Publicerat April 17, 200818 yr Lugn. Det finns en bättre funktion nu än den som fanns i gamla jaktsnack. När man fick fram alla de trådar man själv skrivit inlägg i förr, så kunde de ju bli lika många som antalet trådar i hela forumet... T ex fick man om man hälsat någon ny medlem välkommen fram den tråden varje gång någon annan gjort lika dant. Det kunde bli många trådar att bläddra genom. Nu kan du göra så här i stället, om du hittat en tråd du vill ha koll på. I varje tråd finns i högst upp i högra hörnet en knapp där det står "Options" Trycker du där så väljer du det första alternativet "Track this topic". Då öppnas din control-panel, och du ser "Subscription Information" och "Topic Subscription:" följt av den aktuella trådens namn. Här önskar jag att man kunde välja att få ett meddelande via PM då någon skrivit i en tråd man prenumenerat på, men den funktionen finns inte. Ännu - hoppas jag.. Så jag prickar i det översta alternativet "No Email Notification", för jag vill inte fylla min mejl med meddelanden om olika inlägg i alla trådar jag bevakar. När du valt alternativ så trycker du på "Proceed" längst ned och du återgår till tråden. Under "My Controls" hittar du nu under Meny, fjärde uppifrån "Subscriptions" och "View Topics" de trådar du talat om för programmet att du har ett särskilt intresse av, och kan hoppa in och kolla om något har hänt, och du "tappar" heller inte bort någon tråd du gillar, och kan rensa första sidan med "Mark all forums as read and return to index" oftare. Har du skrivit i tråden, så ser du ju också om det är något annat namn än ditt eget som sista skribent, och vet att någon svarat/fortsatt med debatten! När du känner att tråden inte längre är intressant, så bockar du i den lilla rutan längst till höger, väljer "Unsubscribe" längst ned, och klickar på "with selected", så slipper du att ha trådar som du inte finner intressanta längre i dina favoriter!