Hoppa till innehåll

Ny jaktmässa i Skåne


Mads

Recommended Posts

Nästa år får Bosjö konkurrens av Elmia Game Fair.

http://www.skd.se/2015/09/04/slottsfejd-om-jakt-och-fiskemassa

Det ska bli intressant att se hur det här utvecklar sig. Bosjö är för dåligt och fördyrt för både besökare och utställare, så antingen blir de utkonkurrerade eller får de skärpa sig rejält. Känns som att vi besökare har en chans att bli vinnare i det här. Konkurrens är bra.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På tiden.. Jag åkte inte ens till bosjøkloster i år, tycker den blir sämre och sämre. Det enda som varit bra dom sista åren är hunddelen av mässan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Konkurrens är bra, men det är knappast plats för två sådana mässor i Skåne om du frågar mig. Antingen blir det en ren jaktmässa och sedan får bosjökloster bli nått annat eller så kommer en av dem att försvinna....... Uppenbart är att SPOFA och Skånska jakt & fiskemässan är i luven på varandra.

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är nog sant, där är inte plats för två. Men det är ju inte hållbart att hålla en jaktmässa utan en enda bössa att titta på.. även om det är precis vad jägarförbundet ser som ett drömscenario  :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä det finns inte plats för två och definitivt inte samma helg. Jag kan förstå varför grossisterna vill ha något annat än Bosjö, så det här är kanske ett skrämskott för att ruska om Bosjöledningen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Bra.

Ellinge kommer inte att ha några problem att nå framgångar utifrå givna förutsättningar.

Bosjökloster har helt tappat styrfart. Årets mässa där var verkligen usel.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kan inte annat än hålla med att Bosjö har tappat stinget helt. Visst gjorde jag ett hyfsat klipp på ett säkerhetsskåp där i år men det var också allt. Även jag ville klämma och känna på lite bössor men det fanns där ju inga, mer än om man ville spränga lite duvor för 60:- och tio skott.
Nu är det ett antal år sedan jag var där sist men bara på den tiden har "mässan" kraftigt reducerat.
Personligen hoppas jag att det blir av i Ellinge då jag nästan kan krypa dit. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...