Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Stort projekt i gällivare. Snart färdigt.

Featured Replies

Publicerat

Tja!!

Hörru Nisse jag ser fram emot den första sportingtävlingen, jag kommer gärna och hjälper till med layouterna den dagen skicka nå bilder på banan till min mail så ska jag vidarebefodra till finnarna. En vacker dag så är ni med på North sportingcup fifan va bra.

Publicerat
  • Författare

Jag ska fota när masterna är uppe i slutet av veckan. Då skickar jag lite bilder. Nu har jag en rejäl fight med mitt knä att ta hand om. Inget roligt kan jag säga men nu är personalavdelningen inkopplad med företagsläkare och hela baletten. Tyvärr så hann jag ta kontakt med malmbergets läkarmottagning och det var ett inte helt lyckat företag där jag tydligen var i mer behov av psykologisk hjälp än hjälp med mitt trasiga knä. Men nu har jag förhoppningsvis lite mera tyngd bakom mig när företaget tar hand om mig än att fightas mot oförstående läkare som tycker att jag ska sluta jaga och göra mig av med hunden och byta jobb.

Publicerat
Jag ska fota när masterna är uppe i slutet av veckan. Då skickar jag lite bilder. Nu har jag en rejäl fight med mitt knä att ta hand om. Inget roligt kan jag säga men nu är personalavdelningen inkopplad med företagsläkare och hela baletten. Tyvärr så hann jag ta kontakt med malmbergets läkarmottagning och det var ett inte helt lyckat företag där jag tydligen var i mer behov av psykologisk hjälp än hjälp med mitt trasiga knä. Men nu har jag förhoppningsvis lite mera tyngd bakom mig när företaget tar hand om mig än att fightas mot oförstående läkare som tycker att jag ska sluta jaga och göra mig av med hunden och byta jobb.

Känner till krånglet med läkare, och hela visan med byta jobb och "skjuta" hunden med mera. Inget roligt alls !

Verkar bli en riktigt fin bana, (ska bli kul att komma på invigningen).

mvh

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Här kommer en bild till på det mindre tornet. Det större är inte på plats för att det saknas lite grejor för att sätta det på plats.

post-59-1289829984_thumb.jpg

• 1 year later...
Publicerat
  • Författare

Nu känner jag att den här tråden kan flyttas till slutförda projekt. Vad som återstår är att flytta en kastare från puoitak till kavaheden och sedan bygga en liten kur för att jägarexamen ska ha en egen bana. Sedan måste det röjas en plats för en harbana och göras en gångstig för säker vapenhantering och avståndsbedömning. Materialet är beställt men jag känner att någon annan med insyn och vetskap om utformning får ta vid där. Ingen ska påstå att jag inte försökt att få med samtliga intresserade. Jag gick ut på den här sidan redan 2009 och la ut en krok för att få med så mycket som möjligt. Tyvärr så var inte intresset för det så stort och nu står banorna där i den utformning de har. Det var en intensiv tid med massor med möten och kontakter med kommunen där mycket av den egna tiden gick åt till att vara "ideell idiot". Det har hörts en del snack och sura miner över att jägarexamensplatsen offrades för en sportingbana och som vanligt så finns det belackare som pratar skit när allt är färdigt. Men det finns alla möjligheter att komma och göra ett handtag i klubbarna. Det är inte bara upp til två stycken och är man intresserad av något speciellt så får man vara beredd att göra eget arbete och inte bara tro att andra ska se till så att det händer någonting. Den tionde januari 2012 hamnar jag på kirurgen och kan förvänta mig en rehab på upp till ett år. Den skadan gjorde även att jag blev tvungen att lämna över nästan allt jobb i slutskedet av banbygget till min vapendragare i Hundklubben Dundret vilket var nära att knäcka honom också. Nu står banorna där i allafall och det känns väldigt roligt att ha fått vara med på den resan. Nu är det upp till var och en att med gemensamma krafter se till att anläggningen nyttjas och utvecklas på bästa sätt.

Publicerat

Ser ut att ha blivit en väldigt fin anläggning och något ni kan vara stolta över. Kul också att kommunen varit så positiv till bygget, i min kommun så vill kommunen helst stänga alla banor för det stör sommargästerna när vi skjuter. <_<

Publicerat
  • Författare

Vi spräckte ju budgeten rätt så rejält men efter invigningen så var stämningen positiv även från kommunpolitikerna. Vi har nu en av länets och även landets finaste skyttecentrum. Nu krävs det bara att det finns ideella krafter som orkar med att utveckla skyttet häruppe. Dessutom måste alla verka för en ökad "vi" känsla utan att döma ut andras discipliner och verka för att banorna utnyttjas maximalt. Det gäller även allmänhetens möjlighet att kunna skjuta på andra avstånd än 80 och 100m. Byggnader, banor och utrustning har både jag och Henrik försökt göra så mångsidigt som möjligt. Nu är det detaljer och eldsjälar som saknas. Vi behöver folk som är intresserade av att bland annat driva jaktfältskyttet och bänkskyttet framåt. Nu är ju det grövsta gjort och är man intresserad av att påverka och vara med så mottages det med öppna armar. Precis som jag skrivit hösten 2009 då jag gjorde ett första försök att få med mera folk på tåget. Vad som gör mig ledsen och förbannad är att nu pratas det skit bakom ryggen på oss som jobbat med det här under flera år. Vill man vara med och påverka så får man vara det fullt ut. Kom inte och kräv och ska ha utan kom och hjälp till och ta i själva. Jag har varit ner på knä och min vapendragare var inte långt ifrån. Att då få skit för att vi inte gjort si eller så är knappast vad vi vill höra eller särskilt produktivt.

Publicerat

Klockrent arbete & en stor eloge!!

/Robert.M

Publicerat
  • Författare

Tack!