Publicerat December 10, 201114 yr släppte valpen i morse, hade väl någon förhoppning om att han skulle lyckas ställa för första gången. Men första området vi gick igenom sprang han bara runt mig. Hade ut ung hunden för att göra ett försök men lika mycke bom där. Bestämde mig för att försöka spåra av vägarna på området för att kunna få en bild av vart älgarna skulle kunna vara. Behövde inte åka värst långt förens en löpa dök upp. Drog ut valpen vid 12:00 tiden och börja spåra. Nog va hunden jakt sugen drog som satan och efter 100m släppte jag. Valpen hade redan några timmars spring i bena när jag släppte så fort gick det inte. Var mest bara glad över att han spåra och inte avbröt spårandet. Efter 1mils fri sök och ett omtag på spåret som han gjorde själv "tror det var ett omtag såg så ut på pejlen" utan kontakt med älg bröt vi vid en väg. Förmodligen var spåren natt gamla eller några timmar hitta en kall lega efter spåret, mycke gång spår så vi var nog inte direkt i närheten av älgen. Han kanske ställer nästa gång