Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Försäkring - Alternativ till Agria?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Har ni något förslag till alternativt försäkrningsbolag än Agria? Jag betalar 2200 kr/år i liv- och vetrinärvårdsförsäkring för vår jaktterrier och tycker det är för dyrt (dubbelt så dyr som min egna olycksfallsförsäkring :rolleyes: )

Publicerat

Jag kör på Folksam. Betalar ca 1600/år för liv och vetkostnader (40000 tror jag). Har vorsteh.

Publicerat

Hej!

Har ni något förslag till alternativt försäkrningsbolag än Agria? Jag betalar 2200 kr/år i liv- och vetrinärvårdsförsäkring för vår jaktterrier och tycker det är för dyrt (dubbelt så dyr som min egna olycksfallsförsäkring :rolleyes: )

Då ska du vara glad att du inte har en Rottweiler eller Fransk bulldogg, båda ligger på 4000+ hos Agria!

Publicerat

Har du kollat på Sveland? Tror dem e knutna till swedbank oxå, så om du e kund kan du kanske få lite rabatt ;)

Publicerat

Jag har min Boxer hos folksam och det kostar 302:- i månaden, dvs 3624:- om året!! Så 2000:- är ju billigt.. :ph34r:

Publicerat

Jag gillar If. Min Nobstik ligger på ca 1500 kr om året. If 'maximal', 2500 kr fast självrisk, 10% veterinärrabatt :)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Publicerat

Gillar Folksam bäst av en enda anledning, man slipper självrisken om hunden blir skadad av en gris t.ex. Har autogiro månadsvis (kosta inget extra) så man har lite småont hela året i stället för att få en rejäl käftsmäll en gång årligen.

Lite orättvist att jämföra med sin egen försäkring, den vården som behövs vid skada på dig själv är ju skattefinansierad så du har ju redan pröjsat en del av premien via skattsedeln.

Publicerat
  • Författare

Jag har min Boxer hos folksam och det kostar 302:- i månaden, dvs 3624:- om året!! Så 2000:- är ju billigt.. :ph34r:

Jo, men det beror väl snarare på jyckens psyke och risk att gå i kamp. Min hund har bara blivit anfallen av en annan hund en gång och det var en boxer. :huh: Förstår att de har högre premie.

Publicerat
  • Författare

Tack för alla svar! Jag ska kolla runt dessa när nuvarnade avtalsperiod går ut.

Publicerat

Hej!

då har du samma pris som jag har på min laika/karelarkorsning. betalar 2300 kr/år för liv och vetkostnader

men får se om ja byter till folksam senare

Publicerat
  • Författare

Lite orättvist att jämföra med sin egen försäkring, den vården som behövs vid skada på dig själv är ju skattefinansierad så du har ju redan pröjsat en del av premien via skattsedeln.

Försökte bara införa ett litet mått med ironi ;)

Publicerat

Jo, men det beror väl snarare på jyckens psyke och risk att gå i kamp. Min hund har bara blivit anfallen av en annan hund en gång och det var en boxer. :huh: Förstår att de har högre premie.

Hmm, måste varit en udda Boxer då de flesta är bland de snällaste hundar man kan ha! Min hund skulle aldrig gå på en annan hund om inte den andra börjar, då tvekar hon aldrig!

Publicerat

Hmm, måste varit en udda Boxer då de flesta är bland de snällaste hundar man kan ha! Min hund skulle aldrig gå på en annan hund om inte den andra börjar, då tvekar hon aldrig!

Håller med...boxrar är oftast otroligt trevliga hundar...både mot folk och fä. Världens sämsta vakthund sägs det...när tjuven kliver in i huset tänker boxern..."å va' kul, en människa, ska vi leka!?" ;) Att de har lite högre föräkringspremie beror på att de dras med en del andra rasbundna problem sjukdomsmässigt...liksom flera andra raser. All rasavel är ju i princip olika grader av inavel...så inget annat är egentligen att vänta :mellow:

Publicerat

Kör med Sveland, 950 kr per år. :D