Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första vapnet.

Featured Replies

Publicerat

Hej alla.

Nu när guldfodringarna är avklarade och med ett skytte som flyter på riktigt skapligt så kommer funderingarna på vad för vapen jag ska köpa. Att det blir ett .22 vapen är ju givet.

Ekonomin är ju aldrig så bra som man önskar så en begagnad pjäs känns rätt självklar. Så vad ska jag leta efter? Pistol eller revolver? Fabrikat? Modell?

Publicerat

Hej alla.

Nu när guldfodringarna är avklarade och med ett skytte som flyter på riktigt skapligt så kommer funderingarna på vad för vapen jag ska köpa. Att det blir ett .22 vapen är ju givet.

Ekonomin är ju aldrig så bra som man önskar så en begagnad pjäs känns rätt självklar. Så vad ska jag leta efter? Pistol eller revolver? Fabrikat? Modell?

Beror helt på vad du är ute efter med dit skytte? Ska du tävla i precition eller? Jag startade med en 22a benelli wc och hade tänkt sedan på en revolver men sen blev jakten prio 1 så nu har jag ingen :o

Men satsa på en begagnad av bra märke så kommer du inte ångra dig!

Publicerat
  • Författare

Tror inte det blir så mycket tävlande, inte utanför klubben iaf. Funderar på en revolver, kanske en Smith & Wesson K-22. Fast man kanske handikappar sig i onödan genom att börja med en revolver?

Publicerat

Tror inte det blir så mycket tävlande, inte utanför klubben iaf. Funderar på en revolver, kanske en Smith & Wesson K-22. Fast man kanske handikappar sig i onödan genom att börja med en revolver?

Jo det gör man men man kan skjuta riktig bra med revolver oxå, men vild du spöa gubbarna i klubben så ska du nog satsa på en pistol. Fast det svider ju ännu mer för gubbarna att förlora mot en snubbe med revolver och dom står med sina dyra pistoler! :lol:

• 4 months later...
Publicerat
  • Författare

Dammar av den här tråden lite och meddelar att jag i dagarna ansöker om licens på mitt första enhandsvapen. Det blev en bättre begagnad Smith & Wesson Modell 17. Skyttesäsongen 2012 blev genast betydligt intressantare. :lol: