Publicerat December 5, 201114 yr Jag har precis skaffat en Android telefon och undrar nu vilka appar man som jägare "måste" ha? Har en polare med iphone så appar till iphone är av intresse också. Tips?
Publicerat December 5, 201114 yr http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=37&t=103805 http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=22&t=129174 Det är dom 2 länkar som jag har sett.
Publicerat December 5, 201114 yr Jag har bla någon som heter frilufs appen, ganska kul men mest onödig.
Publicerat December 5, 201114 yr Det finns inte så många applikationer för jakt och liknande men några oumbärliga är följande: Advanced Task Killer ASTRO (viewer & backup) Angry Birds (alla tre!) Shooter (ballistikprogram. mycket för pengarna, även om min version är riktigt gammal nu) Sedan skall man avinstallera allt vad Facebook heter i mobilerna för det har redan fördärvat en hel generation!
Publicerat December 5, 201114 yr Jag tycker alla task killers gör mer skada än nytta. Fr.o.m. Android 2.2 sköter systemet minneshanteringen bra. I 2.3.X.X sköter den det galant.
Publicerat December 5, 201114 yr Jag tycker alla task killers gör mer skada än nytta. Fr.o.m. Android 2.2 sköter systemet minneshanteringen bra. I 2.3.X.X sköter den det galant. Hade alla applikationer skrivits systemvänligt med rätt events så hade det varit en sak men i Android Market får man dra med allehanda dynga om jag skall vara ärlig och då är det ett vettigt verktyg. p.s Jobbar på den största arbetsgivaren inom Androidutveckling i Skandinavien
Publicerat December 5, 201114 yr Jag skulle nog vilja säga att 80% av allt på Market är dynga. Installerar man denna dynga så har du säkert rätt i att task killers kan göra nytta.
Publicerat December 5, 201114 yr Glömde skriva att bästa spelet hittills är World of goo. Grymt välgjort och kul pusselspel!
Publicerat December 5, 201114 yr Finns det nån app som inte dränerar batteriet så knäbla fort? Spelar lite Angry birds på muggen på jobbet å tycker det suger ut batteriet på en gång. Eller är man bara novis i den här världen
Publicerat December 5, 201114 yr Finns det nån app som inte dränerar batteriet så knäbla fort? Spelar lite Angry birds på muggen på jobbet å tycker det suger ut batteriet på en gång. Eller är man bara novis i den här världen Eftersom OpenCL ännu inte är släppt till något grafikchip så får man göra alla beräkningar på CPU:n vilket drar batteri... Testa att dra ner ljusstyrkan på skärmen så hjälper det lite men inte extremt mycket. Skall man spela mycket på telefonen så får man ladda lite oftare helt enkelt
Publicerat December 5, 201114 yr Så länge sitter jag inte på muggen Har dragit ner ljustyrkan ordentligt och det gjorde stor skillnad. Har även avstängt data å blåtand om jag inte använder det. Har det som widgets så det går ju snabbt att dra igång. Finns det andra åtgärder man kan göra för att få ner förbrukningen, utan att stänga av den då. Har en xperia active.
Publicerat December 6, 201114 yr hejsan go launcher ex home switcher ficklampa gunsim strelok tubemate opera mobile dolphin browser mx video player rockplayer soundmeter djurguiden fästis convertpad vänligen nils
Publicerat December 7, 201114 yr Förutom Angry Birds så är Smoody,Temple run och Line Runner optimala tidsdödare :-)
Publicerat December 19, 201114 yr Appen Jaktappen. Finns för iphone och verkar lovande. Iaf den mest kompletta app för jägare jag har sett hittills.
Publicerat December 19, 201114 yr Tapatalk (forum app för att läsa på bla. jaktsidan) Xmarks (synca bokmärken för webbläsaren) spotify (kräver abonemang 99 kr /mån)
Publicerat December 20, 201114 yr Tapatalk är ju helt oumbärligt. Strelok har jag lekt lite med, men aldrig testat "skarpt". Annat som är svårt att vara utan är Wordfeud och IMDB.
Publicerat December 22, 201114 yr Fattar inte så mycket av ovan, tex Angry birds är ett spel? Det som jag har nytta av är två-tre olika vädertjänster! Solens upp och nedgång samt något hustrun hittade som angav månfaserna. Sen gillar jag de här karttjänsterna Google eller Maps eller va fan de heter. Där positioneras man och det underlättar ofantligt när man går i skogen tycker jag! Tapatalk, vad är det och på vilket sätt underlättar det? Mvh!
Publicerat December 22, 201114 yr Tapatalk är en app som gör att du kommer åt forumet utan att behöva använda webbläsaren.. Kan liknas vid vad ett mailprogram gör för mailen gentemot att logga in på mailen via en webbsida..
Publicerat December 22, 201114 yr Angry birds är ett spel, sagt det finns tre olika versioner nu. Är riktigt beroende framkallande. Tapatalk är en app som man använder för forum, blir lite enklare än att sitta och fippla i webläsaren, dock måste forumet i stöd för Tapatalk vilket jaktsidan har. Waze är en GPS app som är riktigt bra för bilen. Funkar lite som ett socialt nätverk där man får rapporter om trafik, olyckor etc som uppdateras av användare efter sin planerade rutt. Bensinkollen, bevakar priser på bensin samt att man kan hitta närmaste station med hjälp av GPSen. Sleep as Android, en lite halvskum app som är en väckarklocka som ska väcka dig när du sover som lättast inom ett visst tidsintervall, finns även snark funktion, man kan få telefonen att spela in om man snarkar och även vibrera så att man ska vända sig om. Jag trodde att det var rent bullshit men efter att ha testat gratisvarianten med gott resultat så blev det ett köp.
Publicerat December 22, 201114 yr Fattar inte så mycket av ovan, tex Angry birds är ett spel? Det som jag har nytta av är två-tre olika vädertjänster! Solens upp och nedgång samt något hustrun hittade som angav månfaserna. Sen gillar jag de här karttjänsterna Google eller Maps eller va fan de heter. Där positioneras man och det underlättar ofantligt när man går i skogen tycker jag! Tapatalk, vad är det och på vilket sätt underlättar det? Mvh! Hjälp! Du är ju nästan analog som vad jag är Och lika kass lokalsinne har du... Hmmm... Undrar om vi månne är släkt på något avlägset sätt? //F
Publicerat December 22, 201114 yr Nja vänta lite tills jag fått gå ngr mil i såterna där ute, då ska jag nog klara mej utan lur men innan dess är det ett bra hjälpmedel men visst, känns som det vore fullt rimligt om vi hade någon form av släktskap Mvh!
Publicerat December 26, 201114 yr Jag håller just nu på att utveckla en ny applikation för väder, GPS, soltider och andra finesser inriktat till jägare och friluftsaktiviteter. Använder mig av extremt exakt väderdata till skillnad mot SMHI som aldrig stämmer... Vete sjutton när jag släpper första betan (eftersom jag inte har tid att utveckla så mycket nu och den fortfarande är i alpha) men jag skriker till när jag gör det och då kommer jag att släppa den här först. Denna app är enbart för Android och den kommer att funka från 2.3 och framåt. (använder mig av OpenGLES20 för att rendera grafiken och det finns inte fullt ut i 2.2 och tidigare)