag på honom, framför allt när patrullerna styr mot brottsplatsen, de är uppmärksamma på vilka fordon de möter men nope .. kompakt tystnad. 

Vi har en egen skvallerfunktion i driften, und, dvs ett bord där någon sitter och bara gör slagningar. Jag hade ett annat ärende där und-bordet för dagen var bemannat av en kollega som jobbat på RLC innan. Jävligt skarp ska tilläggas.. och helt komfortabel med att köra rakel. Jag kör insatsen, vi bullar upp med bilar som hastar emot en brottsplats. Samtidigt pekas en radiobil ut som blir "jaktledare" kan man säga. Det ska vara någon med kompetens att fatta beslut om tvångsmedel SAMT kunskap om de lokala busarna. De styr INTE mot brottsplatsen utan siktar på att fånga gärningsman. Und kliver då in på jakttalgruppen och pumpar ut information som finns kring personen, jakten får då en tydlig inriktning och jaktledaren kan styra de resurser hen får sig tilldelade helt. Vi får drag i linan som det heter, uppslag att jobba vidare med. Strax lokaliseras en lägenhet och flera bilar "fryser läget" kring lägenheten. När det är gjort så har vi plötsligt bra med tid och insatsstyrkan (piketen) styr dit och gör inbrytning och får träff, gm gripen.. 45 minuter efter brottet. Så ska den här staben funka och gör säkert ibland men aldrig då jag jobbat och behövt hjälp.

Sen ska alla dessa BF (brottsförebyggande) bilarna jobba just proaktivt.. de gör så, kolla den här reallity grejen som går på tv nu. De är riktigt duktiga de flesta helt klart och de är dessutom fredade från linjeverksamheten i normalfallet. De åker sällan på snattare och bostadsundersökningar och vad det nu kan vara. Så de finns.. men då resursen för att hantera 112 jobb inte alltid är tillräcklig så får de ofta rycka in för att hantera sånt vilket begränsar deras möjligheter att utföra sitt proaktiva uppdrag.

Framgångsfaktorn är mer poliser. Ute i bilar inte på kontor dagtid!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago Hipshot sa:

Nej jag fattar inte alls vad man förväntar sig vinna på visitationszoner.. klientelet är ju väl känt, de går att visitera ändå vilket görs. Inte någon gång under de +20 åren inom myndigheten har jag uppfattat att brist på lagstöd för visitation är någon slags begränsning. 

De försöker jobba proaktivt.. vi har en hel stab i tre-skift som jobbar. Det är en operationsledare, und, krim, span, läge.. När något flyter upp i driften så jobbar de med detta och förser bilarna där ute med information. Idén är nog rätt ok.. men de gånger jag flaggat ärenden och ställt frågor kring personer som är aktuella så har jag inte fått några som helst svar. 

Vi hade tex en misstänkt som dragit från ett grovt brott, nätverksperson. Initialt i insatsen så har man TUSEN prylar att göra och det ska helst ha skett för 10 sekunder sedan. Det är alltså jävligt rörigt man måste lära sig att känna sig komfortabel i kaoset. Att då börja göra slagningar på folk går inte. Jag hade en person på kuten och flaggade det för den här staben, bad dem kika i registren och återkomma pronto med vilka fordon som han kontrollerats i tidigare. Dessa fordon är hyperintressanta när man skulle jaga tag på honom, framför allt när patrullerna styr mot brottsplatsen, de är uppmärksamma på vilka fordon de möter men nope .. kompakt tystnad. 

Vi har en egen skvallerfunktion i driften, und, dvs ett bord där någon sitter och bara gör slagningar. Jag hade ett annat ärende där und-bordet för dagen var bemannat av en kollega som jobbat på RLC innan. Jävligt skarp ska tilläggas.. och helt komfortabel med att köra rakel. Jag kör insatsen, vi bullar upp med bilar som hastar emot en brottsplats. Samtidigt pekas en radiobil ut som blir "jaktledare" kan man säga. Det ska vara någon med kompetens att fatta beslut om tvångsmedel SAMT kunskap om de lokala busarna. De styr INTE mot brottsplatsen utan siktar på att fånga gärningsman. Und kliver då in på jakttalgruppen och pumpar ut information som finns kring personen, jakten får då en tydlig inriktning och jaktledaren kan styra de resurser hen får sig tilldelade helt. Vi får drag i linan som det heter, uppslag att jobba vidare med. Strax lokaliseras en lägenhet och flera bilar "fryser läget" kring lägenheten. När det är gjort så har vi plötsligt bra med tid och insatsstyrkan (piketen) styr dit och gör inbrytning och får träff, gm gripen.. 45 minuter efter brottet. Så ska den här staben funka och gör säkert ibland men aldrig då jag jobbat och behövt hjälp.

Sen ska alla dessa BF (brottsförebyggande) bilarna jobba just proaktivt.. de gör så, kolla den här reallity grejen som går på tv nu. De är riktigt duktiga de flesta helt klart och de är dessutom fredade från linjeverksamheten i normalfallet. De åker sällan på snattare och bostadsundersökningar och vad det nu kan vara. Så de finns.. men då resursen för att hantera 112 jobb inte alltid är tillräcklig så får de ofta rycka in för att hantera sånt vilket begränsar deras möjligheter att utföra sitt proaktiva uppdrag.

Framgångsfaktorn är mer poliser. Ute i bilar inte på kontor dagtid!

Mer poliser ute är vad som behövs men mer poliser till fots behövs! Ser jag polis i någon av centrumen i stadsdelen så är det när en bil sakta kör igenom det på dagtid och sen ut, tunneln som Mikael blev skjuten i måste man gå till, att gängen hänger där har sin förklaring för ingen kamera filmar in i tunneln så där kan dom hänga och byta grejor bäst dom vill utan att det syns.

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Mad Mike sa:

Det stämmer säkert då man aldrig ser någon polis i skärholmen innan det händer något, då kryllar det av dom.

Polisen känns för oss enbart reaktiv och inte proaktiv, jag har inga större förhoppningar om att visitstionszonerna kommer få någon effekt här.

Det enda som funkar är att låta alla laglydiga medborgare bära vapen - sen kan Polisen vara hur reaktiva de vill. De kan fortsätta dyka upp med svart liksäck eller kontakta bårbilen som de gör idag när någon skjuts ihjäl. Och stå och se stöddiga ut med förstärkningsvapen på bild när de utför "trygghetsskapande" åtgärder efter en skjutning, vilket ju är helt patetiskt om man tänker efter lite. "Vi har säkrat området nu med tungt beväpnad polis". Jättebra, men har ni fattat att brottet/skjutningen/massaken ägde rum för en timma sedan???!!!!

Jag tycker ärligt talat hela systemet är trams. Låt oss medborgare ta ansvar för vår egen (och andras) säkerhet genom att låta oss vara beväpnade. Småpojkarna i tunneln är nog inte lika sugna på att vifta med sina oreggade pickor om de med 99% säkerhet kan misstänka att personen de konfronterar rycker upp en Glock.

Helt orimligt att medborgares säkerhet ska skötas av Polisen som absolut inte har sådana resurser. Jag är för att vara proaktiv och att hindra brottet/skjutningen från att äga rum överhuvudtaget. Straffskalor och liknande är egentligen rätt irrelevanta när någon oskyldig redan mist livet. Vi behöver förhindra att det händer från första början.

Detta är min fasta övertygelse.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago, exabit said:

Det enda som funkar är att låta alla laglydiga medborgare bära vapen - sen kan Polisen vara hur reaktiva de vill. De kan fortsätta dyka upp med svart liksäck eller kontakta bårbilen som de gör idag när någon skjuts ihjäl. Och stå och se stöddiga ut med förstärkningsvapen på bild när de utför "trygghetsskapande" åtgärder efter en skjutning, vilket ju är helt patetiskt om man tänker efter lite. "Vi har säkrat området nu med tungt beväpnad polis". Jättebra, men har ni fattat att brottet/skjutningen/massaken ägde rum för en timma sedan???!!!!

Jag tycker ärligt talat hela systemet är trams. Låt oss medborgare ta ansvar för vår egen (och andras) säkerhet genom att låta oss vara beväpnade. Småpojkarna i tunneln är nog inte lika sugna på att vifta med sina oreggade pickor om de med 99% säkerhet kan misstänka att personen de konfronterar rycker upp en Glock.

Helt orimligt att medborgares säkerhet ska skötas av Polisen som absolut inte har sådana resurser. Jag är för att vara proaktiv och att hindra brottet/skjutningen från att äga rum överhuvudtaget. Straffskalor och liknande är egentligen rätt irrelevanta när någon oskyldig redan mist livet. Vi behöver förhindra att det händer från första början.

Detta är min fasta övertygelse.

100% medhåll. I dagsläget är det bara fredliga, laglydiga medborgare som inte är beväpnade. Det kriminella avskummet är (ordentligt) beväpnade, och är villiga att använda vapnen ute på gator&torg. Polisen är beväpnade, men de är inte där och kan skydda nån när det behövs. De oskyldiga offren, de är inte beväpnade.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmmmm... Det mesta som rapporteras, interjuvas och skickas ut i media, politiker-pratar-om handlar enbart om att fostra det sovande folket så att de fortsatt förblir sovande.

Att ta hand om problem kan de ej vilja, oavsett hur mycket känslomässiga problemformuleringar och känslomässiga verbala förståelse sammansättningar det tävlas om att förvilla det sovande folket med. Alltså, dränka i känslor för att fokusförflytta från att vara ett problem till att vara just känslor. Så de kan visa att de har ett hjärta och minsann förstår och så att mottagaren av det tänkta budskapet är tillräckligt mentaltkännslomässigtförvirratutmattad för att tänka klart. Syniskt på nå vis.

Vad krävs egentligen för att folk ska vakna och fatta att de är grundlurade och kräva ansvar samt åtgärder?

För inte så länge sedan var väll Sverige ett av de tryggaste och säkraste länderna att leva i. Nu inte så. Det är förfärligt. Var det detta vi skulle lämna över till våra barn? Om denna utveckling är bra så förstår inte jag.  2:a tillägget aktualiseras. /P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...