Hoppa till innehåll

Tradera inför restriktioner på laddutrustning, vapen, ammo, m. m.


lsjonsson

Recommended Posts

jag kan kränga granaterna, dom går som fiskeutrustning!

bara att måla dom lite färggranna! (inte gula.. bara ett tips!)

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago culot sa:

Vem är det som äger Tradera?  Amerikanskt bolag ?  Jag vet att tex Siarm.com

som vi som laddar hagel köper mkt ifrån där kan man inte betala primade hylsor eller lösa tändhattar med Paypal 

/P

Vet ej! Ok!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns det folk som fortfarande använder Tradera???

Det är ju fullt med stjärnor som köper billigt junk från Kina och så försöker de kränga skiten dyrare på Tradera och resten är mest gammalt junk... Undantagen är ju "Antik" sektionen och begagnade datorer (jag har köpt en hel del retro-datorer där men det var länge sedan jag kollade sist...)

De blev säkert uppköpta av något större internationellt (läs; Amerikanskt) konsortium och rättar nu in sig för deras globala regler.

Just vapen och ammunitionsprylar köper jag hellre på blocket eller här om jag letar begagnat för det är på tok för många skojjare på Tradera och liknande. eBay är jag också storkund hos och där har jag aldrig haft något problem men då kollar jag upp alla säljare först innan jag köper något. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago hubler sa:

Helt jävla obegripligt att folk fortfarande använder Tradera...

Beror helt på vad man är ute efter. Vissa saker är tradera bra till, annat är det ett gungfly på grund av att det blivit en avyttringsyta för piratkopierat gods från kina (såväl privatpersoner som kinesiska företag). För att inte tala om stöldgods. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Wizard sa:

Finns det folk som fortfarande använder Tradera???

Det är ju fullt med stjärnor som köper billigt junk från Kina och så försöker de kränga skiten dyrare på Tradera och resten är mest gammalt junk... Undantagen är ju "Antik" sektionen och begagnade datorer (jag har köpt en hel del retro-datorer där men det var länge sedan jag kollade sist...)

De blev säkert uppköpta av något större internationellt (läs; Amerikanskt) konsortium och rättar nu in sig för deras globala regler.

Just vapen och ammunitionsprylar köper jag hellre på blocket eller här om jag letar begagnat för det är på tok för många skojjare på Tradera och liknande. eBay är jag också storkund hos och där har jag aldrig haft något problem men då kollar jag upp alla säljare först innan jag köper något. 

Tradera blev uppköpt av Ebay redan 2006. Men nu har man tydligen delat på Ebay och Paypal, och tradera sorterar under Paypal sedan 2015.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago redtop sa:

Tradera blev uppköpt av Ebay redan 2006. Men nu har man tydligen delat på Ebay och Paypal, och tradera sorterar under Paypal sedan 2015.

Ja då är ju kopplingen mellan skärpningen solklar!   Jänkarna kan inte kontrollera inom landet pga 2: tillägget , då försöker man försvåra

för alla utanför usa att få tillgång till " vapenrelaterat "  Däremot har dom snart full lina med Europeiskt Krut, sånt som vi speciellt här i svedala  kan se oss i månen efter .....

/ P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...