Publicerat Oktober 18, 201015 yr Ett vildsvin skjutet i Gästrikland! Artikel i Arbetarbladet Skulle vara roligt att veta om fler observationer skett i och kring Gästrikland, själv har jag bara sett ett trafikdödat svin i trakterna av Valbo för ett par år sedan. Nån som har något att rapportera?
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Roligt att några vildsvin hittar över till andra sidan Dalälven. Gysinge ligger ju precis vid älvens norra strand. Såg två grisar i söndags, 3 mil från Gävle men det var utanför Karlholm i Uppland. Dom är nära men ändå så långt ifrån...
Publicerat Oktober 27, 201114 yr Författare Någon som har något nytt angående ev. vildsvin i Gästrikland? Skulle vara trevligt att höra om några observationer gjorts nyligen
Publicerat Oktober 28, 201114 yr Se bif. karta I byn Gustavsberg har det varit observationer under hösten... svildvin.pdf
Publicerat April 25, 201214 yr Blev ett avlivat i en värmländsk tunnelfälla nu i vintras i Vattan, väster om Åshammar. I trakterna av Svartnäs sköt de 2 av 3 de såg, oxå i vintras. Och sen gnäller dom att de inget har att jaga....så förbannat skjutkåta och ballan allan med att skjuta de första svinen
Publicerat April 25, 201214 yr Blev ett avlivat i en värmländsk tunnelfälla nu i vintras i Vattan, väster om Åshammar. I trakterna av Svartnäs sköt de 2 av 3 de såg, oxå i vintras. Och sen gnäller dom att de inget har att jaga....så förbannat skjutkåta och ballan allan med att skjuta de första svinen Spara dom till mig så kommer jag ner och hämta dom så har vi något mer att jaga samt att bygga upp en vargspärr från öster borta i Tornedalen.