Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Försäkringar

Featured Replies

Publicerat

Tänk det här med dolda fel försäkring som vi uppfödare tecknar på en valpkull, det är en djungel av tolkningar.

Köpte en Nobs valp efter meriterade föräldrar där uppfödaren hade en dolda felförsäkring i ett av de största bolagen i Sverige.

Efter ett tag började jag fundera på om tikvalpen inte hörde som hon skulle och till slut misstänkte jag att hon var döv.

Kontaktade uppfödaren och delgav honom misstanken, han blev ju bestört eftersom valpen var veterinär besiktigad u.a .

När sedan veterinären konstaterade att valpen var döv togs kontakt med det stora försäkringsbolaget i Stockholm och där säger en skadereglerare att dövhet inte är ett dolt fel och jag kan ju ha hunden som sällskap?????

Å det enda jag skulle få ut var veterinär kostnaden .

Men till slut med lite hjälp så verkar det som om allt ska lösa sig efter hjälp av en kollega som också undrar vad som gäller när man köper en jakthunds valp.

Tyvärr så visar det sig när jag gjort en delundersökning av hund försäkringar att man försäkrar en hund som sällskapshund även om den är av jakthundsras.

Är det fler som har råkat ut för sådana här ärenden ? Vet en jägare i Värmland som fick sin stövare skadad och där försäkringsbolaget erbjöd honom en summa på 5000 kr trots att han inte kunde jaga mer med hunden , men han kunde ha den som sällskap och vem vill ha en finnstövarhane på tre ben som sällskap?????

Publicerat

Jamen det vet väl alla... Försäkringar är i 9 fall av 10 till för försäkringsbolaget och inte för försäkringstagaren! ^_^