Publicerat Februari 8, 201214 yr Vad tror ni om denna skapelse, 155 Mhz, touchdisplay, GPS, kolla var andra är och komradio i ett.....kommer in augusti 2012 tydligen. http://www.garmin.com/se//rino_650/ Om priset är rätt (4495 kr) verkar det ju toppen! Man kan också trycka på displayen med handskar på.
Publicerat Februari 8, 201214 yr Författare Jo det har jag förstått att den gör....eller kanske inte förresten....men det borde ju komma en uppgraderad version av Astron som funkar med denna tycker man.
Publicerat Februari 8, 201214 yr Enligt Garminrepresentanter på Jakt & Fiskemässan i Bosjökloster så kan man inte använda denna till att se hundar med astrohalsband.. /Håkan H
Publicerat Februari 8, 201214 yr Författare Mailade dem direkt och inväntar svar.....de borde ju förstå att man inte vill springa omkring med en massa apparater. Klart som tusan den funktion borde komma i alla fall.
Publicerat Februari 8, 201214 yr de borde ju förstå att man inte vill springa omkring med en massa apparater. Klart som tusan den funktion borde komma i alla fall. +1 Japp
Publicerat Februari 8, 201214 yr Författare "Nej, Rino 650 är inte kompatibel med hundpejl, utan är en ren kommunikationsradio med kartfunktion." så var det med den saken....synd!
Publicerat Februari 8, 201214 yr Ja, jag fattar inte varför de inte byggde in kompabilitet med halsbanden när de ändå pumpar in både antenn för gps och 155Mhz. De tappar ju många potentiella kunder iom detta.
Publicerat Februari 8, 201214 yr Författare Ja, jag fattar inte varför de inte byggde in kompabilitet med halsbanden när de ändå pumpar in både antenn för gps och 155Mhz. De tappar ju många potentiella kunder iom detta. Förmodligen för att den är utvecklad för USA där löshundsjakten inte är så stor....Sverige är ju lite unika därvidlag. Men jag håller med.....vilken supersuccé det varit annars. Men jag gillar iofs produkten generellt sett men den extra kryddan hade varit fin.
Publicerat Februari 8, 201214 yr Garmin har sålt en liknande kommunikationsradio i USA i många år, astrons handenhet bygger på den modellen.
Publicerat Februari 10, 201214 yr Som redan nämnts är Rinon inte kompatibel med Hundpejl. Jaktia, kommer få de första enheterna att sälja i Sverige nån gång i Juli medans övriga butiker får sina första Rino för leverans i Augusti/September. Inte billig men verkar vara en riktig kanonprodukt.
Publicerat Februari 10, 201214 yr Känns som lite av storheten med produkten föl då det inte kan följa hundarna. Då funkar ju en vanlig 155 för halva priset minst lika bra!
Publicerat Februari 10, 201214 yr Känns som lite av storheten med produkten föl då det inte kan följa hundarna. Då funkar ju en vanlig 155 för halva priset minst lika bra! Jo, jag vet inte hur det ser ut i andra jaktlag runtom landet men där jag jagar har de flesta en Astro. Även om man inte har hund själv är man intresserad av att följa andras hundar i såten. Men saknar man gps idag och inte avser skaffa någon pejl så kan jag förstå vitsen.
Publicerat Februari 10, 201214 yr Författare Kontentan är då att saknar man både radio och GPS så är det ett bra val, priset är ju ungefär som en GPS+155 tillsammans......vill man följa hund så är det ett icke aktuellt val eftersom funktionen inte fungerar/kommer fungera.
Publicerat Februari 10, 201214 yr Det är bra att den inte är kompatibel med astro halsbanden, jägare ska jaga i skogen inte titta på TV och invänta skottchanser via displayen, vi sysslar med jakt!
Publicerat Februari 10, 201214 yr Författare Det är bra att den inte är kompatibel med astro halsbanden, jägare ska jaga i skogen inte titta på TV och invänta skottchanser via displayen, vi sysslar med jakt! Ja där har du sannerligen en poäng....det gick ju att jaga för 100 år sedan också utan både radio och GPS
Publicerat Februari 11, 201214 yr Det är bra att den inte är kompatibel med astro halsbanden, jägare ska jaga i skogen inte titta på TV och invänta skottchanser via displayen, vi sysslar med jakt! Men som hundförare had eman nog gillat och slippa ha två prylar med sig och få sköta allt från en apparat istället!
Publicerat Mars 20, 201214 yr Man skulle kanske kunna hoppas på att Astron i alla fall kan få möjlighet att upptäcka en Rhino på samma sätt som ett hundhalsband. Att de som rör sig i terrängen vet vart skyttarna befinner sig hela tiden vore bra för säkerheten och för jaktledaren vore det väl trevligt att veta när sista personen är på pass utan att behöva använda radion i alla lägen. Markus