Hoppa till innehåll

Vad ska ni jaga med i höst?


eskimo1

Recommended Posts

Lite sent kanske eftersom säsongen är igång men som följer:

.25-06 med 100 alt 115 TSX, omformade Norma 30-06 hylsor, Norma 204 krut, CCI250 hattar.

9.3x62, laddar Lapua Mega 18,5g och Oryx 18,5g, båda med 52 grain Norma201, Norma hylsor och CCI250 hattar.

416 Ruger, får se om den hinner bli klar så att den kan luftas denna säsong... I så fall, Hornady hylsor, 350 grains Barnes TSX alt 400 grains Hornady RNSP, cirka 76 grain Norma 203b, CCI250 hattar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9,3x57 285gr lapua mega

30-06 185gr norma vulcan ( hoppas att den gör jobbet bra då de är första gången jag tästar den)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I höst blir det 220g Woodleigh i 30.06. I drillingen kör jag åxå Woodleigh 140g i 6,5x55.

Om jag använder 6,5 studsaren bloir det nog Oryx 156g, mest pga att jag har en drös liggandes och inte så många Woodleigh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Till 8x57an blir det nog fortsatt Woodleigh 220grains. Skulle egentligen vilja ha en något hårdare kula, men hittar ingen lämplig som är tillräckligt tung. Skall man gå ner i kulvikt månne?

I 300wsm:en stoppas som vanligt A-frame 165grain.

Ta 200grains A-Frame till 8x57an vet ja :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Till dubblaren har jag inte bestämmt mig riktigt förutom att det blir Oryx i antingen 15 eller 18,5g. Vi får se vilken som skjuter bäst. Har laddat med 15g hittills men har träffbilder runt 60mm på 80 m vilket i o f s är godkänt med en dubblare men...

Till 308an blir det nog att jag försöker skjuta slut på 180gn Hornaday il som finns sen blir det Accubond 150gn i högsta hastighet.

Till 9,3an förtsätter jag med Oryx 15g för den slår hål i hål... :lol:

Sen har jag ju en 6,5a också men den vetefan om jag ska ladda till klass1. Idag är det en klass2a med 100gn BT och den skjuter lika bra som 9,3an... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fortsätter att använda 250gr Swift A-Frame i 9,3X62, har bara fått tillbaka 4 st kulor hitils, men dom har haft restvikter på 88% 96% 97% & 98% så jag ser ingen anledning till att byta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fortsätter sponsra Norma :D

21.1g Oryx 9.3x62

10.1g Oryx 6.5x55

Skall även försöka få lite mer erfarenhet med V-Max i sexochenhalvan men jag har slut på plugg för tillfället :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fortsätter sponsra Norma :lol:

21.1g Oryx 9.3x62

10.1g Oryx 6.5x55

Skall även försöka få lite mer erfarenhet med V-Max i sexochenhalvan men jag har slut på plugg för tillfället ;)

Men vafan, hör av dej så fixar vi det lätt.... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

.308 Win 70: Mega 185 gr. och Interbond 165 gr. samt någon trevlig 150 gr. förmodligen Interbond?

.308 Finnwolf: Interbond 180 gr.

9,3x74R: Mega 285 gr.

7,62x54R: Sierra ProHunter 180gr.

Så får det bli, men jag kan ändra mig snabbt. ;)

Raggarö

Jag ändrade mig inte snabbt men långsamt; Interbond 165 åkte ut till förmån för TSX 150 gr. (det gick att få den att skjuta bra :P )

Raggarö

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sånt som säger pang i ena änden,

vet inte vad som är fel med mig men jag har blivit allt mindre intresserad av vad som stoppas i, det är hur det tar som räknas.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sånt som säger pang i ena änden,

vet inte vad som är fel med mig men jag har blivit allt mindre intresserad av vad som stoppas i, det är hur det tar som räknas.

/Christian

Håller med lite, vet vad som funkar och ids faktiskt inte byta. Kör Mega rättöver 18,5g i 9,3an, 11,7g i 308an, 6,5g i 243an. 10,1 Woodleigh i drillingens 7x57R.

VVN :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I höst blir det.

200grs hot-core till 8x57an

150grs Sierra Gk i 7x57an

50grs hornady sp i 222an

Mvh/joacim

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör fortfarande med 300 gr oryx men nu i en beskedligare fart, ca 720m/s. Farten sjönk från 760 till 720 då jag kapade pipan till 50 cm. Fast då har jag bytt till URP sen kronograferingen men det ligger väl därikring.

HGxY9.jpg

HGZoJ.jpg

HH8ni.jpg

Tagna ur en liten ko skjuten på ca 20-25m. Perfekt svamp. Har svårt förstå att folk klagar på oryx.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...