Hoppa till innehåll

Inköpsråd till remington 700


killer_mouse

Recommended Posts

Ska bygga om min SA 700 lite grann över en tid ska bli nytt från kolv till pipa 

så tänkt börja med en inköpslista på saker jag vill ha och jag har tänkt börja med ett nytt trycke men gick på en mina direkt då det finns typ ett antal tillverkare förutom timny och när man börjar läsa vilket man bör skaffa sej så börjar det i sann amerikanskt stil att just deras är bäst och väldigt få oberoende som testat dom olika trycken

vad jag vill ha är ett trycke som är ställbart ner till minst 500 gram och är rent i trycket helst inte mög som går 200 skott sen börjar krångla I kyla och jäkligt gärna så man kan justera avtryckar avståndet 

 

Om ni undrar så är syftet skaffa/bygga en rävräser/skytte/retagallfebernpåälgjägarfalangen bössa.

Så drömmen hade varit en fet chassi bössa med fullängdsdämpare I kolfiber atlas benstöd aics magasin fet kikare ett aimpoint I offset fäste tan Cerakot och så vidare, men planen är att byta trycke först och nytt underbeslag för löstagbart magasin och dämpare till att börja med sen mdt chassi och sen sist pipbyte och blueprintning och så vidare 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jewell har väl varit go-to-trycket för seriösa byggen och de jag testst har varit ruggigt rena och fina. Däremot har jag en klubbkompis som nyligen bytte ut sitt Jewell mot ett Bix n’ Andy då han tyckte Jewelltrycket då han upplevde att avtryckarvikten var för ojämn. Vad jag läst kan Jewell vara lite mer känsligt för smuts och kyla än många andra, men inget jag kan kommentera mer själv än så....

Bix n’ Andy är också riktigt bra men personligen tycker jag Jewell är ”skönare”. 

Har för egen del börjat kika på Triggertech Diamond till min egen bössa. Vad jag läst verkar det väldigt lovande men försöker nu ta reda på om det bara är upphypat eller om det faktiskt levererar. Har känt på deras AR15-trycken och de har varit klart trevliga.

Har i dagsläget ett Timneytrycke och det är schysst, men de andra lirar helt klart i en högre division.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen ^_^

Jag har en T3a med Bix'n'Andy trycke och lät därför Christer montera ett sådant på mitt senaste Rem700 bygge. Stormtrivs med dessa och har nog aldrig funderat över funktionen annat än att den är bra, tillförlitlig och funkar svinbra när jag skjuter. Ingen två stegs- variant. Justerbart ned på löjligt låg vikt men det jag gillar bäst är att 700gram knappt känns. Kompisarna som testat pangen tror trycket är ställt under halvkilot eller mindre. 

Ska jag klaga på något så är det priset. Dyra rackare...

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...