Hoppa till innehåll

Dags för mig att leka snickare!


ajV

Recommended Posts

Jahajja, nu är det "äntligen" dags att dra tummen ur röven och komma igång och bygga hundgård.

Har ju en till valp på ingång och nu måste det finnas möjlighet att kasta ut en eller båda..

Jag har en verkstad på tomten och det finns två betongrum på marknivå, ett av dessa tänker jag isolera.

Storleken på rummet är:

3,35m långt

1,95m brett

1.85m högt

ca 6.5m2

Tanken är att hunden ska kunna gå ut och in ur rummet via en lucka, i "rummet" kommer det sitta element som är termostat-styrt så det alltid är runt 17c,

Jag kommer använda två dörrar in till rummet, i första dörren kommer jag såga ur en fyrkant som ingång dock inte ha någon lucka, detta för att hunden ska kunna ligga och titta ut. Det finns plats för hunden att ligga i mellan dessa två dörrar. Innandörren kommer jag använda en klassisk hundlucka för att behålla värmen i rummet.

Planen är att använda stående 45x70mm regel på väggarna, dessa "distanseras" ut ca 1cm från väggen så att det blir en ordentlig luftspalt runt hela rummet, finns även reglerbar ventil inne i rummet. Jag kommer använda 70mm frigolit överallt, även detta blir så klart distanserat från väggen.

Utanpå detta blir det vanlig hedlig OSB skiva som kommer målas vit.

På golvet blir det golvskiva istället för osv.

Lägger in några bilder på dagens arbete, alla stående reglar är klara i rummet, nästa steg är att köpa hem isoleringen och osb-skivor.

Man får vara glad att man får stå "innomhus" och snickra iaf.. :)

post-1537-0-53445800-1349812986_thumb.jp

post-1537-0-50524900-1349813003_thumb.jp

möörkt, hade släckt och orkade inte gå och tända.. :P

post-1537-0-32685800-1349813011_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Läste helt fel på titeln men jag antar att jag är trött :)

Lycka till och lägg gärna ut bilder på hur det utvecklar sig, ja kanske inte på allt fikabröd som lär gå åt ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...