Hoppa till innehåll

Erfarenhet av RCC M48?


Engelbrekt

Recommended Posts

Japp, men har inte sett anledning att demontera så mycket förutom för att rulla i metallnäten som ska sänka ljudet ytterligare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har den på 8x57an. Gillar dock smidiga dämpare så jag har den kortast möjligt. 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago MarkusR sa:

Jag har den på 8x57an. Gillar dock smidiga dämpare så jag har den kortast möjligt. 

 

Men du valde bort korta, billigare dämpare? Eller du valde den för att kunna välja senare helt enkelt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 hours ago exabit sa:

Japp, men har inte sett anledning att demontera så mycket förutom för att rulla i metallnäten som ska sänka ljudet ytterligare.

Menar du att du kör med en konfiguration och är nöjd med det?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Engelbrekt sa:

Menar du att du kör med en konfiguration och är nöjd med det?

Jag hatar ljuddämpare överlag och använder dem så sällan som möjligt. Med detta sagt är M48 intressant just för att man kan konfigurera den hur man vill. Extra enkelt att ha en dämpare till flera vapen då. Dessutom väldigt välgjord.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago exabit sa:

Jag hatar ljuddämpare överlag och använder dem så sällan som möjligt. Med detta sagt är M48 intressant just för att man kan konfigurera den hur man vill. Extra enkelt att ha en dämpare till flera vapen då. Dessutom väldigt välgjord.

Ok.

Jag är inte heller frälst men nu uppkom det situationer när det kunde vara smakligt, annars har jag tänkt att med en bra smäll så håller man skogarna fria från tomtar.

Men för samma peng kan man ju köpa tex en Stalon XE108 men då får man ju bra en dämpare...men man får kanske något annat också.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago Engelbrekt sa:

Men du valde bort korta, billigare dämpare? Eller du valde den för att kunna välja senare helt enkelt?

Har du hittat en billigare teleskopdämpare som bygger ännu mindre framåt? Tipsa gärna 👍

Jag vet bara om vmac och aimzonics frontmonterade pyttedämpare men de är mycket mindre och bygger ändå mer framför pipan. 

Den enda jämförbara jag hittat är Hausken jd151 som är alldeles utmärkt men dyrare. 

Eller pratar vi förbi varandra nu? 🙄

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago MarkusR sa:

Har du hittat en billigare teleskopdämpare som bygger ännu mindre framåt? Tipsa gärna 👍

Jag vet bara om vmac och aimzonics frontmonterade pyttedämpare men de är mycket mindre och bygger ändå mer framför pipan. 

Den enda jämförbara jag hittat är Hausken jd151 som är alldeles utmärkt men dyrare. 

Eller pratar vi förbi varandra nu? 🙄

Nä jag har inte hittat något jämförbart rakt av, det jag menade men inte förmedlade så bra var tex en billigare men ganska liten dämpare tex

https://skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.2253.34035/aimsport-aimsport-triton-predator-ii

Jag har inte börjat översätta mm och g till kronor än men jag tycker moduler verkar vara en bra grej...men någonting tappar man säkert i en kompromiss, oklart vad dock.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...