Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Intresserad av all jakt samt övningsskytte runt Tranemo

Featured Replies

Publicerat

Hej är en nyutbildad jägare, har älgbanan kvar hoppas att det kommer att ges tillfälle för uppskjutning i Juli månad. Har blivit helt biten av jakt och skytte. Mitt problem är att ingen i släkten delar mitt intresse. Äger inte heller någon mark. Så nu är jag på "jakt" efter någonstans att kunna övningsskjuta jaga småvilt samt även övrig jakt. Jaktlag att gå med i osv. Allt av intresse. Är medlem i Svenljunga skytteklubb där jag övar lite trap samt skjuter på älgbanan. Dock begränsade öppentider.

Har nyligen skaffat vapenskåp samt en hagel bössa och en .22lr.

Så har ni mark att upplåta för övning kanske vill ha hjälp med kråkor eller dyl, någon att skjuta lerduvor med, saknar ni kanske rent av en person i jaktlaget så hör gärna av er..

eller om ni kan tipsa mig om andra sätt att hitta det jag söker. I eller runt om tranemo trakten

Lite om mig.

Namn Jens

Ålder 38

Jobbar Heltid

Glad och positiv.

Hund (dock inte till jakt)

Mvh

Jens

mail jensedholm@hotmail.com

Publicerat
Hej är en nyutbildad jägare, har älgbanan kvar hoppas att det kommer att ges tillfälle för uppskjutning i Juli månad. Har blivit helt biten av jakt och skytte. Mitt problem är att ingen i släkten delar mitt intresse.

Ett helsike då man inte har någon i släkten som är intresserad... allt blir så mycket svårare :S Hade samma problem då jag tog jägarexamen...

Publicerat
  • Författare

[NÅGRA TIPS?

Publicerat
[NÅGRA TIPS?

Jag var nog på olika skjutbanor flera gånger i veckan och tränade... Här uppe i norr så har ju alla skjutbanor lånebössor och ammo på plats så bara köpa det där och sen träna... Men kolla om du kan hitta en 50 meters älgbana för 22a i närheten riktigt bra träning och billigare öva med <_<

Publicerat
  • Författare

tack för tipset har kollat runt lite bland olika skjutbanor men skulle trots detta gärna komma i kontakt med någon med lite mark. (se ursprunglig förfrågan) mvh Jens

Publicerat
  • Författare
^_^
Publicerat
  • Författare

nu bär det snart av till skjutbanan för inskjutning av 22an sen lite trapskytte för att avsluta med några serier på älgbanan. Ni hör ju själva vilken tisdag kväll..... Fint väder är det också :huh::D

Publicerat

I mitt fall så var det frugan som jagade och fick in mig på det, har blivit helt såld och sedan dess har det blivit en ståendefågelhund (weimaraner så klart. :huh: ) och en strävhårig tax. Dessa har helt klart hjälpt till då det gäller att hitta jaktkamrater och tillfällen till jakt.

Hoppas du hittar det du söker, jag får fortfarande inte nog av jakt och letar alltid mer. :D

Publicerat
  • Författare

Då var 22an inskjuten går kanon! ;)

Publicerat

Trevligt! Vad är det för leksak du har ?

Publicerat
  • Författare

Ryssbössa baikal varmin toz 98 lyx. tror jag den heter med ett simmons 3-9 32 sikte på. monterad och klar med 4 magasin 2st 5skott 2 st 10 skott "indränkt i ryskt fett) lol...3990kr på torsbo. många kanske rynkar på näsan lite åt valet av bössa. men jag har blivit kär och storm trivs med den..Det är det viktigaste för mig ;)

Publicerat
  • Författare
:mellow:
Publicerat
  • Författare

Söker fortfarande med ljus och lykta. Vet inte om det är rätt forum ellr sida men jag provar en gång till!! se ursprunglig förfrågan och ta det lugnt och njut i skog och mark. Mvh jens