Publicerat September 22, 201015 yr Tar gärna emot tips på GPS. Helst under 2500:--3000:- Är Garmin GPSMAP 60CSx något att ha? Vad tillkommer om jag köper en sådan? (Kartor mm) Tips tack! Har ingen hund att koppla den till. Så en GPS för att hitta runt helt enkelt.
Publicerat September 22, 201015 yr Tar gärna emot tips på GPS. Helst under 2500:--3000:- Är Garmin GPSMAP 60CSx något att ha? Vad tillkommer om jag köper en sådan? (Kartor mm) Tips tack! Har ingen hund att koppla den till. Så en GPS för att hitta runt helt enkelt. Själv köpte jag garmin oregon och är hel nöjd många i laget där jag jagar har köpt garmin gps map 60st nån ny modell... Du behöver ju kartor med friluftskartan pro v2 eller om du vill köra friluftskartan prime (fastighetskartan) den är dyrare... sen tilkommer bara batterier laddbara bra sådana...
Publicerat September 22, 201015 yr Garmins 60-serie är väl bra GPSer, jag skulle rekomendera den utan elektronisk kompass om den fortfarande går att få tag på eftersom den blir lite mindre fladdrig och är några kronor billigare. Friluftskartan kostar väl runt 1800 - 1900 kr nuförtiden vilken man nästan måste räkna in i kostnaden för en GPS av de lite bättre modellerna om man ska utnyttja dom fullt ut.
Publicerat September 22, 201015 yr Du behöver ju kartor med friluftskartan pro v2 eller om du vill köra friluftskartan prime (fastighetskartan) den är dyrare... Friluftskartan kostar väl runt 1800 - 1900 kr nuförtiden vilken man nästan måste räkna in i kostnaden för en GPS av de lite bättre modellerna om man ska utnyttja dom fullt ut. Har ni missat att i Oregon, Colorado m.fl. och nya mod 62 kan man använda egna rasterkartor, som man reffar mha. Google Earth. http://www.garmin.com/garmin/cms/site/us/o...rail/custommaps Garmins 60-serie är väl bra GPSer, jag skulle rekomendera den utan elektronisk kompass om den fortfarande går att få tag på eftersom den blir lite mindre fladdrig Går att stänga av om man så vill. /Må
Publicerat September 22, 201015 yr Köp en astro vetja, en passkytt som är med oss hade skaffat en och hade full koll på jakten som gick i helgen Perfekt även för hundförare... Det är allt en satans skillnad att sitta på pass och du kan hänga med i jakten på ett helt annat sätt.... Nu förutsätter jag att du jagar med hund men det finns väl inget annat sätt att bedriva jakt på
Publicerat September 23, 201015 yr Författare Hur är Garmin GPSMAP 60Cx? En enklare modell, men duger den tro?
Publicerat September 23, 201015 yr Hur är Garmin GPSMAP 60Cx?En enklare modell, men duger den tro? Har jaktkompisar som har den och den är helt okey den är ju lika som astron förutom hunddelen.... Men jag känner många som köpt den för att nu ångra sig.....
Publicerat September 23, 201015 yr Hur är Garmin GPSMAP 60Cx?En enklare modell, men duger den tro? Läser man om den så verkar den helt okej Huvudsaken man kan spara punkter och spår med dom det tycker jag e viktigt om man jagar på okänd mark kompass är ju bra med...
Publicerat December 6, 201015 yr Tänkte passa på att slänga in en fråga. Någon här som har erfarenhet av Garmin GPSmap 60C? De går ju att hitta på reapriser nu, men känns ju onödigt som köp om de ändå inte skulle vara nå bra.
Publicerat Mars 22, 201214 yr Någon som har koll på bra modeller idag (mars 2012)? Jag letar efter en GPS men inte primärt för att spåra hunden utan för ex för att gå i drevet och följa ett bra spår i knepig terräng. Tycker det är svårt att hålla rättning om terrängen är tät. Om jag köper en Astro och det finns hundförare med en sån misstänker jag att med min enhet kan se alla hundar också? Annars kollar jag på Dakota eller Oregon.... Rino Nordic nya verkar ju kanon också men tyvärr kan man ju inte se hunden i den och jaktradio har jag redan. Tacksam för tips på något som inte kostar skjortan!
Publicerat Mars 23, 201214 yr Tycker det är svårt att hålla rättning om terrängen är tät. En kompass kanske? /Må
Publicerat Mars 23, 201214 yr jag använder Dakota 20 med frilufskartan pro v2 om du vill ha en liten smidig och lätt använd GPS, jag tycker den är bra. Kan tips om Outdoorexperten.se de är billigast och har många olika GPSer och tllbehör
Publicerat Mars 23, 201214 yr Köp en astro vetja, en passkytt som är med oss hade skaffat en och hade full koll på jakten som gick i helgen Perfekt även för hundförare... Det är allt en satans skillnad att sitta på pass och du kan hänga med i jakten på ett helt annat sätt.... Nu förutsätter jag att du jagar med hund men det finns väl inget annat sätt att bedriva jakt på +1 Borde inte finnas några andra alternativ!
Publicerat Mars 24, 201214 yr En kompass kanske? /Må Självklart! Kör alltid med det men normalt med kompass så tar du ju riktmärken i naturen enligt kompassriktning och blir det tätt hamnar man ändå snett ibland nicht war? Ex tar rak nordlig riktning mot tallen 100 m bort och sedan ny....