Hoppa till innehåll

åter från Susegården


Älgflugornas Herre

Recommended Posts

Det är bara så jobbigt när dom tycker man gör fel.. och dessutom har rätt?

Första gången jag var där, hann skjuta 5 skott (5 träff) innan instruktören tittade på mig och sa.. jaha, du är självlärd ser jag, nu kör vi 5 duvor som du kommer att missa sen kan vi börja träna på riktigt ?

Det låter som en väldigt bra idé att lära sig att göra rätt från början, det kommer att underlätta i framtiden!

 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago Skånepåg sa:

Det är bara så jobbigt när dom tycker man gör fel.. och dessutom har rätt?

Första gången jag var där, hann skjuta 5 skott (5 träff) innan instruktören tittade på mig och sa.. jaha, du är självlärd ser jag, nu kör vi 5 duvor som du kommer att missa sen kan vi börja träna på riktigt ?

Det låter som en väldigt bra idé att lära sig att göra rätt från början, det kommer att underlätta i framtiden!

 

Låter som när jag var hos instruktör. Fick en 682 i näven. Med öppen borrning. Kvart och halv. Efter ca 20 duvor så sa han att det är nog ingen mening att lära om...

 

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Älgflugornas Herre sa:

Sonen håller på att ta jägarexamen. För att han skall få bästa möjliga start på skyttet så valde jag att åka till Susegården med honom en sväng. Tänkte att det är lika bra att det blir 100% rätt första gången han håller i en hagelbrakare. Och det får man väl säga att det blev. Vi fick Olof som instruktör som hann med att gå igenom skyttets grunder med grabben och låta honom prova de olika moment som ingår i uppskjutningen för jägarexamen. Det känns som att grabben nu har en stabil start att jobba vidare utifrån. 

Erfarenheten från när jag gjorde samma sak med dottern var att hon blev extremt trött så denna gång passade även jag på att skjuta ett par dussin duvor så grabben fick lite återhämtningstid mellan varven. Själv fick hjälp att räta till några skavanker i mitt skytte.

Mycket bra lektion, men något annat hade jag inte förväntat mej....

Det är klockrent att åka dit å skjuta bägge två. Då lägger man fokus på ungdomen å tips till föräldern... 

De trista e bara att ibland går det bättre för ungdomarna ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Var också på Susegården för ett tag sedan. Har köpt ny bössa och ville få en genomgång. Fick Giles som instruktör och det var mycket givande. Gick dessutom bra. Men på trapbanan helgen därpå gick det, ja vad ska man säga, mindre bra. Var mer bom än träff vid några serier. Kan bero på pendlande ovana vid bössan, har tidigare bara skjutit med sida-sida och har nu en över-under, sportingmodell. Så det blir tillbaka till skolbänken. Fast det gör inte så mycket, klart trevligt ställe att åka till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...