Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu blir det jakt på mufflon hemma:-)

Featured Replies

Publicerat

Kul för dig! :)

Grattis och det kan ju bli en ny trofé på väggen av en ny art. :lol:;):)

Publicerat

Man får gratulera till förhoppningsvis framtida jakter.

jaktmarker o fiskevatten nr 2 detta år finns ett litet matnyttigt reportage angående denna art.

Publicerat

En säsong hade vi en stam av förvildade får. Det var en bonde i trakten som riskerade djurförbud om han inte gjorde sig av med sina får. Och det gjorde han. Genom att skicka alla djur som var märkta till slakt och släppa ut resten i skogen....

Sex av dem hamnade i min frys. Det enda problemet var ju att jag då inte tyckte det var lönt att slakta av så många av mina egna får, vilket resulterade i lite fler lamm än planerat året därpå....

Publicerat

Grattis till ett lite udda "vilt" :unsure:

Mufflon ska visst smaka riktigt gott!!!

Publicerat

Böter på 9600 kr? Det hade jag lätt betalat i "avgift" för att få släppa ut mufflon där jagar. Synd att man har fel biotop bara...

//Mekus

Publicerat

Undra om man kan impotera lite Mufflon upp hit till marken där man jagar. :lol:;)

• 3 weeks later...
Publicerat

Har en flock halvtama mufflon i våra trakter. Misstänker det är dom artikeln handlar om.

Isjonsson, kunde jag få jämten att driva upp dom till dig, skulle du gärna få ta dom.

Publicerat

Hur klarar de en meter snö?

Borde vara lätt att stödutfodra då de väl är rätt så lokala?

Publicerat

Har en flock halvtama mufflon i våra trakter. Misstänker det är dom artikeln handlar om.

Isjonsson, kunde jag få jämten att driva upp dom till dig, skulle du gärna få ta dom.

Ja tack! Jag tar gärna emot några. Dom kan ju gå ihop med renarna här uppe. :)

Dom har stigar (uppkörda skoterspår) som dom går efter. :)

Kylan tror jag dom klarar bra med sin päls. :D

Räcker det med ett släp el. ska jag skicka ner en djurtransportbil för att hämta hit dom? :lol:;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Kylan tror jag dom klarar bra med sin päls. :D

Räcker det med ett släp el. ska jag skicka ner en djurtransportbil för att hämta hit dom? :lol:;)

Ja kylan tror jag inte är något problem alls, däremot är dom nog i behov av stödutfodring.

Släp ska nog funka, annars såg jag i en artikel i aftonblaskan att man kan transportera djur inne i en liten pickup :lol:

Publicerat

Ja kylan tror jag inte är något problem alls, däremot är dom nog i behov av stödutfodring.

Släp ska nog funka, annars såg jag i en artikel i aftonblaskan att man kan transportera djur inne i en liten pickup :lol:

Ja, det går säkert bra att ha dom inne i kupén bara dom inte har några horn på sig.

Man får väl ta en pickup med kåpa isf och ha dom där ist. :)