Går det att blånera rostfritt
Started By
Mats
, 2007 12 31, 17:01
14 replies to this topic
#8 OFFLINE
Skrivet 01 Jan 2008, 17:41
Linda eltejp runt pipan ;D
http://www.pertan.nu
Använd dina medmänniskors starka sida istället för att reta dig på deras brister.
Använd dina medmänniskors starka sida istället för att reta dig på deras brister.
#11 OFFLINE
Skrivet 06 Feb 2012, 21:19
Jag har en idé om att rengöra den ordentligt, maska av och sedan köra på den med lämplig färg, måste kanske dit med en primer också men ändå. Är det en totalt urkorkad idé eller något som är värt att pröva tror ni?
Kindbo: Hur gör man en svartoxidering, måste man till smed med bössan eller gör man det själv i bakom ladan en månklar natt den 56:e oktober med hjälp av fyra katter och ett bilbatteri? Med andra ord, är det bökigt om det går att göra själv?
Kindbo: Hur gör man en svartoxidering, måste man till smed med bössan eller gör man det själv i bakom ladan en månklar natt den 56:e oktober med hjälp av fyra katter och ett bilbatteri? Med andra ord, är det bökigt om det går att göra själv?
#15 OFFLINE
Skrivet 07 Feb 2012, 08:57
Tråden handlar om det går att blånera rostfritt, inte färga, och jag har verkligen försökt att blånera rostfritt här hemma (AEB-L) och oavsett metod, varmt eller kallt, ström eller ej så går det inte mig veterligen.
Man kan nitrera, måla, svärta eller tejpa men blånera går ej metallurgiskt så vitt jag vet.
Det finns camotejp som man lätt tar av utan att det lämnar märken - det kan vara ett alternativ.
Vill man ha det permanent, som iofs en blånering är, så skulle jag köra med duracoat. Det går att ta bort en vacker dag om man så önskar men samtidigt är det tåligt.
Man kan nitrera, måla, svärta eller tejpa men blånera går ej metallurgiskt så vitt jag vet.
Det finns camotejp som man lätt tar av utan att det lämnar märken - det kan vara ett alternativ.
Vill man ha det permanent, som iofs en blånering är, så skulle jag köra med duracoat. Det går att ta bort en vacker dag om man så önskar men samtidigt är det tåligt.
Engelsk Springer Spaniel; Workingwess Amazing Port Ellen
Engelsk Springer Spaniel; Workingwess Brilliant Supernova
Röda punktens dag - för alla som är drabbade av vargen så tänder vi ett "ljus" den 5:e Februari
Browning GTi Ultra Sporter 12/70 27.5" - Teague Chokes
Merkel 147E 20/76 SBS
Tikka T3 Varmint .308 - Robertson TAC - ASE Utra jet-Z™ COMPACT - Atlas bipods - Premier Heritage 5-25x56mm Tactical
Sako 85 Hunter Laminated Stainless 9.3x62 - Aimpoint H34L
Classic 90 6.5x55 - Weaver 3-9x40 - RCC-T41
CZ 453 Varmint 22LR - Nytt sikte på g

Min blog: politisktinkorrektpappa.wordpress.com//
Engelsk Springer Spaniel; Workingwess Brilliant Supernova
Röda punktens dag - för alla som är drabbade av vargen så tänder vi ett "ljus" den 5:e FebruariBrowning GTi Ultra Sporter 12/70 27.5" - Teague Chokes
Merkel 147E 20/76 SBS
Tikka T3 Varmint .308 - Robertson TAC - ASE Utra jet-Z™ COMPACT - Atlas bipods - Premier Heritage 5-25x56mm Tactical
Sako 85 Hunter Laminated Stainless 9.3x62 - Aimpoint H34L
Classic 90 6.5x55 - Weaver 3-9x40 - RCC-T41
CZ 453 Varmint 22LR - Nytt sikte på g

Min blog: politisktinkorrektpappa.wordpress.com//
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar