Hoppa till innehåll

Browning B525 Shadow sporting 81 pipa


Hipshot

Recommended Posts

  • Hipshot changed the title to Browning B252 Shadow sporting 81 pipa

Trevliga rackare dom där blysmällorna ^_^ Väldigt rörliga och föriga även när det går undan! Skynda att handla så vi får en ny spännande tråd att följa :whistling:

/M

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spenderat en del timmar i natt med dessa tankar.. ska åka till butiken på måndag och låta dem titta på automaten och värdera så får vi se.. hade varit kul att testa! Tror mina befintliga choker passar dessutom.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu….. Alla behöver åka 81 cm, någon gång i livet, 

du hade kunnat få ha min på långlån, iom att jag efter flytt osv inte ens är i närheten av att kunna agera på samma sätt som innan. Dvs ut genom dörren och dräpa det som flyger. /C

  • Like 1
  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vafan.. det hade ju varit melodin! Så jävla bistert att du bor där du bor :whistling:

Jag är en dålig människa.. ringde idag och bad dem ställa undan påken så får de iaf värdera automaten. Hade varit kul att stå i kråkkojan med den och kanske ännu mer suga ned höghöjdstrutar med den.. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2023-03-09 at 11:58 Hipshot sa:

Kollat lite efter en benelli Supersport, var in till en nasare och dryftade den frågan.. Där i ett ställ står en Browning med 81 pipor! 

Vart typ skitjobbigt.. På sikt vill jag ha en Super Sport och komma undan från Berettorna så byta in A400 Unico som är typ ny? 

Benellin får väl vänta..

Browningen var riktigt j-la nice faktiskt trots att jag hade rätt mkt kläder på i butiken. Låg perfekt, inte tung trots piplängden och samma choker som den befintliga Browningbocken.

Lär få slanta upp en del men det är görbart..

Tror det är en budget browning i grunden, förmodligen sån där plastfilm över kolven som ger den en "snyggare" yta.. Ingen automatsäkring. Lite fundersam, hade varit så kul att testa 81 pipor!

81 pipor är grymma, speciellt om det är invector + choker 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju exakt just dessa choker som jag redan har en skrälldus till min 425:a.. Ratta i Full - XFull och ge sig på 50 m trutar.. det torde vara rätt kul och effektivt! Sen inbillar jag mej att ankor som flyger torde vara rätt smutt, hyggligt rak linje osv.. 

Vi får se, skambudar de på automaten så får det nog fan vara.

  • Confused 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Hipshot changed the title to Browning B525 Shadow sporting 81 pipa

Såg att rubriken var fel, Browning 252!? Skit samma.

Ska in och dra i detta nu.. googlat som fan men inte riktigt nått något vettigt svar.

Vad fan kan en sån här bössa vara värd?? Jag hittar flera 525:or Shadow runt om i europa men till normala priser.. Men jag hittar f-n ingen med 81 pipor? Den är idag prissatt till 25.000 (24990).. jag får en känsla av att den är på tok för högt prissatt?

Kanske svårt att få input i ämnet m kort varsel men jag ställer frågan iaf.. fan, messa Wizard möjligen? För pmt lär väl inte hinna sladda förbi.. Ken1?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

T.o.m. jag som är uttalat ointresserad av jakt med hagel blir exalterad av att se den bilden! :woot: 

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

28 minutes ago exabit sa:

T.o.m. jag som är uttalat ointresserad av jakt med hagel blir exalterad av att se den bilden! :woot: 

Det beror på att du är vapenbunkerfetschist 😳😂

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Innan jag gick hittade jag en 325:a sporter för 14 😳

Men 66 pipor o passade inte lika bra.. @Ken1 ngt för dej kanske? Avgjort lätt, Interjakt Uppsala.. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

33 minutes ago Hipshot sa:

Det beror på att du är vapenbunkerfetschist 😳😂

Kanske är långhållsaspekten av det hela ;) Hade ju varit kul att närma sig Digweeds färdigheter när det gäller att mula duvor, men det får bli i ett annat liv tror jag :ph34r:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago exabit sa:

Kanske är långhållsaspekten av det hela ;) Hade ju varit kul att närma sig Digweeds färdigheter när det gäller att mula duvor, men det får bli i ett annat liv tror jag :ph34r:

Samma här 😂

Ska bli sjukt spännande att testa denna pjäs dock!! 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hål i huvudet eller Hipshot börjar bli gaggig?? 

Jag har helt på det klara att jag hade Invector + i bocken hemma.. visade sig vara fel. Denna tingest är Invector + och Backbore pipor.. Bocken hemma hade bara Invector så det vart ju lite fel när jag skulle peta dit choker! Det var avgjort trist.. Fast å andra sidan, uppstår ljuv harmoni i morgon så är det med ett leende som man skickar en ny beställning till Teauge.

Fan vad rörigt.. de här urgammla Winchoke tuberna, de är askorta och jag trodde de var vanliga Invector. De jag har på 425:an är längre, avgjort längre så jag var säker på att de var plus. Med bössan följde även två Teauge tuber, flush dvs de här korta. Det fanns dock inget spår i dem för chokenyckel!? Märkligt..

Skit samma, halv och kvart i morgon så får vi se. Fanns förövrigt två orginaltuber som angav MOD.. den ena stod det MOD Steel på och den andra MOD bly på.. hmm.. orkade inte mäta godstjocklek men det kan faktiskt vara olika MOD tuber för olika plugg.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

57 minutes ago Hipshot sa:

Hål i huvudet eller Hipshot börjar bli gaggig?? 

Jag har helt på det klara att jag hade Invector + i bocken hemma.. visade sig vara fel. Denna tingest är Invector + och Backbore pipor.. Bocken hemma hade bara Invector så det vart ju lite fel när jag skulle peta dit choker! Det var avgjort trist.. Fast å andra sidan, uppstår ljuv harmoni i morgon så är det med ett leende som man skickar en ny beställning till Teauge.

Fan vad rörigt.. de här urgammla Winchoke tuberna, de är askorta och jag trodde de var vanliga Invector. De jag har på 425:an är längre, avgjort längre så jag var säker på att de var plus. Med bössan följde även två Teauge tuber, flush dvs de här korta. Det fanns dock inget spår i dem för chokenyckel!? Märkligt..

Skit samma, halv och kvart i morgon så får vi se. Fanns förövrigt två orginaltuber som angav MOD.. den ena stod det MOD Steel på och den andra MOD bly på.. hmm.. orkade inte mäta godstjocklek men det kan faktiskt vara olika MOD tuber för olika plugg.

Tänkt om du bara kunde förkovra dig lite och inte bara gå på allt trams som är skrivet UTANPÅ choker av skitnödiga vapentillverkare, att meta är att veta . 
18,7 minus 5 tiondelar blir 18,2 eller hur ? Stoppa i 2 st så nära det måttet du kan så kommer du ha jättekul. 

vad får du för dig att mäta godstjocklek ifrån ?  
loppet vs längst ut i mynningen inget annat … 
 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

57 minutes ago culot sa:

Tänkt om du bara kunde förkovra dig lite och inte bara gå på allt trams som är skrivet UTANPÅ choker av skitnödiga vapentillverkare, att meta är att veta . 
18,7 minus 5 tiondelar blir 18,2 eller hur ? Stoppa i 2 st så nära det måttet du kan så kommer du ha jättekul. 

vad får du för dig att mäta godstjocklek ifrån ?  
loppet vs längst ut i mynningen inget annat … 
 

 

Givet att yttermåtten är de samma så tänkte jag att godstjockleken kunde skvallra om det är olika mått på de båda halvtuberna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Coolt.. som jag misstänkte.

Tror det vart kvart halv i morgon, bara bly så det blir nog bra. Dessvärre kulingvindar och vagnen vi bygger skydd i står ned i vind = nära håll.. :whistling:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Hipshot sa:

Givet att yttermåtten är de samma så tänkte jag att godstjockleken kunde skvallra om det är olika mått på de båda halvtuberna.

Teuage  har ju bara kona samt kör  sitt knasiga  8 system så risken för att blarra till det är överhängande. de andra är med största sannolikhet  konisk parallell choke men mäter du invändigt  så kommer du mest rätt.  5 tiondelar strypning 

=( MOD- 1/2 choke  )  är väl vad som sägs vara "max"   innan bössan förintas ( ironi )  verkligheten är en annan.  ska du däremot köra mkt grovt snabbt stål sägs öppen borrning gynna träffbilden, medan i vart fall min erfarenhet till klenare stål storlek  såsom 7-6   tar choke mkt bra  och kan skjuta mkt vackert med uppåt 0,63- 0,75mm strypning. 

IC= 0,25mm , LM = 0,38mm , MOD =0,50mm  , IM= 0,63   där har du lite riktmärken , 

 LM är ingen dålig medelvägs choke .

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Aeae sa:

Mod steel borde vara en improved cylinder bly.

https://www.browning.com/support/faq/lead-steel-choke-tubes.html

beror helt på vad du stoppar i den och är ett suveränt sätt att krångla till saker.

  men måttmässigt KAN det stämma,  förstår fortfarande inte att många har så jäkla svårt att skjuta på papper

@ 35m  med några choker och den ammo de tänkt använda.... 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...