Hoppa till innehåll

Hundpoolen


ozzy

Recommended Posts

Efter ett mycket bra förslag från en medlem skapades denna area.

Hundpoolen är tänkt för att alla hundförare som är intresserad av att delta på andra marker, eller kan ställa upp vid eftersök skall kunna presentera sig här med vilka områden som är aktuella, samt information om hund/ar och vad dom jagar.

Jag har bifogat en länskarta om någon vill använda sig av länsbokstäverna för aktuella områden.

post-1-1105667908_thumb.gif

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • storviltsjägaren

    3

  • ozzy

    2

  • Musköt

    2

  • Jensa121

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 months later...

Nu är mina odjur där också....det är väl mest rovdjur på tapeten.....men kör gärna nåt eftersök på rådjur eller älg me.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tycker nya hundpoolen funkar dåligt, får upp samma svar vad jag än söker på?

Vi jobbar på den för fullt för att få klart den så snart som möjligt, nya registersidan är klar, men vi kämpar med söksidan som vill göra allt annat än fungera som den ska, när den fungerar till 100% och alla funktioner är klara så kommer jag att presentera den under feedback, samt att jag kommer att lägga upp den i menynpå förstasidan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jämthundar för älgjakt i stort sett var som helst från Skåne och upp till och med Dalarna. Går även bra på björn.Tar  eftersök inom Västra Götaland.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 8 months later...

I mån av tid då rå....

Ett knippe apportörer för div fågeljakt i Roslagen.. Ett knippe kortdrivare - Wachtel, skalldrivande spaniel, en blandras wachtel/vorsteh samt en korthårig vorsthe. Alla skalldrivande och blandrasen ska jag försöka få att ställa grävling och även gris.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur har hundpoolen fungerat? Har ni fått några förfrågningar?

Jag har förövrigt en basset som driver rå och en apportrande labbe. Finns i Skaraborg...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 4 months later...
Guest smaland

Wachtel/gråhund till älg och gris i f-län. Främst ställande. Även eftersök. Wachtel till både rådjur och hare. Driver rå i ca 10 min. Hare något längre. Terrier till gryt.

Alltid intresserad av jakttillfällen :P /Danne

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
  • 1 month later...

Östsibirisk Laika som främst jagar älg/eftersök älg. ställer gärna upp som hundförare. Bor i piteå, men givetvis så kan man ju åka en bit. Jagar även utanför kiruna (lainio).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Har en knippe hundar. Wachtel 4st, vit älghund, öst laika,laika-wachtel korsning2st, Wachtel-vit älghundskorsning2st, vorsthe,vorsthe-wachtelkorsn. med andra ord en bra sörmlänsk cocktail :P Hundar för de flesta vilt och eftersök.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en knippe hundar. Wachtel 4st, vit älghund, öst laika,laika-wachtel korsning2st, Wachtel-vit älghundskorsning2st, vorsthe,vorsthe-wachtelkorsn. med andra ord en bra sörmlänsk cocktail :D Hundar för de flesta vilt och eftersök.

Hör av dig om jag ska rasta någon av dem v.842..... :lol:

/Må

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...