Hoppa till innehåll

Land cruiser 90 v6 3,4l 1999


danielj

Recommended Posts

Var och titta på en Land cruiser 90 v6 3,4l (Bensinare). 99:a

 

Funderar på om jag ska slå till? Vad säger bil experterna?
Bilen har gått ca 24k mil. Lite allmänt sliten, rost fanns under och framförallt i bakre vänstre hjulhus. (en WB så under plasten var plåten inte bra.)

Milen har jag inte mycket att säga om bilen gick bra, lite obalans vid +80km/h och det syntes även i växelspak. Vet inte om det tyder på något annat än obalans i däck? Mycket snö och bilen hade stått ett tag! Bromsade jämt och fint. 

Men Rosten är det en deal breaker? Jag kommer inte åtgärda det själv utan det kommer att få lämnas bort. Så hur rost villiga är dem?

//Danielj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har precis en sådan fast årsmodell 2000. Den har varit underredsbehandlad av tidigare ägare men började ändå rosta härom året, så jag fick göra en full behandling igen. Är det inte genomrostat så går det ju att fixa.

Förutom rost så är det dyrt med reservdelar och den är ju törstig som bara den.

Men det är en fantastisk jaktbil!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bättre bil i skogen får man nog leta efter. Vet att 70 modellen är extremt eftertraktad av offroad fantasterna. Gå in på Toyota 4x4.se där kan du hitta det mesta om modellen och problem som kan finnas. Är en bra sida...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en men i diesel. Den har väl egentligen gått bra överlag och mestadels grus vägar så slitage blir det på bilarna.

Inte spec rostig, lite rost under lacken kring skärm kanter och liknande och min har snart gått 40.

Koppling har måste bytas, framändan har rasat två gånger i den. om det var bultar till länkarmen som gick av eller nånting sånt men dyrt är det att laga och serva dom. Fina bilar om man kör mycket skogsvägar och ska ha hundar med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara att köpa. Gå sen med i landcruiser-forumet.  Där får du hjälp med alla frågor som dyker upp. Importera dom Reservdelar som du behöver, Toyota Sverige går inte med förlust på Reservdelar direkt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haft en -01 bensinare med automat, saknar den bilen alla dagar utom de dagar jag skulle tanka. Vi körde för mycket för att det skulle vara försvarbart att ha den kvar men jag resonerade så här;

Innan hade vi en 945 Turbo 1998, den låg på 1.0-1.1 och Cruisern tog 1.3-1.35.  Den väger trots allt sina modiga 2 ton +, automat och 3.4 liters V6. Sett till det så är de inte så jävla törstiga. 

Fan vet om jag inte måste ha en igen...

Kolla klumpen på bakaxeln, den har en förmåga att rosta hål i.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

52 minutes ago mbbohman sa:

Haft en -01 bensinare med automat, saknar den bilen alla dagar utom de dagar jag skulle tanka. Vi körde för mycket för att det skulle vara försvarbart att ha den kvar men jag resonerade så här;

Innan hade vi en 945 Turbo 1998, den låg på 1.0-1.1 och Cruisern tog 1.3-1.35.  Den väger trots allt sina modiga 2 ton +, automat och 3.4 liters V6. Sett till det så är de inte så jävla törstiga. 

Fan vet om jag inte måste ha en igen...

Kolla klumpen på bakaxeln, den har en förmåga att rosta hål i.

Råder ingen tvekan om att du borde ha en LC! ...igen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

57 minutes ago mbbohman sa:

TYST!

En lc 100 eller 120

Diesel!!!!!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte sagt bu eller bä ännu. Men lutar mot att jag avstår, har lite långt till jobbet för att köra den dagligen. Sen rosten är lite av en deal breaker. 

Sen behöver jag väldigt sällan en sådan bil även om den var jäkligt rolig att köra! :P

 

//Danielj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago danielj sa:

Har inte sagt bu eller bä ännu. Men lutar mot att jag avstår, har lite långt till jobbet för att köra den dagligen. Sen rosten är lite av en deal breaker. 

Sen behöver jag väldigt sällan en sådan bil även om den var jäkligt rolig att köra!

 

//Danielj

Köp en forester. En vanlig bil som tål tuffa tag när det behövs.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...