Hoppa till innehåll

Wehunt GPS Plus omdöme


Gusmat

Recommended Posts

Jag har funderingar kring att inhandla en pejl i framtiden. Jag har erfarenhet av både Garmin astro och alpha. Jag har dock fastnat lite för iden med telefonbaserad pejl. Detta för att slippa ytterligare prylar i skogen och att kartorna känns bättre. Jag är inte intresserad av att inhandla flera pejlar och sätta i samma halsband. Kommer användas till kortdrivare, vid jakt och eftersök.

Är det någon som har praktisk erfarenhet av wehunt GPS Plus som ni vill dela? Tycker denna verkar intressant. Mitt jaktsällskap använder redan appen wehunt.

Tack på förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte provat plusmodellen men har gen1 av Wehunts pejl å är väldigt nöjd! Nästa lär ju knappast va sämre å bland förbättringarna är ju bland annat möjligheten att stänga av den... 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2020-11-21 at 16:42 HuggyBear sa:

Inte provat plusmodellen men har gen1 av Wehunts pejl å är väldigt nöjd! Nästa lär ju knappast va sämre å bland förbättringarna är ju bland annat möjligheten att stänga av den... 

Hur ser du på att använda wehunt som enda pejl till hunden? Noggranhet och användbara funktioner kanske är färre än på Garmin Alpha? 

Jag har varit inne lite på både tracker och ultracom också men gillar wehunt och att passkyttar kan hänga med. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago Gusmat sa:

Hur ser du på att använda wehunt som enda pejl till hunden? Noggranhet och användbara funktioner kanske är färre än på Garmin Alpha? 

Jag har varit inne lite på både tracker och ultracom också men gillar wehunt och att passkyttar kan hänga med. 

 

Hade jag haft en telefon med saftigt batteri skulle jag lätt kunna tänka mig det! Jag är sugen på en Ulefon eller liknande just för att prova detta! Skönt att slippa en grunka till av allt man släpar med till skogs...? Noggrannheten är då inte sämre än Garmin i alla fall...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago HuggyBear sa:

Hade jag haft en telefon med saftigt batteri skulle jag lätt kunna tänka mig det! Jag är sugen på en Ulefon eller liknande just för att prova detta! Skönt att slippa en grunka till av allt man släpar med till skogs...? Noggrannheten är då inte sämre än Garmin i alla fall...

Precis så tänker jag med. Vore jäkligt smidigt när alla jag jagar med ändå använder wehuntappen också.

Jag tackar dig för dina svar.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...