Publicerat Februari 23, 201214 yr Hallå! Jag och min familj har blivit bjudna på en resa till Cypern i vår. Frugan ska väl mest sola, men jag måste nog hitta på något för att inte smälla av, (är inte bästa vän med solen precis). Är det något man absolut inte ska missa där? Vad bör man undvika? Behöver vi vaccinera oss? Mvh Nissen
Publicerat Februari 23, 201214 yr Vi har aldrig brytt oss om sprutor inför Grekland, osäker på om man behöver men jag tvivlar. Ingen koll på Cypern specifikt men du måste ragga tag på någon jaktaffär! De har grejjer där som inte finns öht här och man kan göra en hel del skojjiga fynd. Har tex en skytteväst som jag köpte på Kos för runt 20 år sen, funkar ännu! Handlade lite på Kreta och Rethymnon i våras och tyckte priserna var helt ok, inte vrakbilligt men helt ok. Och försök hitta de riktiga jaktaffärerna, när jag gjorde misstaget att fråga så vart jag iväg lurad på en jävla promenad som iofs var trevlig men när jag kom fram så var det en random turistfälla med tre luftgevär, en helvetes massa fjantiga Ramboknivar och annat skit på ren svenska. Mvh!
Publicerat Februari 23, 201214 yr Fågelskådning Cypern är helt ok har ett par arter som bara häckar på Cypern Cypernstenskvätta och Cypernsångare. Annars finns det lite kulturellt om man är intresserad. Ingen vaccinering möjligen lite trevis för magen.
Publicerat Februari 24, 201214 yr Har skjutit ett antal tävlingar på Cypern och du behöver inga sprutor eller liknande. Lerduveskytte på Cypern är förmodligen bland de mest extrema man kan göra här i världen, eller det var så förut i alla fall innan de ändrade reglerna i fitasc. Olympiska banan utanför Limassol hade crossers som låg på 110 meter som standard och det var svettigt kan jag lova! Åker man upp lite i bergen så kan man hitta en del trevliga fåglar att titta på men dessvärre är nästan alla fåglar på Cypern bortskjutna med hagel för de har en något skral syn på vad som är lovligt och vad som inte är lovligt... (och när) Vad gäller vapen affärer så är Cyprioterna tokiga i Beretta och allt mellan himmel och gjord finns att hitta där men tänkt på att det Cypriotiska pundet inte är att leka med så kolla växelkursen först... Jag brukade handla där med brittiska pund på fickan pch det var sällan en bra affär med tanke på att den cypriotiska pundet var värt mer. Jag saknar skyttet på Cypern och de trevliga meze middagarna på kvällarna i någon obskyr by där inte turister fanns och det är med lite vemod jag skrivet detta för det kommer aldrig att hända igen Mitt skytte är helt enkelt för dåligt i dag för att kunna ställa upp i en tävling där och då känns det ganska menlöst att åka dit. Har flera kompisar som har både lägenheter och hus där så jag skall åka tillbaka någon gång men om jag åker tillbaka till mina gamla skjutbanor vet jag ej... Jag gillar områden som Limassol där de verkar ha fastnat i 60-talet men vissa ställen är som att vara i Stockholm city eller liknande och de lockar inte mig. Rakia 4 ever!!!
Publicerat Februari 25, 201214 yr Författare Tack för hjälpen! Verkligen trevligt med så utförliga redogörelser om Cypern. Verkar som ni verkligen gillar stället. Åtminstånde du Wiz. Får se om det blir nån Cypernstenskvätta o Rambokniv . Jag återkommer så småningom med lite feedback från resan. /Nissen