Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Blivande smedjeprojekt?

Featured Replies

Publicerat

bra det för det kommer bli förbannat tungt att dra pipan :lol:

Publicerat

Tungt arbete blir man stark av... det kan behövas om han ska bära dit städet...

Smeder var väl inte av den klenare sorten i gårdagens samhälle...

David

Publicerat
  • Författare
Häftigt värre... Ska bli kul att följa utvecklingen...

Med risk för att verka korkad... vad ska du göra i den???

Du kan ju få göra lite betällningsjobb...

3 tums smidda spikar i gammalt stuk...

Vad sägs om den utmaningen, där har du lite att bita i...B)

David

Ja jag hoppas att de kommer att bli bra :lol:

Nejdå klart man ska fråga ;) Till att börja med kommer det väll bara att stå och banka å slå får att få in "snitsen" sen blir de nog lite krokar och kanske några ljushållare??!! man får ju se liksom men sen har jag tänkt mej att göra knivblad och lite sånt ;) sen får man se hur de utvecklas :o

Man får ju sörsöka ta lite beställningsjobb oxå vad de lider :lol: så lite 3" spik ska jag nog kunna banka till :o i värsta fall så får jag väll köpa en kartong på affärn och elda på lite och ge några slag så de ser lite handgjorda ut :o

Publicerat
  • Författare

Kan kanske vara så ja!! I västa fall får jag väll ha några avbytare så vi får dra lite var ;)

Publicerat
Kan kanske vara så ja!! I västa fall får jag väll ha några avbytare så vi får dra lite var <_<

Lite torkat kött och några pilsner så behöver man väl inte tjata...

Risken är väl att ingen drar tillslut... alla dricker pilsner i vårsolen och tittar på pipan från backen...

Ditt kött var väl färdigt nu... hur mycket blev det?

Mitt får hänga till fredag kväll, då blir det premiär med en god Porter eller Stout... får se vad skåpet bjuder...

David

Publicerat
  • Författare
Lite torkat kött och några pilsner så behöver man väl inte tjata...

Risken är väl att ingen drar tillslut... alla dricker pilsner i vårsolen och tittar på pipan från backen...

Ditt kött var väl färdigt nu... hur mycket blev det?

Mitt får hänga till fredag kväll, då blir det premiär med en god Porter eller Stout... får se vad skåpet bjuder...

David

Precis fast vet inte om jag ödslar trokat kött på några drängar <_< Men en pilsner kan de få -_- Ja med mina kamrater lär de gå en del öl och så blir de inget dragande ;)

Ja jag prövade en lite bit under helgen (med en Bellman) men de var av det som jag hängde upp först och de var precis klart eller vad man ska säga så andra omgången är klar i slutet av veckan så då plockar jag ner allt B) Jag vet inte men när köttet var "blött" så var de väll runt 2 1/2 - 3 1/2 kg så de räcker väll en liten stund iaf..

Publicerat
Precis fast vet inte om jag ödslar trokat kött på några drängar ;) Men en pilsner kan de få ;) Ja med mina kamrater lär de gå en del öl och så blir de inget dragande :P

Ja jag prövade en lite bit under helgen (med en Bellman) men de var av det som jag hängde upp först och de var precis klart eller vad man ska säga så andra omgången är klar i slutet av veckan så då plockar jag ner allt :D Jag vet inte men när köttet var "blött" så var de väll runt 2 1/2 - 3 1/2 kg så de räcker väll en liten stund iaf..

Risken är ju den om du bjuder för många drängar på torkar kött att det tar slut innan midsommar. ;););)

Publicerat
  • Författare
Risken är ju den om du bjuder för många drängar på torkar kött att det tar slut innan midsommar. ;):lol:;)

Precis och de vill jag ju undvika ;)

Publicerat
ett litet tips om du inte vill arbeta ihjäl dej när du ska dra pipan är att investera i en vev-vinsch samt en stålställning att montera den på över pipan sen är det bara att veva på

Det var ju de han skulle ha kompisen eller grannen till... ;)

Nä hörrö det blir inte så tungt tycker jag, än fast jag är klen! Orkar man bära upp murarhinken på taket orkar man dra upp halva volymen ur en pipa också...

Men...helt klart är ju att det är behändigt om man nu har ett vev-vinsch att tillgå!! Då kan man ju va själv också!

Publicerat
  • Författare
Det var ju de han skulle ha kompisen eller grannen till... ;)

Nä hörrö det blir inte så tungt tycker jag, än fast jag är klen! Orkar man bära upp murarhinken på taket orkar man dra upp halva volymen ur en pipa också...

Men...helt klart är ju att det är behändigt om man nu har ett vev-vinsch att tillgå!! Då kan man ju va själv också!

Trevligare om man är fler och jag ska nog orka de där ;) men vi får se hur de blir :lol:

För övrigt någon som vet att man köper stenkol??