Publicerat Mars 13, 201115 yr Har ni andra husdjur än hundar? Jag har sex leopardgeckos, två honor som är födda -95, alltså 16 år i år. För 6 år sen köpte jag en hane till dem, då blev det liv i luckan Lite ungar (fem som överlevt), varav jag bara behöll en, som haft problem med ätandet. Jag har tvångsmatat den stundtals, den är liten. Men lever fortfarande, dock bara hälften så stor som sina jämnåriga syskon. Sålde & gav bort ungar, två första året de fick ungar & två andra året. De jag gav bort andra året, fick jag tillbaka för ett tag sen då tonåringarna i familjen tröttnat på dem. Det en en hane & en hona. det är de två på bilden nedan. Så nu bor alltså "ungarna" i ett terrarium och de gamla i ett, tre och tre. I maj förra året var jag reptilmässa i Kristianstad, med hem därifrån kom jag med en skäggagamshane, äldre, men så söt!! Joppe blev hans namn. Har en skitcool. Vill ha fler ödlor men inte just nu. Vill ha flera skäggagamer, köpa dem som ungar och va med när de växer upp. De är så fula att de blir söta, en riktig liten drake Dålig bild, men dock, Joppe
Publicerat Mars 13, 201115 yr Husdjur eller husdjur vet jag inte... Men katt, myskankor, löpankor, gäss och höns (silver Brahma) samt en grönläggarhöna. Har runt 70 fåglar tror jag
Publicerat Mars 13, 201115 yr Författare ch höns (silver Brahma) samt en grönläggarhöna. Har runt 70 fåglar tror jag Höns vill jag oxå ha!! Men väntar lite med det, tror jag ska kunna ha det här, bor inte mitt i smeten om man säger så. Men ska hia mig lite med det, har ju alla mina ödlor & hundarna, det räcker än så länge, hehe
Publicerat Mars 13, 201115 yr ett par kattor, en skock får och något dussin höns. sedan har vi haft myskänder, köttkaniner och grisar men det blev enna lite för mycket av det goda.....
Publicerat Mars 13, 201115 yr Katter och ett dussin höns (Plymouth, Dorking, Cotswold Legbar och Brahma)...
Publicerat Mars 14, 201115 yr 11 ormar (mjölksnokar, majsormar, sandboor och kungspyton)1 skorpion (Lychas mucronatus) 6 spindlar, två fågelspindlar och 4 vanliga (Gramostola pulchra och vargspindel) 6 ödlor (leopardgeckos, phelsumor/daggeckos, eldskink och mandarinskink) lite fiskar uppdelade på 4 akvarier (plecostumos, ancistrus, aceiciklider, endlers guppie) Kackerlackor (Lucihormetica subcinta, Eublaberus distanti, "African Bullet Roach", Archimandrita tesselata, Ryska kackerlackor, Nauphoeta cinerea) Gråsugor (vita tropiska, röda tropiska och oranga) 4 salamandrar (svärdsalamandrar och eldbukssalamandrar) 3 pilgiftsgrodor (E.anthony) Höns (Lhoman, Leghorn, Favaroll, Austrailian orpington, hedemora och dvärgkochin) Hästar (dartmoreponny och en tinker som tillfällig gäst) japanska dvärgvaktlar och afrikanska nilråttor. Sedan har ju stallkatter och lite foderdjur som syrsor, zhophobaslarver och sådant men dom räknas inte för dom är nyttodjur. Hunden räknas ju inte heller, det är ju en hund:P Lägger upp lite bilder men det blir nog ett helt album om jag lägger upp alla:P Pilgiftsgroda Höns Vaktelkyckling Mandarinskink
Publicerat Mars 14, 201115 yr Hade jag haft kackerlackor,gråsuggor och råttor hemma så hade jag inte benämnt dom husdjur. Det hade nog blivit ett samtal till Anticimex.
Publicerat Mars 14, 201115 yr Damm råttor. Hur många vet jag inte men dom är grå med lite bruna päls strån efter hunden.
Publicerat Mars 14, 201115 yr Oj, det var mååååångas djur, hehe Jo dom är ett par stycken, jag började ungefär som dig, börja med två ormar och ett akvarium, sedan vart den en ödla, och så en orm till och då skulle dom ju endå få ett eget rum så du passade jag på att köpa ett par extra terrarium och åka på expo syd (som för övrigt är en farlig mässa) och så växte plecon ur gamla akvariet och då vart jag tvungen att köpa ett större varpå det lilla självklart måste fyllas med annat. Efter det hade jag endå så mycket djur att det inte gjorde något om man skaffade ett par till. Hade jag haft kackerlackor,gråsuggor och råttor hemma så hade jag inte benämnt dom husdjur. Det hade nog blivit ett samtal till Anticimex. Kanske inte om det var inköpta dyra kackerlackor och gråsuggor:p Jag började ha dom som foder till ödlorna, gråsuggorna fastna jag för direkt, otroligt intressanta djur. Kackerlackorna gjorde jag misstaget att stoppa in ett par i ett akvarium bara för att det stod tomt, det sluta med att man sitter och tittar på dom och så är det kört.
Publicerat Mars 14, 201115 yr 3 katter, fisk og räker fordelt på 5 akvarier. ca 20 amfibier (både grodor och salamandrar) 10 ödlor, 8 giftige ormar og 30-70 ogiftiga ormar (beroende på när på året man teller... ) PS: om det er noen som har store kaniner eller griskultingar på max 8 kg å gi bort/selge så si ifra.
Publicerat Mars 14, 201115 yr Har haft Grön Anolisödla hona & hane...blev inget resultat alls.såldes. Sedan blev det en Skäggagamshane vid namn Greger från bebis till soptunnan,Han blev 8 år. Nu är det två katter i form av en Main Coonhane och en bondhona som huserar här hemma. /M
Publicerat Mars 14, 201115 yr Författare åka på expo syd (som för övrigt är en farlig mässa) Mycket farlig mässa det var där jag blev med skäggagam Nästa mässa gav jag migsjälv köpförbud förutom på foderdjur till ödlorna
Publicerat Mars 14, 201115 yr 3 katter, fisk og räker fordelt på 5 akvarier. ca 20 amfibier (både grodor och salamandrar) 10 ödlor, 8 giftige ormar og 30-70 ogiftiga ormar (beroende på när på året man teller... ) PS: om det er noen som har store kaniner eller griskultingar på max 8 kg å gi bort/selge så si ifra. Ska du ha en grillkväll ?
Publicerat Mars 14, 201115 yr Ska du ha en grillkväll ? hehe. jupp... neida, har et par medium tigerpython og nätpython som også behöver mat. det er letter å kjöpe enn å avle stor ormmat... i hvert fall grisungar
Publicerat Mars 14, 201115 yr Hmm glömde ju nämna skogsmössen som dyker upp nu på vårkanten, de finns på vinden och mellan golvet och betongplattan.
Publicerat Mars 15, 201115 yr Mycket farlig mässa det var där jag blev med skäggagam Nästa mässa gav jag migsjälv köpförbud förutom på foderdjur till ödlorna Jag hade också köpförbud förra året.... så det blev bara afrikanska nilråttor.
Publicerat Mars 24, 201115 yr förutom jämthunden finns på gården: 2 katter, 4 tuppar, varav 3 blir hundmat 7 höns, blandraser 1 Linderödsgalt, 2 Linderördgyltor, varav den ena är högravid har haft myskankor förut men dom är inget roliga då dom är fantastiskt duktiga på att omvandla foder till blöt smetig ankskit
Publicerat Mars 25, 201115 yr förutom jämthunden finns på gården: 2 katter, 4 tuppar, varav 3 blir hundmat 7 höns, blandraser 1 Linderödsgalt, 2 Linderördgyltor, varav den ena är högravid har haft myskankor förut men dom är inget roliga då dom är fantastiskt duktiga på att omvandla foder till blöt smetig ankskit myskandsobservationen har jag också gjort. vi hade också linderödare ett tag, de gick ute i en större hage fram tills det blev skare som bar förra vintern.... Då syntes de helt plötsligt lite över allt på gården under några dagar, så då fick det bli slakt istället.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Två st gulbukade vattensköldpaddor (Trachemys scripta scripta), två st Gibbiceps som städpersonal. Ett gäng Koi, diverse karpar och kräfter i trädgårdsdammen. Sen så finn sju givetvis min älskade "skata" med!
Publicerat Mars 25, 201115 yr myskandsobservationen har jag också gjort. vi hade också linderödare ett tag, de gick ute i en större hage fram tills det blev skare som bar förra vintern.... Då syntes de helt plötsligt lite över allt på gården under några dagar, så då fick det bli slakt istället. Nu är gyltan inte högravid längre 10-12 smågrisar kom det idag på morgonen mina har varit på utflykt ibland också.. när det varit strömlöst i staketet i 3 månader förra året så hittade dom ut,