Publicerat November 18, 201114 yr Finnstövaren Taiko bortsprungen i Gunnismark. Någon som hört eller sett något ring Åke Tfn: 070-2454079
Publicerat November 21, 201114 yr Författare Detta sprids på Facebook just nu har även lagt detta på min blogg idag. Det har setts en mager, ljus stövare liggandes kurande vid en typ av ett vedhjul vid ett jaktpass långt inne i skogen efter en skogsbilväg uppe vid Åkullsjön nu idag på fm. Jägaren som såg honom hade försökt locka på honom å fast honom, men gick inte. Kan ju bara inte vara nån annan än vår älskade ♥ saknade Taiko. Vi har varit där å letat och ropat hela dan men utan framgång. Om nån av er känner nån som bor i det området med byar runtikring snälla vidareförmedla detta till dom och ge gärna dom numret till Åke Jonsson 070-2454079 eller mig Gurli 070-5307617
Publicerat November 23, 201114 yr Detta sprids på Facebook just nu har även lagt detta på min blogg idag. Det har setts en mager, ljus stövare liggandes kurande vid en typ av ett vedhjul vid ett jaktpass långt inne i skogen efter en skogsbilväg uppe vid Åkullsjön nu idag på fm. Jägaren som såg honom hade försökt locka på honom å fast honom, men gick inte. Kan ju bara inte vara nån annan än vår älskade ♥ saknade Taiko. Vi har varit där å letat och ropat hela dan men utan framgång. Om nån av er känner nån som bor i det området med byar runtikring snälla vidareförmedla detta till dom och ge gärna dom numret till Åke Jonsson 070-2454079 eller mig Gurli 070-5307617 Lider med er Hoppas verkligen han kommer tillrätta!
Publicerat November 23, 201114 yr Författare Lider med er Hoppas verkligen han kommer tillrätta! Nu är detta inte min Stövare jag har bara lagt ut detta för att hjälpa till att sprida detta. Man vill ju själv att man ska få sån här hjälp om en hund skulle försvinna.
Publicerat November 23, 201114 yr Är sådana här gånger jag känner det som ett måste att köpa GPS till jycken. Inte roligt när dom är försvunna!
Publicerat November 23, 201114 yr Författare Är sådana här gånger jag känner det som ett måste att köpa GPS till jycken. Inte roligt när dom är försvunna! Piejl är bra. Men denna hadde vist rymmt iväg enligt radio Västerbotten. Jag fattar inte varför den inte kom fram till jägaren som sett den när han lockade på den.
Publicerat November 23, 201114 yr Piejl är bra. Men denna hadde vist rymmt iväg enligt radio Västerbotten. Jag fattar inte varför den inte kom fram till jägaren som sett den när han lockade på den. Enligt vad jag läst om hundar är att efter ganska kort tid i det vilda kan dom börja bete sig lite som vildhundar. Att inte ge sig till känna när dom träffar människor och dra sig undan. Läste om en gråhund som ramlat ner från ett stup och landat på en klipphylla. Folk hade gått förbi och ropat men hunde hade varit knäpp tyst och det var endast tur att nån tittat över kanten för annars hade dom inte hittat den.