Publicerat Juli 3, 200916 yr Norma har en inskjutningstavla som jag även lyckats hitta digitalt. Denna tavla finns med tjäderfigur. Genom att förminska denna till 10% av ursprunglig storlek kan jag enkelt simulera toppjaktsskytte hemma i trädgården med luftgeväret. Den enkla skalan gör att en tavla på 8 m motsvarar 80 m i verkligheten och en tavla på 15 motsvarar 150 (undantaget skillnad i kulbana förstås...) Men den största vinsten är kanske att det blivit mycket roligare med övningsskyttet...
Publicerat Juli 3, 200916 yr Vart hittade du tavlan??låter skit kul http://www.norma.cc/content.asp?Typ=63&...mp;Rubrik=Ladda ned
Publicerat Juli 5, 200916 yr Tack för bra tips Då slipper man springa fram och tillbaka på skjutbanan så mycket i fortsättningen då
Publicerat Juli 5, 200916 yr Tack för bra tips Då slipper man springa fram och tillbaka på skjutbanan så mycket i fortsättningen då Tänk på att det blir ju skillnad i kulbana ändå på 100m jämfört med 8m =) Bra övning, men man ska nog inte skippa springandet på banan ändå =)
Publicerat Maj 11, 201115 yr sockerbitar är lagom stora självmarkerande mål Japp, jag och farsan testade på att sätta såna i kulfånget i vardagsrummet när morsan var borta. Funkar bra, träffarna syns tydligt. Morsan undrade sen varifrån allt socker kom. Det fanns precis överallt, tom bakom tv:n
Publicerat Maj 16, 201115 yr Norma har en inskjutningstavla som jag även lyckats hitta digitalt. Denna tavla finns med tjäderfigur. Genom att förminska denna till 10% av ursprunglig storlek kan jag enkelt simulera toppjaktsskytte hemma i trädgården med luftgeväret. Den enkla skalan gör att en tavla på 8 m motsvarar 80 m i verkligheten och en tavla på 15 motsvarar 150 (undantaget skillnad i kulbana förstås...) Men den största vinsten är kanske att det blivit mycket roligare med övningsskyttet... Låter kul!!! Ska testas så fort jag får tag på en skrivare som funkar
Publicerat Maj 23, 201115 yr sockerbitar är lagom stora självmarkerande mål +1 Några goda vänner hälsade på i stugan i helgen och deras äldsta grabb blev helt vild när luftgeväret plockades fram. Hela dagen gick åt till att pulverisera sockerbitar och 500 kulor försvann på en dag. Fördelen med att skjuta på sockerbitar förutom att de är självmarkerande är ju att de försvinner helt. Han blev rätt duktig och lyckades pricka bitarna rätt ofta på uppemot trettio meter med ett weihrausch hv97k.
Publicerat Maj 26, 201115 yr Hej, det finns mängder med tavlor på bla, remington, my target som man kan ha jätte roligt med samme
Publicerat Juli 6, 201114 yr Jag stod på balkongen med luftgeväret och prickade snigel på tomten när sträcket gick. Skyttet kan bli mer utmanande än vad man tror, speciellt om tomten har inslag av annan vegetation än gräs. De tecknar väldigt bra i skottet och är inte speciellt hårdskjutna. Dessutom håller det gräsmattan barfotavänlig.
Publicerat Oktober 7, 201114 yr Japp, jag och farsan testade på att sätta såna i kulfånget i vardagsrummet när morsan var borta. Funkar bra, träffarna syns tydligt. Morsan undrade sen varifrån allt socker kom. Det fanns precis överallt, tom bakom tv:n Hehe.. När jag och frugan hyrde ett litet hus utanför Olofström (innan ungarna började ploppa ut..) så hade vi en mus vi inte blev av med. Hur som helst så sköt jag musen från gömslet bakom soffan och musen dog. . . Lär av misstaget: Hunden blev gladare än frugan blev!
Publicerat Juli 29, 201312 yr En liten uppdatering om roligare skytte kombinerat med kampen mot trådgårdsplågan snigel. Crow Magnum Diabolo (hålspets) är utmärkt, ja t o m perfekt, för ändamålet. Teckningen i skottet går inte att ta miste på (tänk desintegration eller eterisk saltomortal ut i periferin) och man kan t o m höra träffen ungefär som en ljudlig handklapp.
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Tavlorna hittar man nu här: http://jagareforbundet.se/Documents/Blanketter_ansokningar/12.pdf