Hoppa till innehåll

Elektroniskt kråklock..


Hipshot

Recommended Posts

Vi får väl se detta lite hypotetiskt då det inte är helt säkert att det är lagligt :whistling:

Men om man tänker sig att man vill prova, på allvar.. och inte lägga X-antal tusen kronor på något oprövat.. vad behöver man då? 

Sån här gammal mp3 spelare? Mobil som drivkälla? Sen lämplig extern högtalare.. Förslag där? 

Det måste ju vara en extern högtalare med lite krut i och egna batterier. Blåtandsanslutning är ju trevligt men kanske suger batterier i onödan..? 

leker lite med tanken att man tänker sig en sån här extern beach högtalare och mobilen.. Testat en gång på kul men den högtalaren var det på tok för lite fräs i.. 

Någon som har fungerande lockmaskin som kan tänka sig att hänga på mej en morgon för att testa utrustningen? Svar i pm går utmärkt där så slipper vi div urspårningar :whistling:

Detta är ju inte så speciellt borde rimligen finnas lämpliga improviserade lösningar..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var ju hypotetiskt sett väldigt kreativt! 

Kan man tänka sig någon typ av högtalare med inbyggd strömkälla av lite modernare snitt?

Securitas har högtalare/skrikor på soptippen som de använder för att skälla på knarkarna och mej när vi är där utanför kontorstid.. Den är det fräs i.. :blink: Kanske låna en sån? :D:whistling:

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago killer_mouse sa:

Testat med en billigare Bluetoothhögtalare mot att blåsa i pipan

Pipan vann pga klarare och högre ljud 

Då har du inte provat ett slutsteg och en högtalare kan jag säga :D

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

41 minutes ago killer_mouse sa:

Testat med en billigare Bluetoothhögtalare mot att blåsa i pipan

Pipan vann pga klarare och högre ljud 

Kan ev ha ngn liknande erfarenhet :whistling:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

57 minutes ago exabit sa:

Då har du inte provat ett slutsteg och en högtalare kan jag säga :D

"Billigare Bluetoothhögtalare" 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago Dahla sa:

Att locka med elektrisk utrustning är inte olagligt... faktiskt... för ni tittar väl bara på kråkorna sen... -_-

Fotografera är väl ok sist jag kollade.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart hittar man bra kråkljud på mp3 då? Det mesta innehåller ju bara en jäkla massa bakgrundsbrus som ingen jävel blir speciellt upphetsad av...

 

Bäst är nog ändå en vanlig lockpipa även om man själv riskerar att bli döv på kuppen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Skånepåg sa:

Tror fortfarande jag har kvar ett sånt där gammalt kassettband med kråkskrän.. Med full volym på kassettbandspelare modell större så var man garanterat sinnesjuk inom en halvtimme :D 

Säger bara..hypotetiskt..portabla högtalare :rolleyes: Vi baxade runt på bandare förr med, letat som fan efter banden men hittar dem inte. Rädd att jag slängt ett som jag kopierade från ngn annan snubbe. Stod Kalle Kråka mfl på kasetten.. Sen hade jag jägareförbundets egna, ett vitt band som var riktigt bra! Kunde turerna på bandet utantill B) 

Har du ett sånt band så kanske du kan skicka upp det alt konvertera till digitalt ljud? Tror du skulle bli rätt poppis om du lyckades med det :rolleyes: hypotetiskt sett :P

4 hours ago Dahla sa:

Vart hittar man bra kråkljud på mp3 då? Det mesta innehåller ju bara en jäkla massa bakgrundsbrus som ingen jävel blir speciellt upphetsad av...

 

Bäst är nog ändå en vanlig lockpipa även om man själv riskerar att bli döv på kuppen.

Jo man förhandlar med Skånepågen.. Sen hade snubben jag har kontakt med två som funkade bra.. har jag hört... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så kände jag med, letade som en j-la idiot.. min tanke var.. hur f-n kan man kasta ngt som är helt och funkis? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag har kastat det, tror det är en klassisk "Jag lägger det här, så vet jag var jag har det" .. hittar det väl i en låda märkt barnkläder + div om några år.. :rolleyes:

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...